Wat voor eend heb ik nou?
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn
Wat voor eend heb ik nou?
Hallo allemaal,
ik ben een beetje in verwarring gebracht door mijn eendje. Kenteken gegevens bij RDW zijn
RV-74-KT (van welk jaar is deze serie?)
AZ 4 BL 2 CV 4
kortom een 2cv 4. Datum eerste toelating in NL: 20-09-1974
Achterop staat een bordje 2cv6 charleston. De koets is nu geel-zwart (charleston kleuren) , maar binnenin in het de typisch rode Charleston kleur terug te vinden. De kachelpotten lopen niet recht achteruit, dus volgens mij echt een 2cv6.
Dus kortom een niet originele eend. Aan welke nummers kan ik zien van wanneer de koets is, en kan ik iets aan het chassis zien aan de hand waarvan ik het type kan beoordelen?
Ik wil dus eigenlijk weten uit welke delen mijn eend is opgebouwd, en achterhalen wat ik nu eigenlijk heb.
ik ben een beetje in verwarring gebracht door mijn eendje. Kenteken gegevens bij RDW zijn
RV-74-KT (van welk jaar is deze serie?)
AZ 4 BL 2 CV 4
kortom een 2cv 4. Datum eerste toelating in NL: 20-09-1974
Achterop staat een bordje 2cv6 charleston. De koets is nu geel-zwart (charleston kleuren) , maar binnenin in het de typisch rode Charleston kleur terug te vinden. De kachelpotten lopen niet recht achteruit, dus volgens mij echt een 2cv6.
Dus kortom een niet originele eend. Aan welke nummers kan ik zien van wanneer de koets is, en kan ik iets aan het chassis zien aan de hand waarvan ik het type kan beoordelen?
Ik wil dus eigenlijk weten uit welke delen mijn eend is opgebouwd, en achterhalen wat ik nu eigenlijk heb.
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973
VW T2 uit 1973
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
staat er geen orga code op het schutbord? deze zou dan staan op het schutbord (aan de motorzijde) aan de passagierskant. dit is een 4cijferige code en met deze code is te herleiden wanneer de auto (koets) van de banmd is gerold
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Op basis van je kenteken zou het een 74'er zijn die in het voorjaar van 1987 een nieuw kenteken heeft gekregen.
Volgens de papieren zou hij ook oranje moeten zijn, maar er is dus later een charleston koets op gezet, of iemand heeft dat prachtige oranje overgespoten
De orga kode is pas begonnen op 9-11-76 en als het de originele koets nog zou zijn staat daar dus heen orga code op!
Volgens de papieren zou hij ook oranje moeten zijn, maar er is dus later een charleston koets op gezet, of iemand heeft dat prachtige oranje overgespoten
De orga kode is pas begonnen op 9-11-76 en als het de originele koets nog zou zijn staat daar dus heen orga code op!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Ik vermoed iets heel anders...
Zit er nog érgens een detail aan het chassis dat doet denken aan een 1974-2cv? Zoals bijvoorbeeld de Batteurs en Frotteurs die tot en met modeljaar 1975 werden gemonteerd? Of een metalen benzinetank van 20 liter?
Als dat niet het geval is vermoed ik dat het gewoon een jaren 80 2cv is waar ze in der tijd een ander nummer in gehamerd hebben.
Zit er nog érgens een detail aan het chassis dat doet denken aan een 1974-2cv? Zoals bijvoorbeeld de Batteurs en Frotteurs die tot en met modeljaar 1975 werden gemonteerd? Of een metalen benzinetank van 20 liter?
Als dat niet het geval is vermoed ik dat het gewoon een jaren 80 2cv is waar ze in der tijd een ander nummer in gehamerd hebben.
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn
Hmmz geen idee wat Batteurs en Frotteurs zijn. Als ik dat weet zal ik eens kijken. Tank is wel metaal geloof ik, maar inhoud? geen idee...Ik ga er vrijdag weer heen (staat niet thuis) en zal eens lekker veel detail foto's maken. Mijn idee is ook dat het de papieren van een andere eend zijn, bij een jongere. Vraag ik me alleen af hoe er dan wel weer een jaren 80 kenteken bij zit...Michiel van G. schreef: Batteurs en Frotteurs die tot en met modeljaar 1975 werden gemonteerd? Of een metalen benzinetank van 20 liter?
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973
VW T2 uit 1973
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Batteurs zijn goed herkenbaar, het zijn grote metalen bussen die aan de as in het wiel vallen. Ze zijn zo'n 10cm in diameter en 30cm hoog.
Wat betreft het kenteken, in de jaren 80 kregen auto's, wanneer de papieren verloren waren, een nieuwe set uit de op dat moment lopende serie. Daarom denk ik dat iemand ergens op dat moment het kenteken heeft ,,geheractiveerd'' door het als verloren op te geven. Daarbij is RV-74-KT afgegeven. Dat moet in 1986 zijn geweest. RV=eind 1986)
Wat betreft het kenteken, in de jaren 80 kregen auto's, wanneer de papieren verloren waren, een nieuwe set uit de op dat moment lopende serie. Daarom denk ik dat iemand ergens op dat moment het kenteken heeft ,,geheractiveerd'' door het als verloren op te geven. Daarbij is RV-74-KT afgegeven. Dat moet in 1986 zijn geweest. RV=eind 1986)
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn
Hmmz. volgens mij geen batteurs. Dus het verhaal van Michiel van G. lijkt aardig te kloppen.
De reden hiervoor zou dan kunnen zijn dat men met een jongere eend toch belastingvrij wilde rijden neem ik aan???
Nu ben ik alleen nog op zoek naar kenmerkjes waardoor ik kan bepalen van welk jaar de eend dan wel is...
Misschien eerst maar eens detailfoto's maken, dat helpt voor de mensen hier denk ik veel, maar wat zijn herkenningspunten? Inrichting Dashboard? Welke Chassisdelen (wat zijn die frotteurs nou?)?
detail, de eend heeft wel trommelremmen. Ik dacht dat dat weer een ouder systeem was, en de latere allemaal met schijfremmen uitgevoerd zijn. Hoe zit dit, met bouwjaren etc?
De reden hiervoor zou dan kunnen zijn dat men met een jongere eend toch belastingvrij wilde rijden neem ik aan???
Nu ben ik alleen nog op zoek naar kenmerkjes waardoor ik kan bepalen van welk jaar de eend dan wel is...
Misschien eerst maar eens detailfoto's maken, dat helpt voor de mensen hier denk ik veel, maar wat zijn herkenningspunten? Inrichting Dashboard? Welke Chassisdelen (wat zijn die frotteurs nou?)?
detail, de eend heeft wel trommelremmen. Ik dacht dat dat weer een ouder systeem was, en de latere allemaal met schijfremmen uitgevoerd zijn. Hoe zit dit, met bouwjaren etc?
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973
VW T2 uit 1973
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Het zou een Charleston kunnen zijn geweest van bouwjaar 1980. Deze hadden nog trommelremmen.
Iets waar je aan zou kunnen zien van welk jaar de auto is:
als je de motorkap open doet zou er bij de passagierskant op het schutbord een 'stempel' moeten staan of een stickertje met daarop een viercijferige code. Het Organummer. Zo'n organummer geeft aan op welke dag de eend geproduceerd is.
Iets waar je aan zou kunnen zien van welk jaar de auto is:
als je de motorkap open doet zou er bij de passagierskant op het schutbord een 'stempel' moeten staan of een stickertje met daarop een viercijferige code. Het Organummer. Zo'n organummer geeft aan op welke dag de eend geproduceerd is.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
dat zijn frictie schokbrekers om het deinen in te dammenWilfred en Geesje schreef: (wat zijn die frotteurs nou?)?
die in je assen zitten niet echt duidelijk zichtbaar van buiten
batteurs zijn reactie buizen die het stuiteren binnen de perken houden
maar als er 4 schokbrekers aan de buitenkant zitten
zullen er waarschijnlijk geen frotteurs in zitten
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
- Locatie: Grunn