lpg
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
lpg
Hallo,
ik wil graag een lpg installatie in mijn 2cv6 gaan inbouwen.Heb dit zelf al in mijn saab 900 gedaan en dat ging best goed.
Ik wil het conventioneel houden ,dus geen lambdasondes ,injectie enzovoort.
Ik heb hierover de volgende vragen
- als je een electrische verdamper plaatst moet er dan qua accuvermogen iets aangepast worden?
- heeft iemand een mengstuk liggen dat op mijn carb past en dat uiteraard tegen vergoeding mij wil opsturen?
-of kan iemand mij precies uitleggen hoe tewerk te gaan bij de volgende methode
Er is nog een derde methode en dat is om een gat te boren in de carburateur en een koperen buisje 1 mm onder de venturi (ronde klepje in de carburateur) te monteren, de reactiesnelheid is dan beter en ook het verbruik is beter. Maar het is een secuur klusje en als het fout gaat is je carburateur om zeep
-waar plaats ik best de verdamper en de benzineafsluiter?
-heeft nog iemand een constructie liggen om het reservewiel vooraan te plaatsen of kan iemand mij uitleggen hoe dit te maken?
-zijn er nog specifieke dingen waarop ik moet letten?
Bij voorbaat dank
ik wil graag een lpg installatie in mijn 2cv6 gaan inbouwen.Heb dit zelf al in mijn saab 900 gedaan en dat ging best goed.
Ik wil het conventioneel houden ,dus geen lambdasondes ,injectie enzovoort.
Ik heb hierover de volgende vragen
- als je een electrische verdamper plaatst moet er dan qua accuvermogen iets aangepast worden?
- heeft iemand een mengstuk liggen dat op mijn carb past en dat uiteraard tegen vergoeding mij wil opsturen?
-of kan iemand mij precies uitleggen hoe tewerk te gaan bij de volgende methode
Er is nog een derde methode en dat is om een gat te boren in de carburateur en een koperen buisje 1 mm onder de venturi (ronde klepje in de carburateur) te monteren, de reactiesnelheid is dan beter en ook het verbruik is beter. Maar het is een secuur klusje en als het fout gaat is je carburateur om zeep
-waar plaats ik best de verdamper en de benzineafsluiter?
-heeft nog iemand een constructie liggen om het reservewiel vooraan te plaatsen of kan iemand mij uitleggen hoe dit te maken?
-zijn er nog specifieke dingen waarop ik moet letten?
Bij voorbaat dank
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
een manier is een koperen leiding wikkelen om je uitlaat. deze leiding aansluiten op een electrische pomp (hete vloeistof bestendig) en je verdamper. expansievat erbij en koelvloeistof of water erin. als je start wordt je uitlaat heel snel warm, deze warmte wordt opgenomen in de vloeistof en voila, vrij snel na het starten kan je reeds overschakelen op lpg.brammie schreef:en niet te vergeten hoe ga je het gas opwarmen
andere vraag: je mag tegenwoordig toch niet meer zelf lpg inbouwen, moet nu toch altijd via een erkend bedrijf?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
Volgens mij kun je beter verwarmen met water rond het uitlaatspruitstuk. Die van mij wordt verwarmd met motorolie, is niet ideaal (werk op zich wel). Ik heb het reservewiel gewoon boven op de motorkap, met een lange bout er doorheen. Er zit een extra venturi in het rubberen elleboogje vanaf het luchtfilter waar het LPG-lucht-mengsel ontstaat.
Mijn installatie is ingebouwd door Frank van Duckservice. Ik weet niet of hij dat nog doet. Hij expirimenteert op het moment met aardgas, da's in Duitsland uitgebreid beschikbaar.
Mijn installatie is ingebouwd door Frank van Duckservice. Ik weet niet of hij dat nog doet. Hij expirimenteert op het moment met aardgas, da's in Duitsland uitgebreid beschikbaar.
je mag lpg zelf inbouwen
mits je aan de voorschriften voldoet(op rdwsite verkrijgbaar)
daarna moet de auto bij het rdw ter keuring aangeboden worden
als je hem profesioneel laat inbouwen door een erkend bedrijf is die keuring niet nodig dan regelen hun de papieren
mits je aan de voorschriften voldoet(op rdwsite verkrijgbaar)
daarna moet de auto bij het rdw ter keuring aangeboden worden
als je hem profesioneel laat inbouwen door een erkend bedrijf is die keuring niet nodig dan regelen hun de papieren
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Frank bouwt vanwege alle gedoe geen LPG meer in auto's. Ook geen aardgas trouwens.Captain Krimson schreef:Mijn installatie is ingebouwd door Frank van Duckservice. Ik weet niet of hij dat nog doet. Hij expirimenteert op het moment met aardgas, da's in Duitsland uitgebreid beschikbaar.
Hij heeft zelf inderdaad wel een 2CV op aardgas, heb niet helemaal begrepen wat de verschillen nu zijn in bouw vergeleken met LPG.
Mijn Aca kan normaal op LPG gestart worden. De pomp voor de koelvloeistof (rood koper om uitlaat) naar verdamper zet ik handmatig met knopje aan/uit. Soms gebeurt het wel eens dat ik 'm vergeet aan te zetten en dan bevriest de verdamper maar dat duurt erg lang. 's zomers bij 80/90 km merk ik bij m'n eindbestemming soms dat ik de pomp vergeten ben aan te zetten. ik heb ook een menger in het luchtrubber zitten. Volgens mij heb ik er nog één liggen. Daar zou ik even naar moeten zoeken.
Maar ik zou als ik weer LPG zou inbouwen ook gaan kijken naar het andere systeem met een sproeier onder carbu. Ik kende dat nog niet. Ik heb ook zelf ingebouwd.
Waar je denk ik ook om moet denken is een goeie bobine gebruiken. De verdamper heb ik rechts op het schutbord samen met de LPG afsluiter en daar ook de WW van rood koper. de benzineafsluiter op het linker spatbord. Er moet wel een retour op omdat de benzinepomp continu blijft werken.
@AZL57 of iemand anders,
Heb je toevallig meer info over de sproeier die voor de LPG gebruikt wordt ?
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
lpg
kun je ook op gas rijden dan? Ik kook er alleen op..