Km-teller wiel door bak geslagen
Geplaatst: wo 17 nov, 2010 12:57
Dag allen,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 2cv6 special.
Alleen:
Door wat onhandigheid is mijn Km-teller aandrijfing, die in de bak zit, losgeschoten (+ nylon busje). Nou heb ik op dit forum al veel over dit ondewerp gelezen en ik ben er achter gekomen dat mij een klassiek probleem is overkomen. Namelijk rijden met de auto terwlijl het tandwiel er nog in zit, waardoord, inderdaad, het tandwiel een stuk uit de bak heeft geslagen. De aandrijfing kon er zo makkelijk uit schieten omdat de bout er uit is getrild, die het zaakje op zijn plaats moet houden. Deze bout heb ik ook niet meer. Nadat ik het tandwiel had verwijderd (deze is nog redelijk intakt) ben ik er weer mee gaan rijden, en nu lag er een plas olie op me chassis waarschijnlijk afkomstig uit mijn versnellingsbak. Zoals gezegd heb ik een hoop over het probleem gelezen op dit forum alleen ben ik meer geïnteresseerd in de oplossing. Wie kan mij helpen met wat tips?
Bvd
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 2cv6 special.
Alleen:
Door wat onhandigheid is mijn Km-teller aandrijfing, die in de bak zit, losgeschoten (+ nylon busje). Nou heb ik op dit forum al veel over dit ondewerp gelezen en ik ben er achter gekomen dat mij een klassiek probleem is overkomen. Namelijk rijden met de auto terwlijl het tandwiel er nog in zit, waardoord, inderdaad, het tandwiel een stuk uit de bak heeft geslagen. De aandrijfing kon er zo makkelijk uit schieten omdat de bout er uit is getrild, die het zaakje op zijn plaats moet houden. Deze bout heb ik ook niet meer. Nadat ik het tandwiel had verwijderd (deze is nog redelijk intakt) ben ik er weer mee gaan rijden, en nu lag er een plas olie op me chassis waarschijnlijk afkomstig uit mijn versnellingsbak. Zoals gezegd heb ik een hoop over het probleem gelezen op dit forum alleen ben ik meer geïnteresseerd in de oplossing. Wie kan mij helpen met wat tips?
Bvd