snelle uitlaat
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
even een beetje nieuwleven inblazen bij snelle uitlaat..
Vandaag heb ik maar weer is een orginele eerste demper onder de eend (visa) gezet.. voor de kenners, Walker stond er volgens mij op..
de andere demper had ik voor de revisie en tunning leeggehaald, dus de schotjes eruit en het buisje met de gaatjes erin.. om zo minder tegendruk te krijgen..
resultaat; een behoorlijk blikkerig geluid en het lijkt wel of het getik van de kleppen e.d. er een keer zo hard van klinken !! in combinatie met die motor buis van remus, een redelijke klank vindt ik zelf!
vandaag dus de orginele eronder, wat 10 x mooier klinkt in de motor buis!!! echt een vette sound nu ! net impreza
ja echt mooi vind ik! 't is net of er dus veel meer druk achter staat! laat je nu het gas los van hoge toeren, is het geluid bijna niet te onderschijden dan dat van een motor! lachen! ook is dat stomme blikkerige, getik enzo weg!
alleen is het volgende waargenomen;
ik kom in de 3e versnelling met moeite aan de 100 km per uur wind mee!! wat met die andere demper toch makkelijk ging!!
die leeg gehaalde demper trok goed tot 6500 toeren (visa!!) nu houd het bij 5500 echt op! dan kun je beter schakelen anders heb je een boel herrie, en doet ie verder weinig!
dus ik wil nu eigenlijk een demper maken die minder tegendruk geeft als orgineel, maar wel het geluid geeft als nu
suggesties welkom!!
Vandaag heb ik maar weer is een orginele eerste demper onder de eend (visa) gezet.. voor de kenners, Walker stond er volgens mij op..
de andere demper had ik voor de revisie en tunning leeggehaald, dus de schotjes eruit en het buisje met de gaatjes erin.. om zo minder tegendruk te krijgen..
resultaat; een behoorlijk blikkerig geluid en het lijkt wel of het getik van de kleppen e.d. er een keer zo hard van klinken !! in combinatie met die motor buis van remus, een redelijke klank vindt ik zelf!
vandaag dus de orginele eronder, wat 10 x mooier klinkt in de motor buis!!! echt een vette sound nu ! net impreza
ja echt mooi vind ik! 't is net of er dus veel meer druk achter staat! laat je nu het gas los van hoge toeren, is het geluid bijna niet te onderschijden dan dat van een motor! lachen! ook is dat stomme blikkerige, getik enzo weg!
alleen is het volgende waargenomen;
ik kom in de 3e versnelling met moeite aan de 100 km per uur wind mee!! wat met die andere demper toch makkelijk ging!!
die leeg gehaalde demper trok goed tot 6500 toeren (visa!!) nu houd het bij 5500 echt op! dan kun je beter schakelen anders heb je een boel herrie, en doet ie verder weinig!
dus ik wil nu eigenlijk een demper maken die minder tegendruk geeft als orgineel, maar wel het geluid geeft als nu
suggesties welkom!!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
pardon! in z'n 3 100 rijden?! lijkt me niet gezond voor het blok.charleston tuning schreef:
ik kom in de 3e versnelling met moeite aan de 100 km per uur wind mee!! wat met die andere demper toch makkelijk ging!!
suggesties welkom!!
niet dat ik iets visa-achtigs heb, maar met mijn blok moet ik bij 60 toch echt naar z'n 4 doorschakelen..!
dat wordt dan expirimenteren. Maar je blijft het feit houden dat demping voor (meer) tegendruk ofwel luchtweerstand zorgt. T scheelt natuurlijk heel wat of het gas meteen rechtdoor die "demper" kan schieten, ofdat ze door allerlei omweggetjes de uitgang bereikt. Dat dit ook invloed heeft op t geluid is duidelijk. Je kunt met verschillende manieren van demping experimenteren om t "juiste" geluid te krijgen. Succes!charleston tuning schreef: dus ik wil nu eigenlijk een demper maken die minder tegendruk geeft als orgineel, maar wel het geluid geeft als nu
Als je de demper leeg maakt heb je minder gasweerstand, dus zal je motor makkelijker meer toeren gaan maken. Kun je dus verder doortrekken voordat ie door de demper afgeremd gaat worden. Maar of dat erg gezond is is natuurlijk een ander verhaal. Of ChT elke keer zijn volledige motorvermogen aanspreekt of dat ie na een stuk warmrijden pas een keer zijn nieuwe demper gaat testen weet ik ook niet. Maargoed.Michiel van Ginkel schreef: pardon! in z'n 3 100 rijden?! lijkt me niet gezond voor het blok.
niet dat ik iets visa-achtigs heb, maar met mijn blok moet ik bij 60 toch echt naar z'n 4 doorschakelen..!
Ami 8 break
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
dan klopt er bij jou toch echt iets niet, als je goed kijkt zul je op de km teller schaalverdeling zien dat max 90km/u in zijn 3 is. Dus CT zijn 100 moet ook haalbaar zijn.Michiel van Ginkel schreef: pardon! in z'n 3 100 rijden?! lijkt me niet gezond voor het blok.
niet dat ik iets visa-achtigs heb, maar met mijn blok moet ik bij 60 toch echt naar z'n 4 doorschakelen..!
- inmijneendje
- Moderator
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
- Locatie: Kaatsheuvel
- Contacteer:
Dit klopt toch wel, bij mijn AK moet ik bij de 60 ook echt naar zijn 4, heeft toch iets te maken met de korte en lange versnelling bak.backfire schreef:dan klopt er bij jou toch echt iets niet, als je goed kijkt zul je op de km teller schaalverdeling zien dat max 90km/u in zijn 3 is. Dus CT zijn 100 moet ook haalbaar zijn.Michiel van Ginkel schreef: pardon! in z'n 3 100 rijden?! lijkt me niet gezond voor het blok.
niet dat ik iets visa-achtigs heb, maar met mijn blok moet ik bij 60 toch echt naar z'n 4 doorschakelen..!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
met die andere uitlaat kon ik 110 halem in z'n 3 ... dit wel met bijna 7000 trm.
ik test hem alleen met een motor die boven de 90 C. zit... 'k zorg altijd dat ie goed warm is! zo zuinig ben ik dan nog wel!
(ik rij niet altijd hard, maar 'k zou wel graag het maximale uit het blok willen halen wat er nu in zit zeg maar, dus met die lege uitlaat.. als je dan een keer doortrekt, dat ik niet steeds denk van, shit die ander reed toch fijner )
ik test hem alleen met een motor die boven de 90 C. zit... 'k zorg altijd dat ie goed warm is! zo zuinig ben ik dan nog wel!
(ik rij niet altijd hard, maar 'k zou wel graag het maximale uit het blok willen halen wat er nu in zit zeg maar, dus met die lege uitlaat.. als je dan een keer doortrekt, dat ik niet steeds denk van, shit die ander reed toch fijner )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ha ha weer een keer nieuw leven in het topic blazen!
ik heb in m'n vakantie een dubbele uitlaat onder m'n duck geschroefd, en het resultaat mag er zijn! hij is een stuk sneller, kan em makkelijker verder doortrekken in de toeren en hij maakt nog meer geluid ook (wat doffer, dieper geluid dan een orginele eend.)
ik heb zoals eerder in dit topic beschreven een 1e demper van Walker genomen daar een 2e uitgang op gemaakt, de verbindingspijp 1e-2e demper aangepast en verder 2 nieuwe sigaardempers eronder en aan de rechter kant weer een aangepaste eindpijp, alles opgehangen op de orginele manier, met nieuwe zelfgemaakte beugeltjes.
