Eend/Dyanerijden in de winter (maatregelen)

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Wandels
Beginner
Beginner

Eend/Dyanerijden in de winter (maatregelen)

Bericht door Wandels » za 27 nov, 2010 12:04

Ik vraag mij af welke maatregelen ik moet treffen om mijn Dyane te beschermen tegen de winter (koude, nattigheid, zout op de weg :? ).

Het kapje op de gril plaatsen is een goede start maar wat kan ik nog doen? Ik ben voornamelijk bang van roest. Ik heb mijn Dyane nog maar net en zou ze niet willen zien roesten.

Heb al gehoord van mensen die siliconenspray gebruiken??

Alvast bedankt!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » za 27 nov, 2010 12:53

als je geen roest wilt, dan moet je zeker niet gaan rijden als er gestrooid is. dan eigenlijk zoieso niet als het regent. maarja je kan ook gewoon doorrijden en van het voorjaar alles weer even goed aanpakken. auto's zijn gemaakt om mee te rijden en slijten nu eenmaal. maarja voor mij is de eend ook gewoon mn enige auto.

wat je als voorbereiding kunt doen is de auto goed afspuiten en wassen. goed laten drogen, in de was zetten en zorgen dat er absoluut geen kale plekjes zijn of deze behandelen. zet de onderkant lekker in de tectyl, waarbij je er voor op moet passen dat je niet rücksichtslos een kledder tectyl er op smeert. eronder mag geen roest zitten of slechte lagen tectyl. verder erg belangrijk dat de binnen kant van het chassis goed behandeld wordt met bijv tectyl ml of beter.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie