Pagina 1 van 5

limo eend

Geplaatst: do 18 nov, 2010 18:07
door supercees
heeft iemand hier een idee hoe je onderstaande eend op kenteken kan krijgen?

http://link.marktplaats.nl/396165713

Geplaatst: do 18 nov, 2010 19:34
door BasvanEerden
Ik weet niet hoe de andere limo's op 2cv zijn geregistreerd anders www.rdw.nl

Geplaatst: do 18 nov, 2010 20:11
door supercees
die andere limo (http://www.limousine-eend.nl/) staat als 2cv6 op kenteken, zonder verdere aanduiding. huh?

ik zal ze eens bellen, kijken of zij weten hoe dat gedaan is?

Geplaatst: do 18 nov, 2010 20:30
door Punky
Misschien dat de www.2cvclub.nl je duidelijkheid kunnen geven. Die hadden een paar jaar geleden de spullen voor een limo2cv te koop.

Geplaatst: do 18 nov, 2010 21:01
door supercees
die heb ik toen ook benaderd, maar kreeg toen alleen wat lullige antwoorden, geen idee waarom dat was.

Geplaatst: do 18 nov, 2010 23:18
door BasvanEerden
Kan je dan niet een gewoon 2cv kenteken nemen?

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 05:31
door supercees
het chassis is verlengd en de koets is verlengd, alleen de motor is hetzelfde. van de rdw mag je 1 van die drie veranderen, en dan laten keuren, maar hier zijn dus 2 van de 3 onderdelen gewijzigd. dus de vraag is hoe je dan nog een kenteken kan krijgen?

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 07:24
door Rossero
Herkeuren. Ook in nederland heb je een soort van single vehicle approval, alleen zit die wat ingewikkelder en duurder in elkaar dan in GB.

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 09:17
door AZL57
om de beurt keuren, eerst het chassis , dan de carrosserie ??? ;-)

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 09:38
door rusty
AZL57 schreef:om de beurt keuren, eerst het chassis , dan de carrosserie ??? ;-)
dat mag dus niet, anders zou je eerst een kitcar kunnen bouwen op een 2cv chassis, dan t chassis vervangen voor een niet originele en dan de motor vervangen voor een bmw of guzziblok, en heb je uiteindelijk een compleet nieuwe auto...

wat wel kan is in Duitsland laten keuren (daar rijden er meer) en dan moeten ze em hier in NL ook goedkeuren!

greetzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 13:37
door AZL57
of engeland, daar mag heel veel.

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 19:48
door björn
doen ze met spijkers ook.
ik vind dit een leuk project trouwens.

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 20:34
door CitroenAZU
Ik zou de eend in GB laten keuren voor een Q kenteken (= eigenbouw). Met die papieren kun je in NL een NL kenteken aanvragen. Als je naar de RDW gaat kun je em ook laten keuren maar kost het je een hoop geld (torsietest etc...)

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 20:41
door joe_catchou
is het daarom niet slimmer om hem in Duistsland in te schrijven op een duitser dan TUV keuring en verkoop invoer naar NL .???
scheelt mischien ook weer wat met vervoerskosten .
en die bouwpakketten komen van daar toch ?

Geplaatst: vr 19 nov, 2010 21:56
door Flying Duckman
Gaat niet werken, je moet een TUV goedkeuring op je chassis hebben. Heb je dat niet, geen kenteken. En een TUV goedkeuring levert ook erg veel moeilijkheden op. beste is via GB.