Pagina 65 van 91
Geplaatst: do 26 jun, 2008 22:56
door gillis
nou, daar ben ik dan na het lezen van de commentaren hier voor bang voor

, morgen uiterlijk maandag gaat de boel er op.
Maar wat is de oplossing om met imitatie spatborden die puntjes netjes te laten passen tussen de spatborden en de motorkap?

Geplaatst: do 26 jun, 2008 23:15
door backfire
Ik ben er mee bezig. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien is het volgende:
Als je het rechterspatbord voor je houdt en je kijkt naar de hoekige plaat welke er in gepuntlast zit, welke tegen je koets aan zit, dan moet deze eigenlijk een paar mm verder naar voren zitten.
Twee opties:
De puntlassen doorboren en de hoek opnieuw vastlassen, maar dan op de juiste plaats
De plaat met de hamer wat inkloppen, als je de plek eerst heetstookt dan is het metaal makkelijker te vervormen, zonder dat de rest begint te buigen.
Tevens is diezelfde plaat ook fout. Het onderste stuk wat bij het scharnierpunt van de draagarm zit is ook een halve cm te lang. Hier kun je makkelijk een stuk van afslijpen.
Geplaatst: vr 27 jun, 2008 22:09
door gillis
soms (te vaak) denk ik waarom zet ik er nieuwe onderdelen op...het opknappen van de oude is net zo veel werk als het pas maken van de nieuwe...

Geplaatst: vr 27 jun, 2008 22:14
door backfire
Dat is ook de reden waarom ik dus allemaal gebruikte delen hebben, behalve de bodemplaten en voorruit reparatiedeel.
Geplaatst: vr 27 jun, 2008 22:48
door gillis
verstanding, heb de spatborden die orgineel er opzaten aan een vriend gegeven.....zitten nu lekker op zijn eend, nu na het lezen van dit....zit ik met die ?*^%!@ spatboren...
wie weet wie die dingen maakt...en wie kan die mensen vertellen dat ze het beter/juist moeten maken!!!
puntjes zijn niet nodig voor de RDW dus die overleef ik wel maar dan hoe ik het wil....dat wordt een andere zaak.

Geplaatst: za 28 jun, 2008 10:49
door backfire
Ik heb ook mijn spatborden weggegeven, maar die vond ik zelf toch niet goed genoeg, te veel deuken en roest.
Ik heb nu een bijna nieuw spatbord met maar 1 deukje en helaas dus bleek achteraf een imi.
Geplaatst: za 28 jun, 2008 12:56
door Punky
Ik heb ze helaas al verlast, anders had je ze terug kunnen krijgen.
Geplaatst: za 28 jun, 2008 13:26
door backfire
He goed om te horen dat ze gebruikt zijn

Geplaatst: za 28 jun, 2008 13:46
door Rossero
Gesneden, verslepen, afgebeuld, kromgetrokken en verlast tot nieuwe staartstukken? Of alleen om je clignoteur weg te werken?
Geplaatst: za 28 jun, 2008 17:23
door Punky
Ik denk dat je dat wel weet.
Alleen is de pasvorm bij mij ook ruk. De klem bij de dorpel komt verkeerd uit ter hoogte van de bout en de ribbelkap sluit niet meer, terwijl de huidge spatborden zonder problemen sluiten.

Geplaatst: za 28 jun, 2008 22:51
door gillis
heb gisteren het rechter (imi) spatbord gemonteerd, dat zit redelijk, het sluit niet echt mooi aan de cabine...verder ging hij met wat wringen er goed op. hopen dat de motor kap wel sluit, die puntjes komen later dan nog wel, die zijn niet nodig voor de RDW/APK..
schoonheid komt na de RDW/APK, zoals de gele koplampen!
Geplaatst: do 3 jul, 2008 22:40
door backfire
vandaag binnen gekregen, mooi klein ding

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 06:28
door Ramon
gaaf ding!
Geplaatst: vr 4 jul, 2008 08:46
door Jeroen-citroen

Mooi, mooi, mooi

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 18:11
door backfire
Nu nog ff mooi plekje zoeken om de km-sensor te monteren. Waarschijnlijk met een plaatje aan de aandrijfas, daar waar de as vastzit aan de schijfrem.