het heeft bij elkaar wel een dag of 2 geduurd voor alles eronder zat, maar ben erg blij met het resultaat! het is echt de moeite waard dit te maken! (voor een snellere eend, lees: met visamotor of snelle nokkenas oid)
greetz Rusty
ik heb in m'n vakantie een dubbele uitlaat onder m'n duck geschroefd, en het resultaat mag er zijn! hij is een stuk sneller, kan em makkelijker verder doortrekken in de toeren en hij maakt nog meer geluid ook (wat doffer, dieper geluid dan een orginele eend.)
ik heb zoals eerder in dit topic beschreven een 1e demper van Walker genomen daar een 2e uitgang op gemaakt, de verbindingspijp 1e-2e demper aangepast en verder 2 nieuwe sigaardempers eronder en aan de rechter kant weer een aangepaste eindpijp, alles opgehangen op de orginele manier, met nieuwe zelfgemaakte beugeltjes.
het heeft bij elkaar wel een dag of 2 geduurd voor alles eronder zat, maar ben erg blij met het resultaat! het is echt de moeite waard dit te maken! (voor een snellere eend, lees: met visamotor of snelle nokkenas oid)
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
dus zeker op een visa blok, is er een andere demper nodig blijkt uit de tests
mensen met visa, haal die demper leeg, of bou er een uitgang bij op!
nu nog testen op een orgineel blok!
mensen met visa, haal die demper leeg, of bou er een uitgang bij op!
nu nog testen op een orgineel blok!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
foto kan ik wel maken, maar met een beetje fantasie kun je het zelf ook wel bedenken (denk er gewoon een demper aan de rechterkant bij) de foto's over hoe je het moet maken staan op http://www.2cv-power.de/tuning/rennausp ... uspuff.htm en je moet idd gebruik maken van een walker demper, een bosal is totaal anders van binnen! wat er verder niet beschreven staat op de site is dat je de achterste pijp ook aan moet passen, die is niet alleen in een plat vlak gebogen, maar 3-d als je begrijpt wat ik bedoel, en voor de bevestiging moeten ook nog beugels/ steunen voor gemaakt worden aan je chassis en de koets.
greetz Rusty
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
koopùh?? maar ik denk dat jou studentenbudget niet toereiked is reken maar ff uit complete uitlaat walker nieuw, met alles vanaf de 1e demper nog een keer, plus ruim een dag arbeid a € 25,-- per uurTom Duckpower schreef:@rusty,
ik dacht al iets uitlaatachtigs te zien aan de rechterkant van je eend toen je me voorbij gaste
hebbe hebbe hebbe
ga op m'n pick-up ook iets dergelijks maken, maar dan va de eerste demper een dikkere pijp naar achteren en op het eind 2 dempers van een snusnoekie gsx1200 4->1 (heb ik al liggen!) zal wel een heeeeeeel vet geluid geven, ik krijg er nu al een .... van! ben alleen bang dat de RDW het er niet mee eends is.... eerst maar een gewone demper eronder.
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Beginner
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 6 feb, 2007 19:56
- Locatie: dalfsen
- Contacteer:
uitlaad
ik heb een orgineel 2cv6 blokje met electronische ondsteking. heb ook de eerste demper leeg gehaald en een pijp naar achtere gemonteerd. en een kawasaki demper er dwars onder gehangen. het geluid is nog niet overdreven hard mag nog wel iets harder maar wel mooi. vooral bij laag toeren tal en als de motor goed warm is. en als je dan ook nog even iets laat afremmen op de motor klinkt het heel tof. de auto trekt lekker door. ik weet niet hoe het is orgineel want ik heb dit er vanaf het begin er onder gemaakt.
greatz jochem
greatz jochem
mooi blauw is niet lelijk 2cv6 custom, en een mooie ribbelkap uit '59 rat look in aanbouw..
http://www.customblauw.nl.tt/
http://www.customblauw.nl.tt/