Pagina 1 van 1

garagekrik 50cm

Geplaatst: do 9 dec, 2010 20:34
door Hassie
Beste mensen,

Ik wil een garagekrik aanschaffen. Mijn vraag is:
komen de wielen vrij bij een garagekrik die max 50 cm hoog krikt, geplaatst onder een van de assen??? (2cv)
Bij voorbaat dank voor info.
Vrgrt
Hassie

Geplaatst: do 9 dec, 2010 21:15
door Kulio
Ik kan momenteel ff niet meten, maar je kan altijd een balkje tussen de auto en de krik plaatsen, dus het lijkt me geen probleem.

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 09:06
door AZL57
dat balkje is altijd raadzaam als je geen deuken in je chassis wilt.

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 10:31
door Punky
Ik zet mijn krik altijd op de ophangpunten van de veerpot. En dit gaat met een Aldi krikje al goed.

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 10:51
door AZL57
ik pak hem ook soms onder een wielarm dan hoef je niet zo hoog te krikken ;-)

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 12:29
door dyane_maniac
als je zo'n "standaard" garage krikje bedoeld van ferm of onder welke naam ze dan verkocht worden: die doen het prima. ik zag er laatst 1 bij de aldi geloof ik en daarbij kan je de handle draaien (dus naar de zijkant toe) als je daaraan kunt komen zou ik voor die versie gaan. en inderdaad altijd een stevige balk er onder die minstens net zo breed is als het chassis en dan plaatsen tussen de traverse bouten

Geplaatst: vr 10 dec, 2010 15:40
door TB
Ik heb ook niet direct een antwoord op je vraag of 50 cm hoog genoeg is.

Met een blokje hout of een balk kun je al veel winnen. Maar, pas wel op dat je er niet meerdere blokjes tussen gaat doen. Het zou vervelend zijn als de blokjes weg schieten en de auto naar beneden klapt.

Het 'lastige' bij het opkrikken van een 2cv is dat de draagarmen een behoorlijke slag kunnen maken. Hierdoor blijven de wielen best lang op de grond staan. Maar onder de draagarm kun je ook een krik zetten natuurlijk.

Geplaatst: za 11 dec, 2010 20:56
door Hassie
Dank voor jullie antwoorden. Hier heb ik iets aan.
Vrgrt
Hassie

Geplaatst: zo 12 dec, 2010 09:47
door Boudewijn
Ik heb er een van Topcraft (Aldi) en een van Kinzo. Ze zitten in een zelfde koffer en zijn op enkele details na ook gelijk aan elkaar. Ze hebben ook hetzelfde type nummer. Laagste stand is 130 mm hoogste stand is 330 mm.

zie ook http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9196

Voor het opkrikken onder het chassis leg ik er altijd een blok hout tussen. Opkrikken tot het wiel vrij komt is dan geen probleem. Als ik alleen het wiel moet verwisselen zet ik de krik (zonder hout) onder de draagarm vlak naast het wiel.

Geplaatst: zo 12 dec, 2010 10:50
door Kulio
Er gebeuren altijd weer ongelukken, zelfs met dodelijke afloop doordat de auto van de krik afvalt, of bij een hydraulische kruk dat hij leegloopt. Zet daarom altijd assteunen onder de auto als je er onder kruipt. Die kosten bijna niets en het is een goede en noodzakelijke veiligheidsmaatregel.

Geplaatst: zo 12 dec, 2010 19:47
door TB
Helemaal mee eens. Ik heb zelf een Orion garagekrik. Heb ook de bijpassende assteunen. Kost niet de hoofdprijs. 1x aanschaffen en dan heb je lang plezier er van.

Geplaatst: ma 13 dec, 2010 14:37
door BasvanEerden
Ik zet bij het krikken altijd een steun eronder. Ik heb die bij een caravan boer gehaald en zo kan je ook een hele auto op poten zetten - handig als je geen brug hebt.

Geplaatst: ma 13 dec, 2010 18:38
door TB
Dat zijn zeker de steunen die je hoger of lager kunt draaien?