Parkeerschade links achter: plaatwerk/ lasser dyane gezocht

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Goudmijntje
Beginner
Beginner

Parkeerschade links achter: plaatwerk/ lasser dyane gezocht

Bericht door Goudmijntje » zo 14 nov, 2010 18:38

Afgelopen week is er iemand tegen mijn geparkeerde dyane aangereden. De achterkant was al behoorlijk 'krokant' waardoor er geen deuk, maar een scheur in gekomen is en een flink gat de regen nu direct laat binnenkomen.

Afbeelding

Voor de korte termijn ben ik aan de slag gegaan met ducktape. Als de winkels weer open zijn, koop ik een blik owatrol en smeer ik m vanuit de binnenkant af. De ducktape plakt trouwens niet erg goed aan de onderkant van de auto. Hoe kan ik dit het beste ontvetten/schoonmaken zodat de tape langer blijft plakken?

Voor de lange termijn moet er denk ik een nieuw stuk in gelast worden. Ik vermoed dat de beste oplossing is om de achterkant (dubbelwandig gedeelte waarop achterlichten en nummerplaat zit) te vervangen. Mijn vraag: wie kan dit goed? En waar vind ik (nieuw) plaatwerk?

Mijn dyane is van het bouwjaar 1974 en ik zoek de adressen (bij voorkeur) in de omgeving Rotterdam.
Dyane uit '74. In augustus 2010 gekocht.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 14 nov, 2010 18:44

Misschien dat ze je bij het Eendeei kunnen helpen (bedrijven noemen mag niet op het forum, maar google anders even of kijk op de website onder Alledag)
Verbruik: Afbeelding

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » zo 14 nov, 2010 19:24

Das goed k*t...
Maar als ik zo dat achterkantje bekijk heb je misschien meer aan http://www.dyane.nl/. Een vereniging waar waarschijnlijk wat beter de weg bekend is w.b.t. het specifieke dyane plaatwerk. Voor het gewone onderhoud en techniek kun je je troosten dat er geen verschil is met een eend, en kun je dus gewoon in Rotterdam terecht.
Wat betreft het ducktape; ik vrees dat zoiets niet lang zal blijven plakken. Als je van plan bent om er nog een wat langere tijd zo mee te blijven rijden, kun je wellicht beter eerst iets van kauwgom of plamuur o.i.d. er in stoppen. Hoef je enkel de scheur maar af te plakken.

Goudmijntje
Beginner
Beginner

Bericht door Goudmijntje » zo 14 nov, 2010 22:39

@Michiel: goede tip! Gisteren ben ik al bij het Eendeei geweest. Als je daar wil lassen, dan moet je een lascursus gedaan hebben. En als beginnend dyanerijder heb ik dat natuurlijk (nog) niet. Ze hadden wel wat tips, hoewel ik dé oplossing nog niet gevonden heb. Vandaar mijn berichtje op 2cv.nl. Ik zal eens kijken onder Alledag.

@Ronald: de ducktape blijft inderdaad niet plakken. Plamuur of kauwgom is dan waarschijnlijk een beter idee. Ik denk niet dat je sportlife of freedent bedoelt (zou dan namelijk een goed laxerende bezigheid worden om die scheur te dichten). Wat versta jij onder kauwgom? 2CV-terminologie is mij nog wat nieuw :)

Hoe lang is het verantwoord om met vervanging vsn het plaatwerk te wachten? Gaat de roest niet snel verder als je er niets aan doet?

Dank voor jullie reacties!
Dyane uit '74. In augustus 2010 gekocht.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 15 nov, 2010 22:50

het roest heel snel verder, nieuwe achterkant in lassen is het beste
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » di 16 nov, 2010 01:20

Hoi,

De term 'kauwgom' is inderdaad een beetje gekscherend bedoeld. Ik heb dit getypt omdat dit in sommige, misschien ook die van jou, gevallen een niet al te kostbare uitstel van executie zou zijn.
Zoals Siemen ook al aangaf roest het plaatwerk in rap tempo verder weg. In die zin betwijfel ik ook of je die dure Owatrol daar wel op moet gaan smeren.
Als je in de buurt van Rotterdam woont is het misschien niet eens zo'n gek idee om bij het eendeei een lascursus te gaan volgen. Het nadeel dat er nogal wat lessen (reistijd/kosten) daar te volgen zijn voordat je daar mag gaan lassen valt dan weg. Je leert er dan ook alvast wat mensen kennen, en je kunt zelf (alvast) wat vers blik in je voiture gaan lassen. Dat is in ieder geval de meest effectieve methode tegen roest. En in zo'n geval ga je natuurlijk niet al te veel geld en tijd uitgeven aan tijdelijke maatregelen.
Probeer wel ALTIJD bij zulke tijdelijke maatregelen zodanig te werken dat jouw noodoplossing zonder al te veel schade ook weer verwijderd kan worden!! (vandaar de kauwgom)
Tip: kijk ook naar je kofferbakbodem! Ook deze zal aangetast zijn door roest. En tegen de tijd dat je dan gaat lassen (of laat lassen) kun je beter ook niet al te kinderachtig doen om plaatwerk te vervangen/herstellen wat ook aangetast is. Dat is namelijk het moment waarop je er ook goed bij kunt komen.

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » vr 19 nov, 2010 19:58

Goudmijntje, geef mij even een pb.
Ik weet iemand in Voorburg die je denk ik wel kan helpen.

Plaats reactie