Pagina 7 van 11

Geplaatst: di 8 okt, 2013 22:16
door Michiel van G.
Hoe doe je dat? 380 velgen op oude fusees? Want 400 banden zijn nogal kostbaar en als je dan 380 banden/velgen kunt monteren is dat een uitkomst.

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 09:49
door j b
uhhh, geen idee.
de standaard eendevelg zaten op de auto toen ik deze kocht en de 400 velgen zonder banden in de kofferbak.
die banden zijn alleen al van gort droog en versleten. ik durfde daar dus niet meer op te rijden en heb er gewoon een setje op gelegd wat ik liggen had. ik heb geen schrapsporen gezien dat het niet paste.
ik moet wel zeggen dat het velgen zonder enige roest zijn en dus nergens verdikt zijn

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 12:54
door AK freak
Je hebt alleen kans dat ze tegen de batteurs aanlopen maar je hebt bateurs die iets meer naar binnen staan. (latere types). Ik heb deze op mijn az-tje gezet (bwj 59) kan daarna nieuwere type velg monteren.

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 18:36
door j b
ik heb even nog een paar vragen waar ik al een "tijdje" mee rondloop

hoe bevestig ik eigenlijk een buitensluiter die ik opgerold heb. laatst me de trap heb ik de haakjes halverwege het dak gebruikt waar ik de ogen van het sluitmechanisme van het dakje zelf gebruikte. maar hoe zit dit als ik hem helemaal naar achteren rol??

verder heb ik regelmatig tijdens het rijden dat de gasplank uit het opstaande lipje op het chassis/voetenbak schiet. hoort daar iets van een borging of begrenzing te zitten?

Als ik een nieuw chassis zou aanschaffen moet ik er dan eentje met van die extra zijsteunen hebben of kan ik er ook een modernere versie onder zetten?

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 20:09
door engbokho
Er horen op het dak twee haakjes geschroefd te zitten waarmee het dak vast zit en waaraan je het dak kan vastmaken bij het oprollen.

En ja je hebt een oud chassis nodig, niet alleen vanwege de balkjes maar ook omdat de balk waar de motor op steunt meer naar binnen ligt en andere gaten heeft.

Ik zou sowieso proberen je oude chassis te redden, die zijn nml veel beter dan de nieuwe...

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 21:30
door LPGo
Gasplankje wordt links en rechts tegengehouden door een opstaand lipje ik denk dat deze bij jouw versleten zijn, even zelf iets nieuws maken zodat de gasplank op zijn plaats blijft.....

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 22:07
door j b
tja, dat haakje mis ik dus blijkbaar.

of ik het chassis kan behouden weet ik nog niet. het is hier en daar wat gehaverd. maar ik wilde gewoon mijn opties weten.

dan mis ik idd het opstaande lipje. zal daar eens wat i gaan fabrieken want dit is echt irritant. en gevaarlijk.

ik ben banden aan het zoeken voor de 400 velgen. ik kom alleen maar de michelins collection 155X400 tegen.
zijn er ook nog andere types/merken die erop kunnen en het liefste ook waarmee je bv Oostenrijk in mag in de winter

Geplaatst: wo 9 okt, 2013 22:45
door LPGo
zoiets????

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=9911

In principe passen 16 inch banden hier ook op, misschien wel een binnenband gebruiken...

Geplaatst: do 10 okt, 2013 00:07
door AZL57
dan zou ik liever de 380 ers dus 15 inch pakken. Winterbanden van de smart passen.

Geplaatst: do 10 okt, 2013 11:53
door Michiel van G.
400 is geen 16 inch, maar 15,8. 16" banden is levensgevaarlijk, want ze kunnen over de velg slippen als je remt.

Wat er aangeboden wordt is dus idd Michelin 125x400 voor veel geld. Ik zou dus lekker op 380 velgen blijven rijden..

Geplaatst: do 10 okt, 2013 16:31
door j b
interessante band LPGo :D
zal genoeg grip hebben :S

ik wil graag de 400 velgen gebruiken maar de kosten van de banden moeten wel normaal blijven.

vandaag acheter een nieuw probleem mbv vocht gekomen
Afbeelding
mijn auto heeft een nachtje buiten gelogeerd en zo trof ik hem vanmorgen na een flinke regenbui aan (autopapieren en verzekering en schadeformulier weten nu heel goed wat water is aangezien ik deze gewoon in mijn auto had laten liggen :( ). ik heb het idee dat het via de ventilatieklep naar binnenkomt. ik heb hiervan het rubber vervangen en gemonteerd met de alu strip. had hier nog iets van kit tussen gemoeten?

Geplaatst: do 10 okt, 2013 16:55
door LPGo
Na de regenbuien van vannacht vind ik hem nog aardig droog uitzien..... niets aan doen wordt toch niet beter....
bij mij staan er gewoon plassen in....

Geplaatst: do 10 okt, 2013 16:57
door LPGo
LPGo schreef:Na de regenbuien van vannacht vind ik hem nog aardig droog uitzien..... niets aan doen wordt toch niet beter....
bij mij staan er gewoon plassen in....
Gerard2cv ik vul hem alvast in voor jouw..... waanzin... :lol: :lol: :lol:


p.s. je kunt beter je vloer behandelen tegen doorroesten....... 2 gaten boren zodat het water kan weglopen.. :wink: :wink:

Geplaatst: do 10 okt, 2013 17:01
door Erikjan
j b schreef:interessante band LPGo :D
ik heb het idee dat het via de ventilatieklep naar binnenkomt. ik heb hiervan het rubber vervangen en gemonteerd met de alu strip. had hier nog iets van kit tussen gemoeten?
In principe niet, wel gebruik ik altijd tectyl ml tussen de rubbers en de koets. Ook die rond het raam. Dat dicht ook wat af en voorkomt roest.

Je kan aan iemand vragen met de tuinslang te spuiten en dan binnen kijken waar het vandaan komt. Bij mij bleek aan de bovenkant het raamrubber niet aan te sluiten. daar loopt water tussen aan de onderkant komt het dan naar binnen en lijkt het uit de ventilatie klep te komen.

Geplaatst: di 15 okt, 2013 09:22
door j b
ik heb een auto hoes gekocht voor als ie geparkeerd staat. werkt ook goed. binnenkort maar eens een randje kit ofzo net boven het rubber aanbrengen

mijn auto maakte ook te veel herry (geluid kun je het niet meer noemen) en het bleek dat het spruitjstuk een gat heeft net onder de carburateur.
afgelopen weekend een ander spruitstuk gekocht maar deze is niet geheel vuil en roestvrij van binnen. koet ik hem nu in de cola leggen voor een nachtje om de binnenzijde schoon te krijgen of heb ik dan hele andere problemen.

ik heb ook pakkingen ervoor besteld maar die krijg ik pas aan het einde van de maand. nu wil ik een flinke rit gaan maken met de eend (naar spa komend weekend) en zou hem dan graag wat stiller willen hebben. kan ik het spuitstuk ook tijdelijk monteren met vloeibare pakking?