Pagina 7 van 14
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 19:05
door Punky
Klopt, maar deze platen hebben wel een laag, zodat de olie er niet in trekt en de lijm zit er ook al op.
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 21:44
door Erasmo
Bij mijn schutbord wil ik volgens de 'klittenband-methode' werken dus dat gaat niet werken daar.
Verder nog niks aangebracht, ik ben niet aan het schutbord begonnen omdat ik hier geen klittenband heb.
Binnenkort ook de motorkap doen, maar dat moet overdag want dan kan ik de eend buiten zetten en de motorkap op het tapijt in de schuur leggen. Is het erg om hem helemaal van links naar rechts te doen, dat het isolatiemateriaal bij de driehoekjes een klein beetje buiten het compartiment komt?
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 22:22
door dyane_maniac
kijk uit dat het echt niet los kan komen. ik weet niet hoe brandwerend brandwerend is.
ik heb dit spul ooit met bison tix onder kap geplakt. scheelde weinig in geluid. toegegeven ik had het niet op het schutbord geplakt, maar betwijfel de geluidsreductie. origineel zit/zat er een dikke bitumen(?) laag aan de binnenkant van het schutbord. dit is zwaar en daardoor behoorlijk dempend. ook de isolatie die origineel onder de kap zit is een stuk "zwaarder" dan dat noppen spul en isoleert ook meer geluid. als ik bij de eend (met nog de originele geluiddemping onder de kap met mn oor ca 10cm van deze isolatie af ben lijkt het alsof ik doof aan dat oor ben. terwijl bij de aca met dat noppenspul dit effect echt minder was.
heb nu als experiment
isolatie schuim van de
biltema (waarom nou niet een vestiging van de biltema in nederland?). hier ben ik erg benieuwd naar. ik hoop dat het een beetje werkt.
Geplaatst: wo 13 jan, 2010 22:35
door Erasmo
Ik maak het vast met Bison kit dus dat moet wel goed komen
Nadat mijn motorkap verzinkt was is er geen isolatie onder gehangen, en aangezien er ook geen lak op zit resoneert het nu als een jekko.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 12:52
door AZL57
Mijn stoffeerder gebruikt alleen een neopreen lijm als iets echt goed moet vastzitten. Wel goed ventileren want gezond is het niet.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 22:06
door Erasmo
Zou dat nodig zijn voor enkel wat noppenschuim?
Iig al een poging gewaagd bij de deuren, zwarte deurmechanismebedekplaatje weggehaald, maar hoe zit die bekleding nou vast?
Maar eens zoeken op het forum en in de Haynes, er zal vast wel een handleiding voor te vinden zijn.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 22:08
door Tom Duckpower
Geklemd. Voorzichtig lostrekken, of met beleid een schroevendraaier erachter steken.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 22:10
door Erasmo
Ok ik zag wel een metalen klipje oid zitten, was bang het af te breken als ik het op de verkeerde manier er af haalde.
Geplaatst: do 14 jan, 2010 22:56
door backfire
het metalen klipje zal niet breken, maar hardboard plaatje waar het klipje inzit kan wel kapot gaan.

Geplaatst: do 14 jan, 2010 23:45
door Erasmo
Ik zal morgen eens een poging wagen.
Geplaatst: vr 15 jan, 2010 21:24
door Erasmo
Nou ik heb even het paneel er af getrokken:
De schimmel heeft alweer toegeslagen

Binnenkort zelf maar eens panelen fabriceren...
Daarna met karton een malletje geknipt voor de meest linker inham:
en na nog wat knipwerk:
Binnen de lijntjes is anders maar het komt toch achter een plaat...
Morgen het ding erop lijmen en kijken hoe die het houdt. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe dus eerst maar eens testen of het goed zit voor ik verder ga.
Ik zie net dat dit foto's zijn van voor de rechterdeur, maar voor de linkerdeur is uiteraard met de noppen de andere kant op

Geplaatst: za 16 jan, 2010 15:40
door Erasmo
Nou het testschuim zit erop. Als het morgen nog goed vast zit ga ik ook de rest doen.
Geplaatst: za 16 jan, 2010 16:08
door backfire
Waarom noppenschuim in je deur? Bitumen dreunplaat werkt daar vele malen beter en neemt ook geen vocht op. Met dat schuim heb je nog meer kans op schimmel. Noppenschuim moet je onder de motorkap doen.
Geplaatst: za 16 jan, 2010 16:45
door Erasmo
backfire schreef:Waarom noppenschuim in je deur? Bitumen dreunplaat werkt daar vele malen beter en neemt ook geen vocht op. Met dat schuim heb je nog meer kans op schimmel. Noppenschuim moet je onder de motorkap doen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo bekend ben met van die bitumen platen. Nu ik er wat meer over lees zijn ze inderdaad beter voor achter de deuren...
Maar goed dit is een tijdelijke oplossing, de deurplaten moeten toch nog vervangen worden. Dan ga ik er wel bitumen achter hangen.
Geplaatst: za 16 jan, 2010 17:05
door backfire
Let wel bitumen plak je op het metaal niet op de houten plaat.
Tip voor je deurplaat, bij de karwei (ik heb ze bij de andere 2 niet zien liggen) hebben ze hardboard liggen, kost 2 euro per plaat en die zijn 60x120cm ideaal voor je deurplaten. Als je dan nog een trapeze boor koopt dan kun je de gaten exact namaken zonder al te veel moeite.
voorbeeld:
