garagekrik 50cm

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

garagekrik 50cm

Bericht door Hassie » do 9 dec, 2010 20:34

Beste mensen,

Ik wil een garagekrik aanschaffen. Mijn vraag is:
komen de wielen vrij bij een garagekrik die max 50 cm hoog krikt, geplaatst onder een van de assen??? (2cv)
Bij voorbaat dank voor info.
Vrgrt
Hassie
Vrgrt.
Hassie.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 9 dec, 2010 21:15

Ik kan momenteel ff niet meten, maar je kan altijd een balkje tussen de auto en de krik plaatsen, dus het lijkt me geen probleem.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 10 dec, 2010 09:06

dat balkje is altijd raadzaam als je geen deuken in je chassis wilt.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 10 dec, 2010 10:31

Ik zet mijn krik altijd op de ophangpunten van de veerpot. En dit gaat met een Aldi krikje al goed.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 10 dec, 2010 10:51

ik pak hem ook soms onder een wielarm dan hoef je niet zo hoog te krikken ;-)
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 10 dec, 2010 12:29

als je zo'n "standaard" garage krikje bedoeld van ferm of onder welke naam ze dan verkocht worden: die doen het prima. ik zag er laatst 1 bij de aldi geloof ik en daarbij kan je de handle draaien (dus naar de zijkant toe) als je daaraan kunt komen zou ik voor die versie gaan. en inderdaad altijd een stevige balk er onder die minstens net zo breed is als het chassis en dan plaatsen tussen de traverse bouten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 10 dec, 2010 15:40

Ik heb ook niet direct een antwoord op je vraag of 50 cm hoog genoeg is.

Met een blokje hout of een balk kun je al veel winnen. Maar, pas wel op dat je er niet meerdere blokjes tussen gaat doen. Het zou vervelend zijn als de blokjes weg schieten en de auto naar beneden klapt.

Het 'lastige' bij het opkrikken van een 2cv is dat de draagarmen een behoorlijke slag kunnen maken. Hierdoor blijven de wielen best lang op de grond staan. Maar onder de draagarm kun je ook een krik zetten natuurlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » za 11 dec, 2010 20:56

Dank voor jullie antwoorden. Hier heb ik iets aan.
Vrgrt
Hassie
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 12 dec, 2010 09:47

Ik heb er een van Topcraft (Aldi) en een van Kinzo. Ze zitten in een zelfde koffer en zijn op enkele details na ook gelijk aan elkaar. Ze hebben ook hetzelfde type nummer. Laagste stand is 130 mm hoogste stand is 330 mm.

zie ook http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9196

Voor het opkrikken onder het chassis leg ik er altijd een blok hout tussen. Opkrikken tot het wiel vrij komt is dan geen probleem. Als ik alleen het wiel moet verwisselen zet ik de krik (zonder hout) onder de draagarm vlak naast het wiel.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » zo 12 dec, 2010 10:50

Er gebeuren altijd weer ongelukken, zelfs met dodelijke afloop doordat de auto van de krik afvalt, of bij een hydraulische kruk dat hij leegloopt. Zet daarom altijd assteunen onder de auto als je er onder kruipt. Die kosten bijna niets en het is een goede en noodzakelijke veiligheidsmaatregel.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 12 dec, 2010 19:47

Helemaal mee eens. Ik heb zelf een Orion garagekrik. Heb ook de bijpassende assteunen. Kost niet de hoofdprijs. 1x aanschaffen en dan heb je lang plezier er van.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 13 dec, 2010 14:37

Ik zet bij het krikken altijd een steun eronder. Ik heb die bij een caravan boer gehaald en zo kan je ook een hele auto op poten zetten - handig als je geen brug hebt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 13 dec, 2010 18:38

Dat zijn zeker de steunen die je hoger of lager kunt draaien?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie