Pagina 7 van 10

Geplaatst: do 22 jul, 2010 09:33
door rusty
thomaaas schreef:Nee s zeker niet identiek, kijk maar:
Afbeelding
zal misschien van een andere fabrikant zijn, maar past gewoon een 2cv6 koppelingsset op hoor! (tenminste bij die van mij wel ;) )

ik heb al een stuk of 3 verschillende diafragma drukgroepen gezien (valeo, MCC, een of ander vaag merk) en pasten allemaal, alleen zagen er wel anders uit.

grtzzzzzzzzzz,

Rusty

Geplaatst: do 22 jul, 2010 12:03
door thomaaas
Nee echt niet!! Kijk maar:
Afbeelding
De gaten komen niet overeen (op visablok zit ook ander formaat boutjes die niet door de 2cv koppeling passen)
Afbeelding
De koppeling incl plaat past niet op het vliegwiel, steekt uit. Bij de eend wordt de koppeling ook op een verdikte rand van het vliegwiel gemonteerd, bij de visa niet.

Dus past echt niet! maar zouden jullie die oude drukgroep gebruiken? Of is dat echt best wel heel dom?

Geplaatst: do 22 jul, 2010 16:17
door rusty
VAAAG die van mij (644) was toch echt hetzelfde! en volgens mij mijn 630 vliegwiel ook, de montage van t vliegwiel op de krukas is idd wel anders!

greetzzzzzzz

Geplaatst: do 22 jul, 2010 17:44
door 2cvpieter
vreemd ik rij ook met visa blok zit gewoon eend koppeling in, welliswaar van het 3 vinger type
diafragma en 3 vinger koppeling setjes zijn niet uitwisselbaar
en volgens mij heb je een dik vliegwiel daar hoort een 3 vinger setje op
en als deze op een eenden bak gaat zal hij ook afgedraaid moeten worden
en als ik me niet vergis heeft een 633 motor een dik vliegwiel

Geplaatst: do 22 jul, 2010 18:59
door dyane_maniac
het verschil in de positie van de boutgaten lijkt idd behoorlijk veel op het verschil dat ook tussen diafragma en 3-vinger drukgroep zit.

Geplaatst: di 27 jul, 2010 15:33
door thomaaas
Hmmm nja, het vliegwiel ligt nu bij motorrevisiebedrijf om de starterkrans een halve cm op te laten schuiven, maar hoezo moet ik de rest af laten draaien? Dit vliegwiel lijkt een stuk lichter al dan dat van een eend hoor! Verder ga ik gewoon de oude visa drukgroep op de eendenkoppelingsplaat monteren, gaat t fout gaat t fout, maar ik denk dat t wel goed gaat komen ;)

Verder heb ik een visa dynamo met ingebouwde spanningsregelaar. Nu moet ik in de eend de bedrading ombouwen, maar hoe eigenlijk? Wat moet ik doen? Want ik begreep dat ik de spanningsregelaar niet zomaar kon demonteren ;)

groetjesss

Geplaatst: di 27 jul, 2010 21:58
door thomaaas
Ik lees op het kitcarforum en het citroën forum dat mensen met een visadynamo gewoon de spanningsregelaar eruit trekken en dat het dan goed gaat. Is dit het enige wat je hoeft te doen?

Geplaatst: wo 28 jul, 2010 11:29
door 2cvpieter
het gaat er om dat de starter krans vrijloopt. ik heb destijds er een kant en klaar gekocht bij de wel bekende kit bouwer. omdat die ook direct gebalanceerd is en dat is belangerijk anders komt er onbalans op je krukas, anders even proef passen zie die je direct wat je moet aanpassen. ik heb eend dynamo is veel makkelijker aan te komen als het misgaat . en ik wilde niet morrelen aan de originele draad boom omdat in alle artikelen over visa conversie staat dat dat de grootste oorzaak is van storingen.
ik heb dus ook een apatrte kabelboom gemaakt voor de hele onsteking alleen de bobine voeding komt uit de originele kabelboom

Geplaatst: wo 28 jul, 2010 22:21
door thomaaas
Ja hij wordt wel gebalanceerd, kan m hopelijk morgen ophalen ;)

Ontsteking ben ik voor makkelijk gegaan; heb een 123 dus geen sensorbeugel en "normale" draadboom. Dus hoef (hopelijk) geen moeilijke constructies te bedenken voor de koppeling.
Verder niemand die weet wat r met de spanningsregelaar veranderd moet worden?

Geplaatst: do 29 jul, 2010 08:54
door backfire
Ik begrijp dat er een lampje tussen moet of een weerstand. Dus als je je aansluitblok pakt van je spanningsregelaar dan pak je de buitenste twee aansluitingen. Daar monteer je dan een lampje tussen of de weerstand. Zelf heb ik dat nog niet en ik snap dat ook niet helemaal, uit het schema komt dit niet naar voren.

Geplaatst: do 29 jul, 2010 09:25
door thomaaas
Heb je dat uit dit topic begrepen? Want ik wist niet zeker of dat was voor het gescheiden opladen van twee accu's of voor het plaatsen van een visa dynamo ;)

Geplaatst: do 29 jul, 2010 10:09
door backfire
Nee eigenlijk niet, deze ken ik nog niet. Maar volgens mij is dat lampje helemaal niet nodig en moet je gewoon een plus aansluiting hebben om veldspoel en regelaar te voorzien van de basisspanning. Als de dynamo gaat draaien gaat deze zijn eigen voedingsspanning maken en is de basisspanning niet meer nodig. Dus in mijn ogen kun je gewoon de twee aansluitingen doorverbinden zoals eerder door mij beschreven.

Geplaatst: do 29 jul, 2010 10:15
door thomaaas
Dus ik zou het ook zonder weerstand kunnen proberen?

Geplaatst: do 29 jul, 2010 10:31
door backfire
Nou ik doe het wel, tenzij een elektromonteur mij kan vertellen waarom niet?

Geplaatst: do 29 jul, 2010 11:28
door thomaaas
nja een lampje heeft een weerstand van max 2 ohm. Das bijna niks dus ik dacht wie weet kan het wel zonder, dan hoef k nu niet ergens een weerstand te zoeken ;)

maar ik doe mechanical engineering, dus weet niet zo veel van stroom ;)