Pagina 7 van 24

Geplaatst: wo 16 okt, 2013 22:08
door Boudewijn
Volgens de Vraagbaak moet het plaatje met de platte kant naar boven.

Geplaatst: do 17 okt, 2013 11:43
door Erikjan
Afbeelding

Geplaatst: do 17 okt, 2013 14:38
door voeteir
Bedankt Boudewijn en Erikjan.

Ik had nog niet gedacht aan de explode views. Weer iets bijgeleerd.

Geplaatst: do 17 okt, 2013 21:45
door Bas r
Ik ben afgelopen week ook aan het klooien geweest met mijn benzine pomp.
Op de werkbank deed hij het perfect eenmaal gemonteerd niets meer.
Uiteindelijk na lang zoeken bleek de vlotter in de tank versleten te zijn waardoor er rotzooi in de leiding zat.
Hierdoor kreeg de pomp net genoeg benzine om stationair te draaien.

Geplaatst: zo 20 okt, 2013 21:26
door voeteir
Nu de motor draait staat hij onder een doek aan de kant. Nu kan ik mij terug concentreren op de kas. Ik had weekend niet echt veel tijd om verder te doen maar ben toch tevreden met het resultaat.

Ik was bezig aan de rechterkant en ben daar verder gegaan. De dropel is zover als nodig weggeslepen. De vloerplaat paste zonder problemen dus die zit op zijn plaats. Ik moest eerst wel een versteviging herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

De binnendorpel is nog onderweg dus voorlopig zit ik rechts vast. De linkerkant afbreken ging wat sneller.

Afbeelding
Afbeelding

De linkerdorpel zag er aan de buitenkant nog behoorlijk uit maar binnenin... :shock: Daar valt niet veel meer aan te redden.

Afbeelding

Geplaatst: ma 21 okt, 2013 11:33
door voeteir
De B-stijl klaarmaken voor de nieuwe vloerplaat en dorpel is toch wel een werkje waar tijd inkruipt. Aan de rechterkant was de stijl niet vastgelast aan de vloerplaat, aan de linkerkant zaten wel 2 laspunten. De kast zal op een maandag gelast zijn :wink:

Afbeelding

Maar eens de oude vloerplaat en de dorpels weg zijn kunnen we eens kijken als de nieuwe vloer past.

Afbeelding

en ook deze kant past zonder problemen.

Dus ik kon de plaat klaarmaken. Wat opschuren, ontvetten en wat lasprimer op de kant. Op deze manier is plezant werken.

Afbeelding

Geplaatst: ma 21 okt, 2013 21:56
door azuiper
lasprimer ?? dat ken ik (nog) niet - kan je daar wat meer over vertellen ??

Geplaatst: di 22 okt, 2013 09:04
door voeteir
azuiper schreef:lasprimer ?? dat ken ik (nog) niet - kan je daar wat meer over vertellen ??
Dit is een roestwerende grondlak. Dit is de rode verf die je ziet op de foto's. Het voordeel daarvan is dat deze niet in brand schiet bij hoge temperatuur. Ik spuit dit voor het lassen op alle overlappende delen. Dan las ik daarop. De verflaag is dan zo goed als ongeschonden. Op die manier is er toch een roestwerende laag tussen de platen.

Dit is wat ik gebruik, maar er zullen nog wel een hoop merken zijn die eenzelfde product aanbieden.
Afbeelding

Ik heb dit de eerste keer gezien van een carrossier ongeveer 16 jaar geleden. Op de kadett die ik in 2006 gelast heb heb ik dit ook gebruikt en de lak hangt er nog steeds aan en er is nog nergens roest te bespeuren.

via google vond ik dit.

Geplaatst: di 22 okt, 2013 09:56
door azuiper
oke Voeteir, bedankt, duidelijke informatie en weer wat geleerd vandaag .

Geplaatst: di 22 okt, 2013 16:17
door 2cvmaarten
Ik zag dit laatst ook bij wheeler dealers op discovery passeren. Maar bij deze dus een bevestiging dat het ook echt goed werkt, bedankt !

Geplaatst: za 26 okt, 2013 18:26
door voeteir
De binnendorpels, c-stijlen en achterwielkassen zijn onderweg. Dan kan ik verder aan de kas.
Ondertussen ben ik de deuren aan het inspecteren. De rechtervoordeur is wat mij betreft verloren, daar zitten teveel grote gaten in en de onderkant is volledig rot.
Volgens mij is de linkervoordeur van het type met de klink naar beneden en zijn er een paar gaten bijgeboord om het oude type klinkt te monteren.

Afbeelding

De linker achterdeur is in goede staat behalve het randje waar het raam zit.
Hoe is dit properst op te lossen? roestomvormer of op een andere manier?

Afbeelding
Afbeelding

De rechterachterdeur was ooit blauw en is op een deukje na in goede staat.

De achterklep heb ik nog niet echt goed bekeken maar op het eerste zicht is de onderkant nog goed maar de bovenkant ziet er bedenkelijk uit...
Afbeelding

Ik heb ook nog wat vragen over epoxy grondlak maar daarvoor maak ik een draadje in het plaatwerk gedeelte.

Geplaatst: za 2 nov, 2013 20:23
door voeteir
Deze week is er nog een lading plaatwerk toegekomen.
Ik denk dat ik nu alle platen heb om de kas te herstellen.

Vanmiddag heb ik aan de rechterkant de slechte binnenwielkuip verwijderd.
Er kruipt heel wat tijd in om alle hoekjes en kantjes los te maken en het roest weg te slijpen. Er zullen aan de acherkant nog een paar plaatjes op maat gemaakt moeten worden.

Toen de slechte stukken weg waren heb ik de nieuwe stukken eens gepresenteerd en met visegrips vastgezet. Ik heb de indruk dat alles ongeveer past en dat het inlassen "vlot" zal gaan.

Eer ik kan beginnen lassen moet ik eerst de versteviging aan de binnendrempel, waar de gordel vast zit, maken. Maar het komt in orde.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de oude stukken echt roest waren heb ik geen idee hoe het krikpunt achteraan er uit hoort te zien. Heeft iemand daar een foto of beschrijving van?

Geplaatst: wo 6 nov, 2013 11:14
door voeteir
Na eerst veel passen heb ik de rechter drempel gelast.

Als er nog iemand tips heeft voor het krikpunt onder de achterdeur hoor ik het graag.

Geplaatst: wo 6 nov, 2013 11:53
door dyane_maniac
Ik heb er helaas geen foto van voor je. Maar ik zou het krikpunt achterweg laten en een schaarkrikje gebruiken welke je onder de draagarm of chassis zet.

Geplaatst: wo 6 nov, 2013 12:54
door Yannick
Waar heb je die binnenspatborden gevonden?