Pagina 64 van 91
Geplaatst: vr 20 jun, 2008 19:37
door backfire
ik houd ook wel van blinken, maar komt omdat ik eens een T1 bus gezien heb die zo gespoten was, prachtig. Ander voordeel van Satijn is wel dat je oneffenheden minder goed ziet dan bij hoogglans. Gelukkig heb ik nog even tijd om te kiezen.
Geplaatst: za 21 jun, 2008 09:42
door dyane_maniac
ha! ik zit met hetzelfde dilemma. glans is mooi, maar satijn vind ik zelf ook heel mooi! voordelen van satijn/mat zijn dat foutjes in het spuitwerk minder opvallen en (roest)reparaties makkelijk en goedkoop uit te voeren zijn. en zoals je zegt een mattige kleur haalt alles wat glimt zo mooi naar voren!
douwe -er zelf ook nog niet uit-
Geplaatst: za 21 jun, 2008 17:32
door AZL57
Net zoals de 4x4 eend van een kennis uit Trier, mooi mat spoorwagon bruin. makkelijk bij te maken
Geplaatst: za 21 jun, 2008 17:47
door the Nosepicker
Ron, je ging toch voor matzwart?
Geplaatst: za 21 jun, 2008 21:39
door gillis
backfire schreef:Kleine update veel werk, gisteren nieuwe parket vloer gelegd, met veel dank aan het werk van Johannes en een beetje maatwerk van mij.
Er wordt wel eens gezegd dat de luchtstroom door de eend zorgt dat er geen vocht in de cabine blijft, de gaten onder de reserve band zorgen dan voor de goede lucht stroom (bij de oudere types zitten de gaten helemaal achter aan waar door er meer stroming is). Met die mooie dansvloer achter in bij jou zorg je misschien voor een te goede afdichting?
Heb het alleen van horen zegen, zelf geen ervaring maar kan me wel in het verhaal vinden.
Geplaatst: za 21 jun, 2008 22:19
door SamClukkers
Als de gaten onder het reservewiel zitten lijkt het me sterk dat er een mooie luchtstroom zou ontstaan.
Citroƫn Belgiƫ had vroeger de AZC en in Frankrijk was de ENAC-kit beschikbaar, allebei met vlakke laadvloer tot achteraan. Ook de Dyane commerciale had een ... Dat houten vloertje lijkt me dus geen probleem.
Geplaatst: za 21 jun, 2008 23:08
door gillis
Vind het wel mooi trouwens hoor!!
Geplaatst: zo 22 jun, 2008 00:12
door backfire
the Nosepicker schreef:Ron, je ging toch voor matzwart?
hey niet vloeken
matzwart is alleen mooi op een solex
@gillis, die gaten zitten bij mij gewoon dicht hoor, met zo'n mooi zwart dopje.
Ik heb al 15 jaar zo'n plank achterin en de enige roestvoerming is door een gedeukt staartstuk (lantaarpaaltje 2x in dezelfde hoek maar wel met een interval van 5 jaar, hoor. ) en tussen chassis en koets, waar het water blijft hangen, samen met pekel.
werk van vandaag, rechter spatbord beetjes schoongemaakt, helaas vorige eigenaar heeft de transport lak laten zitten EN alleen de buitenkant in de lak gezet. Daarna een flinterdun laagje tectyl er op gezet. Dus niet veel bescherming, roestvorming was al bezig, ook onder de lak. En natuurlijk past ie niet, lijkt alsof hij 5mm langer is, met een beetje pech is het een imitatie. Nog genoeg te doen dus om het spatbord aan te passen.
Vandaag ook definitief stuurhuis beugel vastgezet, zit in de epoxy primer.
Morgen linker spatbord maar eens schoonmaken, hopelijk is het een orginele, maar er zit wel een deukje in het scherm.
Geplaatst: zo 22 jun, 2008 20:19
door AZL57
Ga door met je parket tot voren zou ik zeggen. Een beetje het boot-gevoel
Een kennis uit maastricht had een mooi perzisch tapijt in zijn eend met gaten erin voor de bankrails natuurlijk....
@sam,
Ik heb op een franse sloop ooit een ENAC gevonden met een perfect laadvloertje, toen ik aan de onderkant op de bakvloer klopte sloeg ik er met mijn hand doorheen. Hij hing alleen nog aan elkaar van teer en vuil
.
Geplaatst: zo 22 jun, 2008 20:39
door backfire
Vandaag nie veul gedaan, was te mooi weer.
ff passen
Wel weinig ruimte over bij de motorruimte. Van bestuurdskant gezien, linker spatbord ontdaan van tectyl en het is goed te merken dat dit een orgineel spatbord is. Donkerbruine primerlaag in plaats van cheapo transportlak en zeker tot 2mm dik tectyl EN zowel binnenkant als buitenkant in de lak.
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 02:17
door thomaaas
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 10:25
door backfire
Yep I know, optie is natuurlijk een strip aluminium polijsten, baantje frezen en strip er in plakken.
Geplaatst: wo 25 jun, 2008 11:44
door supercees
Geplaatst: do 26 jun, 2008 00:37
door gillis
thomaaas schreef:Ej ej ik heb ook imitatiespatborden, maar ze passen vanzelf beter hoor!!! Gewoon goed lang laten zitten!!! [helaas pasten de driehoekjes nog steeds niet, dus heb ik een stuk uit 't spatbord geflext waar 'ie aan de binnenkant vastzit op het schutbord]
hoe bedoel je? ben ook toe aan de voorspatborden (ook imitatie) die driehoekjes bedoel je die tussen de motorkap en het spadbord zit? of wat anders? want toen ik het probeerde moest ik ze echt onder spanning zetten om ze er op te krijgen..
Geplaatst: do 26 jun, 2008 15:19
door backfire
heb je dan straks geen last met je motorkap die daardoor weer tegen de driehoekjes komt?