Pagina 7 van 7
Geplaatst: ma 26 aug, 2013 19:26
door AZL57
Het nieuwe lager is veel te hoog voor dit type bak. Je kunt proberen te monteren zonder drukring. Dus het lager direcct op de vingers laten werken? Anders afstandsbussn tussen motor en bak. Vork omkeren werkt niet. Of een nieuwe koolring zoeken.
Geplaatst: ma 26 aug, 2013 19:38
door Bertje Beige
Hm, dit lager zat bij de koppelingsset in

. Hoe dik is eigenlijk een nieuwe koolstofring?
Op de mijne zit nu nog ruim 3 mm, ik dacht dat die behoorlijk versleten was gezien de dikte van het vervangende lager, maar als dat lager veel te hoog is..........

Geplaatst: ma 26 aug, 2013 20:25
door marcopr
Mijn oude ring is hetzelfde.
Mijn nieuwe, en ik heb nog gezocht naar fotoos..., lijkt er wel veel op. maar was toch niet zo dik.
Daar heb je niks aan.
Die oude is nog niet op. Gewoon die erin en rijden maar. en tzt een vervangingsdeel aanschaffen.
Geplaatst: ma 26 aug, 2013 21:52
door Bertje Beige
Ben er zojuist achter gekomen dat de nieuwe niet goed in elkaar zat, het draaiende gedeelte was nog een heel stuk in het vaste gedeelte te schuiven.
Toen dat niet meer wou, maar er nog wel wat ruimte leek

te zijn, heb ik met teveel gepast geweld

een scheur in de draaiende ring gemaakt

.
Dus die kan in het oud ijzer........
Ga inderdaad op zoek naar een nieuwe koolstof ring, maar als de oude nog niet versleten is, ga ik die nu terug monteren.
Het is een beun methode, maar achter de koolstof ring kan ik natuurlijk ook een ring plaatsen, maar hoe dik zou die dan mogen zijn(als ik het al doe

)?
Geplaatst: zo 15 sep, 2013 08:49
door engbokho
Gewoon de koolring terugzetten. Tegen de tijd dat ie versleten is vind jij het echt niet erg om het blokje er even uit te halen.
Geplaatst: zo 15 sep, 2013 09:12
door Bertje Beige
En dat heb ik dus ook gedaan
