schoonmaken startmotor

Plaats reactie
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

schoonmaken startmotor

Bericht door Boudewijn » do 30 dec, 2010 15:59

Nu mijn eend toch stil staat (ze is een beetje bang voor pekel), heb ik de startmotor maar eens gedemonteerd. De laatste tijd kwam het rondsel wat te laat terug bij het starten. De motor ligt nu uit elkaar maar ik krijg het rondsel niet van de as af. Er zit een ring voor waarvan ik niet weet hoe deze er af te krijgen. Iemand ervaring hier mee?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het in elkaar zetten van de motor?

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » do 30 dec, 2010 19:13

Geen idee, zit het er niet op geklemd. Dan zou je het moeten warmstoken en of dat de bedoeling is??
Maar schoonmaken en hier en daar een beetje vet zal toch geen kwaad kunnen.
- Blauwe Burton, `86 reborn `07.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 30 dec, 2010 19:30

spiebanen rondasel met kwastje benzine reinigen. Let op dat je geen benzine op de wikkelingen krijgt want die vinden dat niet zo lekker. Dus motor tijdens poutsen rechtophouden met de wikkelingen naar boven. Dan loopt de zooi er zo uit.
diverse Citroens, wat anders.

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 1 jan, 2011 10:34

Gisteren de motor schoon gemaakt volgens de methode van AXL57. De spie banen licht ingevet, rondsel van een beetje vet voorzien en de lagers gesmeerd. De koolborstels waren nog in goede staat dus die heb ik laten zitten.
Het starten gaat nu veel beter dan voorheen, moest ik eerst 2 a 3 seconden starten voor de motor aansloeg, dat is nu nog geen seconde meer.

Plaats reactie