Door de rem heen trappen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 3 mar, 2008 10:36

Ik zag het ja. De moeren zijn ook niet helemaal rond. Ik heb er maar 2 op kunnen krijgen en op de andere kant zitten de oude moeren. Alle 4 zijn ze geborgd met het borgplaatje. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 8 mar, 2008 16:50

Vandaag achteremmen weer gemonteerd en LHM voor en achter vervangen.

Heb alleen helaas niet kunnen rijden ivm tijdgebrek, maar dat komt morgen wel. Heb wel een paar meter gereden en ik moet zeggen het remt een stuk beter, de achterzijde doet nu ook mee. De haalde wel de APK's maar als ik zag hoe vast het allemaal zat, vraag ik me af of het veel deed? :roll:

Afbeelding
De ene...

Afbeelding
en de andere. :wink:

Afbeelding
Nieuwe plaats van de remleiding. Deze liep dus eerst aan de andere zijde van de handremkabel en verder naar achteren. Ook een stuk benzineslang erom gedaan om warmte weg te houden en hem niet tegen plaatdelen te laten rammelen. Ik neem aan dat dit nu het probleem niet meer hoeft te zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Moderne kap. :lol:

Oja, we hadden een probleem bij het monteren van de nieuwe (originele) centrale moeren van de achterremmen. Deze bleven vastzitten in de dop en hebben we eruit moeten tikken. Dus een oude gemonteerd. Je kunt de linker en de rechter uitwisselen, dan hoef je niet de oude borgingsplek te gebruiken, maar kun je een goede rand omslaan. De oude plek zit namelijk ergens anders dan. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » za 8 mar, 2008 17:25

Vakwerk Dolf,netjes zo al dat glimmende remspul. De trommel er weer op,dan zie je er weer niks van helaas,maar remmen als de beste,daar gaat t om.
~:-)~

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 8 mar, 2008 19:52

Idd Hanzelman, mooie glimmers daar gaan we voor.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 8 mar, 2008 20:07

ik vind hem toch mooier met moderne kap hoor !!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 9 mar, 2008 15:53

Hallo Puncky,zls ik je foto's zo zit te bekijken,zou ik je aanraden om de remleiding wat meer naar voor te buigen,zodat hij rechterop komt en
wat meer afstand van de uitlaat heeft.Origineel staat het omhoogstaande
stuk recht tov het chassis.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 18:39

yep, is bij mij ook, pas bovenaan een krul en weer naar beneden. Jammer dat je dan net weer geen foto hebt van het verschil met de oude manier van afstellen.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 19:14

Ziet er goed uit en nu maar hopen dat je niet meer door de rem heen trapt!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 9 mar, 2008 22:43

Zou ook nog niet met 100% zekerheid willen zeggen dat je remleiding nu niet te heet wordt hoor... Probeer ook je uitlaat tóch meer te isoleren en idd de remleiding wat meer ervanafbuigen, sorry, maar je hebt dus nog wat te doen ;) :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 9 mar, 2008 22:48

Vandaag proefgereden en na 1 1/2 km optrekken en stevig afremmen om de 100 meter ofzo, kwam het probleem langzaam aan weer terug. Remdruk weer helemaal weg. Deze rijstijl is vergelijkbaar met rijden in de bergen zeg maar. Dus langzaamaan naar huis en toen bleken de remmen het weer langzaamaan te gaan doen. Dus beschermplaat eronderuit voor meer koeling van de schijven.

Na een stukje proefrijden kwam het probleem weer terug, maar later als normaal en na een stuk weer gereden te hebben zonder remmen, kwam druk weer langzaam terug. Na 15 minuten parkeren. Kon ik de eerste keer trappen de bodem halen, maar daarna ging het weer beter. Toch maar besloten om de remklauwen te voorzien van nieuwe rubbers.
Klote klus, omdat de uitlaat weer los moet en ik daar een schurfthekel aan heb. Te vaak gedaan in het verleden zeg maar.

Bij het demonteren van de remblokken, vielen er 3 niet meteen uit de klauw bij het wegnemen van de veer, maar moesten ze geholpen worden. Mogelijk slepen ze dus. Zoals door sommige al eerder gezegd werd.
Klauwen gedemonteerd en rubbers vervangen. 1 van de zuigers verpest, dus uit een andere klauw een zuiger overgezet. Na wat domme fouten zoals LHM bijvullen zonder blokken te hebben geplaatst. Is alles weer gemonteerd.
3 van de 4 remblokken vallen er nu zo onderuit bij het wegnemen van de veer, alleen eentje blijft een beetje klemmen, maar is er met de hand zo uit te halen. Ook met een schroevendraaier is deze nog makkelijk weg te drukken. Andere zuiger gemonteerd, maar dit verhielp het probleem niet.
Ik vraag me dus af of dit problemen zal gaan opleveren?

Nu van de week de handrem weer afstellen en alles monteren en proefrijden. Dit was het laatste wat ik nog vervangen kan op een paar gedeeltjes van de remleiding na. Al het andere is nieuw of gereviseerd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 22:56

Het blijft wazig, haha sorry dolf, dubbele woordgrap. Ik hoop echt dat je het probleem ontdekt, kan altijd handig zijn als naslagwerk.

Misschien tip om P&P in het leven te roepen. P&P staat voor Pruts en Pruttel. Op het motor-forum is er een brikken topic, daar hebben we met de honda cb mannen/vrouwen een P&P gestart. Iemand met een sleutelruimte organiseerd dan een P&P en regelt broodjes en koffie/thee. Een aantal sleutel kenners helpen dan andere rijders met het oplossen van kleine storingen, waarna er een toerritje wordt gedaan in die omgeving. Meestal een 2 tot 3tal per jaar en zijn beregezellig.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 9 mar, 2008 22:59

Dat idee is best goed. Wie heeft er ruimte?!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 10 mar, 2008 15:51

Zoiets als het eendeei bedoel je. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 10 mar, 2008 17:11

Hèhè. Koffie in el hok en een bietje kletsen, bietje knutselen.. Nice! Ik zal eens met mijn medehuurder gaan bomen. (is wel een beetje een k@verliefhebber..)

Terug on-topic: Punk, muf! Je blijft maar zaken uitsluiten, maar het probleem blijft bestaan!? Ik hoop dat de slepende blokjes voldende warmte afgaven om je remolie te heet te maken, dat zou nl. betekenen dat je er nu klaar mee bent, want ze slepen niet meer..
Fingers crossed! Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 11 mar, 2008 01:22

Een remleiding is heel dun en het beetje remvloeistof wat daar in zit heb dan ook zo op z'n kookpunt. Er bestaat ook een soort band wat je om een uitlaat kunt wikkelen als isolatie. Zie je soms bij oldtimer racewagens zodat ze hun buitenboord hangende pootjes niet verbranden.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie