garagekrik 50cm
garagekrik 50cm
Beste mensen,
Ik wil een garagekrik aanschaffen. Mijn vraag is:
komen de wielen vrij bij een garagekrik die max 50 cm hoog krikt, geplaatst onder een van de assen??? (2cv)
Bij voorbaat dank voor info.
Vrgrt
Hassie
Ik wil een garagekrik aanschaffen. Mijn vraag is:
komen de wielen vrij bij een garagekrik die max 50 cm hoog krikt, geplaatst onder een van de assen??? (2cv)
Bij voorbaat dank voor info.
Vrgrt
Hassie
Vrgrt.
Hassie.
Hassie.
-
- Heavy user
als je zo'n "standaard" garage krikje bedoeld van ferm of onder welke naam ze dan verkocht worden: die doen het prima. ik zag er laatst 1 bij de aldi geloof ik en daarbij kan je de handle draaien (dus naar de zijkant toe) als je daaraan kunt komen zou ik voor die versie gaan. en inderdaad altijd een stevige balk er onder die minstens net zo breed is als het chassis en dan plaatsen tussen de traverse bouten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik heb ook niet direct een antwoord op je vraag of 50 cm hoog genoeg is.
Met een blokje hout of een balk kun je al veel winnen. Maar, pas wel op dat je er niet meerdere blokjes tussen gaat doen. Het zou vervelend zijn als de blokjes weg schieten en de auto naar beneden klapt.
Het 'lastige' bij het opkrikken van een 2cv is dat de draagarmen een behoorlijke slag kunnen maken. Hierdoor blijven de wielen best lang op de grond staan. Maar onder de draagarm kun je ook een krik zetten natuurlijk.
Met een blokje hout of een balk kun je al veel winnen. Maar, pas wel op dat je er niet meerdere blokjes tussen gaat doen. Het zou vervelend zijn als de blokjes weg schieten en de auto naar beneden klapt.
Het 'lastige' bij het opkrikken van een 2cv is dat de draagarmen een behoorlijke slag kunnen maken. Hierdoor blijven de wielen best lang op de grond staan. Maar onder de draagarm kun je ook een krik zetten natuurlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb er een van Topcraft (Aldi) en een van Kinzo. Ze zitten in een zelfde koffer en zijn op enkele details na ook gelijk aan elkaar. Ze hebben ook hetzelfde type nummer. Laagste stand is 130 mm hoogste stand is 330 mm.
zie ook http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9196
Voor het opkrikken onder het chassis leg ik er altijd een blok hout tussen. Opkrikken tot het wiel vrij komt is dan geen probleem. Als ik alleen het wiel moet verwisselen zet ik de krik (zonder hout) onder de draagarm vlak naast het wiel.
zie ook http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9196
Voor het opkrikken onder het chassis leg ik er altijd een blok hout tussen. Opkrikken tot het wiel vrij komt is dan geen probleem. Als ik alleen het wiel moet verwisselen zet ik de krik (zonder hout) onder de draagarm vlak naast het wiel.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer: