Door de rem heen trappen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag achteremmen weer gemonteerd en LHM voor en achter vervangen.
Heb alleen helaas niet kunnen rijden ivm tijdgebrek, maar dat komt morgen wel. Heb wel een paar meter gereden en ik moet zeggen het remt een stuk beter, de achterzijde doet nu ook mee. De haalde wel de APK's maar als ik zag hoe vast het allemaal zat, vraag ik me af of het veel deed?
De ene...
en de andere.
Nieuwe plaats van de remleiding. Deze liep dus eerst aan de andere zijde van de handremkabel en verder naar achteren. Ook een stuk benzineslang erom gedaan om warmte weg te houden en hem niet tegen plaatdelen te laten rammelen. Ik neem aan dat dit nu het probleem niet meer hoeft te zijn.
Moderne kap.
Oja, we hadden een probleem bij het monteren van de nieuwe (originele) centrale moeren van de achterremmen. Deze bleven vastzitten in de dop en hebben we eruit moeten tikken. Dus een oude gemonteerd. Je kunt de linker en de rechter uitwisselen, dan hoef je niet de oude borgingsplek te gebruiken, maar kun je een goede rand omslaan. De oude plek zit namelijk ergens anders dan.
Heb alleen helaas niet kunnen rijden ivm tijdgebrek, maar dat komt morgen wel. Heb wel een paar meter gereden en ik moet zeggen het remt een stuk beter, de achterzijde doet nu ook mee. De haalde wel de APK's maar als ik zag hoe vast het allemaal zat, vraag ik me af of het veel deed?
De ene...
en de andere.
Nieuwe plaats van de remleiding. Deze liep dus eerst aan de andere zijde van de handremkabel en verder naar achteren. Ook een stuk benzineslang erom gedaan om warmte weg te houden en hem niet tegen plaatdelen te laten rammelen. Ik neem aan dat dit nu het probleem niet meer hoeft te zijn.
Moderne kap.
Oja, we hadden een probleem bij het monteren van de nieuwe (originele) centrale moeren van de achterremmen. Deze bleven vastzitten in de dop en hebben we eruit moeten tikken. Dus een oude gemonteerd. Je kunt de linker en de rechter uitwisselen, dan hoef je niet de oude borgingsplek te gebruiken, maar kun je een goede rand omslaan. De oude plek zit namelijk ergens anders dan.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag proefgereden en na 1 1/2 km optrekken en stevig afremmen om de 100 meter ofzo, kwam het probleem langzaam aan weer terug. Remdruk weer helemaal weg. Deze rijstijl is vergelijkbaar met rijden in de bergen zeg maar. Dus langzaamaan naar huis en toen bleken de remmen het weer langzaamaan te gaan doen. Dus beschermplaat eronderuit voor meer koeling van de schijven.
Na een stukje proefrijden kwam het probleem weer terug, maar later als normaal en na een stuk weer gereden te hebben zonder remmen, kwam druk weer langzaam terug. Na 15 minuten parkeren. Kon ik de eerste keer trappen de bodem halen, maar daarna ging het weer beter. Toch maar besloten om de remklauwen te voorzien van nieuwe rubbers.
Klote klus, omdat de uitlaat weer los moet en ik daar een schurfthekel aan heb. Te vaak gedaan in het verleden zeg maar.
Bij het demonteren van de remblokken, vielen er 3 niet meteen uit de klauw bij het wegnemen van de veer, maar moesten ze geholpen worden. Mogelijk slepen ze dus. Zoals door sommige al eerder gezegd werd.
Klauwen gedemonteerd en rubbers vervangen. 1 van de zuigers verpest, dus uit een andere klauw een zuiger overgezet. Na wat domme fouten zoals LHM bijvullen zonder blokken te hebben geplaatst. Is alles weer gemonteerd.
3 van de 4 remblokken vallen er nu zo onderuit bij het wegnemen van de veer, alleen eentje blijft een beetje klemmen, maar is er met de hand zo uit te halen. Ook met een schroevendraaier is deze nog makkelijk weg te drukken. Andere zuiger gemonteerd, maar dit verhielp het probleem niet.
Ik vraag me dus af of dit problemen zal gaan opleveren?
Nu van de week de handrem weer afstellen en alles monteren en proefrijden. Dit was het laatste wat ik nog vervangen kan op een paar gedeeltjes van de remleiding na. Al het andere is nieuw of gereviseerd.
Na een stukje proefrijden kwam het probleem weer terug, maar later als normaal en na een stuk weer gereden te hebben zonder remmen, kwam druk weer langzaam terug. Na 15 minuten parkeren. Kon ik de eerste keer trappen de bodem halen, maar daarna ging het weer beter. Toch maar besloten om de remklauwen te voorzien van nieuwe rubbers.
Klote klus, omdat de uitlaat weer los moet en ik daar een schurfthekel aan heb. Te vaak gedaan in het verleden zeg maar.
Bij het demonteren van de remblokken, vielen er 3 niet meteen uit de klauw bij het wegnemen van de veer, maar moesten ze geholpen worden. Mogelijk slepen ze dus. Zoals door sommige al eerder gezegd werd.
Klauwen gedemonteerd en rubbers vervangen. 1 van de zuigers verpest, dus uit een andere klauw een zuiger overgezet. Na wat domme fouten zoals LHM bijvullen zonder blokken te hebben geplaatst. Is alles weer gemonteerd.
3 van de 4 remblokken vallen er nu zo onderuit bij het wegnemen van de veer, alleen eentje blijft een beetje klemmen, maar is er met de hand zo uit te halen. Ook met een schroevendraaier is deze nog makkelijk weg te drukken. Andere zuiger gemonteerd, maar dit verhielp het probleem niet.
Ik vraag me dus af of dit problemen zal gaan opleveren?
Nu van de week de handrem weer afstellen en alles monteren en proefrijden. Dit was het laatste wat ik nog vervangen kan op een paar gedeeltjes van de remleiding na. Al het andere is nieuw of gereviseerd.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Het blijft wazig, haha sorry dolf, dubbele woordgrap. Ik hoop echt dat je het probleem ontdekt, kan altijd handig zijn als naslagwerk.
Misschien tip om P&P in het leven te roepen. P&P staat voor Pruts en Pruttel. Op het motor-forum is er een brikken topic, daar hebben we met de honda cb mannen/vrouwen een P&P gestart. Iemand met een sleutelruimte organiseerd dan een P&P en regelt broodjes en koffie/thee. Een aantal sleutel kenners helpen dan andere rijders met het oplossen van kleine storingen, waarna er een toerritje wordt gedaan in die omgeving. Meestal een 2 tot 3tal per jaar en zijn beregezellig.
Misschien tip om P&P in het leven te roepen. P&P staat voor Pruts en Pruttel. Op het motor-forum is er een brikken topic, daar hebben we met de honda cb mannen/vrouwen een P&P gestart. Iemand met een sleutelruimte organiseerd dan een P&P en regelt broodjes en koffie/thee. Een aantal sleutel kenners helpen dan andere rijders met het oplossen van kleine storingen, waarna er een toerritje wordt gedaan in die omgeving. Meestal een 2 tot 3tal per jaar en zijn beregezellig.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Hèhè. Koffie in el hok en een bietje kletsen, bietje knutselen.. Nice! Ik zal eens met mijn medehuurder gaan bomen. (is wel een beetje een k@verliefhebber..)
Terug on-topic: Punk, muf! Je blijft maar zaken uitsluiten, maar het probleem blijft bestaan!? Ik hoop dat de slepende blokjes voldende warmte afgaven om je remolie te heet te maken, dat zou nl. betekenen dat je er nu klaar mee bent, want ze slepen niet meer..
Fingers crossed! Succes!
Terug on-topic: Punk, muf! Je blijft maar zaken uitsluiten, maar het probleem blijft bestaan!? Ik hoop dat de slepende blokjes voldende warmte afgaven om je remolie te heet te maken, dat zou nl. betekenen dat je er nu klaar mee bent, want ze slepen niet meer..
Fingers crossed! Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Een remleiding is heel dun en het beetje remvloeistof wat daar in zit heb dan ook zo op z'n kookpunt. Er bestaat ook een soort band wat je om een uitlaat kunt wikkelen als isolatie. Zie je soms bij oldtimer racewagens zodat ze hun buitenboord hangende pootjes niet verbranden.
diverse Citroens, wat anders.