power probleem

Plaats reactie
blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

power probleem

Bericht door blanc/rouge2cv » do 30 dec, 2010 23:25

wie o wie weet het ??
ik rij met de eend op de snelweg gemiddeld 100 km/u en na een kleine 15 minuten begint de motor in te houden en raakt ie dus ze power kwijt
en wil niet harder dan 40/50 km/u .ook voel ik het in de auto veel warmer worden en ruik ik een beetje een olie luchtje
ik rij langzaam over de vluchtstrook en stop heel even om te kijken of ik wat onder de kap kan vinden en laat hierbij de motor aan [ blijft stationair zonder problemen draaien ]] stap weer in en rijd nu rustig weg en het lijkt wel of het beter gaat .
nu ben ik thuis gekomen en heb de eend 2 dagen niet gebruikt .
toen ben ik er mee naar amsterdam gereden[ vanaf utrecht ] en er was geen probleem .
dag later vriendin met de eend naar utrecht en u raad het al ze krijgt met het zelfde probleem te maken .heb haar opgehaald ze heeft ongeveer 15 / 20 minuten gewacht met de motor uit .
ben naar de eend garage in amsterdam gereden en de eend bleef onderweg raar doen .
daar alle dingen na gekeken
ontsteking, tydstip , bougie,s , compressie [ was wel laag 6,dat zal wel aan de oude compressiemeter hebben gelegen, maar alletwee gelijk lijkt mij wel heel toevallig als alle 2 de cilinders compressie verlies hebben .
motor draait voor de rest goed .
weer ingestapt en rijden kijken wat er nu weer gebeurt , niet echt raar gedaan .
vandaag enkele dagen verder even proef gereden [ kon niet eerder van wege werk ]
en ja hoor vanaf amsterdam tot bij vinkeveen toe begon het weer dus omgedraait en even op de vluchtstrook gestaan 2 minuten rustig gereden en maar weer opweg naar de eend garage , wat denk je onder weg terugnaar de eend garage gewoon gereden en geen probleem dus dan maar naar huis [ johan was trouwens ook al naar huis dus garage dicht ]].
zeg tegen me vriendin ik neem de eend wel mee en we zien wel ,gewoon van amsterdam naar utrecht gereden en niks aan de hand .
wie o wie zou mij kunnen vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
ps ben nog niet radeloos

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » vr 31 dec, 2010 06:58

Begin met een paar algemene maatregelen: kleppen stellen, contactpuntjes vervangen en stellen, check bougies, eventueel vervangen en oliekoeler goed schoon maken (van achteren blazen met perslucht).

Hoe is je olieverbruik? Wordt je bobine warm?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » vr 31 dec, 2010 08:18

Waarom twijfel je aan die compressiemeter? Als de motor veel km's heeft gemaakt en de motor is daardoor behoorlijk versleten, zal dat echt bij beide cilinders zo zijn hoor.
Doe anders nogmaals een compressiemeting, maar doe na de eerste meting wat motorolie in de cilinder via het bougiegat, als de compressie dan omhoog gaat weet je 2 dingen; de meter is goed en je zuigerveren zijn versleten.
Gaat de meter niet omhoog kan het idd. aan de meter liggen of je hebt compressieverlies via de kleppen.
Succes!

Ps, je hebt toch wel de wintergrille er voor?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 31 dec, 2010 08:19

Ik zou de caburateur schoonmaken en een filter in de benzine leiding plaatsen. Natuurlijk moeten de afstel gegevens ook kloppen zoals Kulio zegt, maar omdat de auto soms goed rijdt denk ik dat dat wel in orde is.
Schultenbräu das ist mein Bier !

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » vr 31 dec, 2010 08:21

carb vies, bobine aan het overlijden?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » vr 31 dec, 2010 08:58

Ik heb hetzelfde eens gehad met een "niet 2cv", bleek dat er rotzooi in de brandstofleiding vanaf de tank kwam.
Alles schoon gemaakt, filter tussen de leiding gezet en nooit meer last van gehad.
Je moet natuurlijk ook de carburateur geheel schoonmaken !! Ook de sproeiers !!

@ Boudewijn, dat was die oude rode MB , die ik van een collega uit het groen gekocht heb,dat moet je volgens mij nog weten.

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 31 dec, 2010 09:49

Als ik het verhaal zo lees,kom ik op kleppen stellen.Omdat de motor pas moeilijk doet als hij echt op temperatuur is.En aangezien kleppen inslaan en krapper komen,denk ik dat ze nu te krap staan.Hopenlijk veel succes ermee. :wink: :idea:

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 31 dec, 2010 12:24

k'dacht ook aan versleten zuigveren ,versleten cilinders, had het ook een keer gehad en kon niks vinden met bougie's ontsteking en dergelijke .
na lange periode van wel en niet goed werkend ,en bij niet goed werkend meestal op snelwegen (langere eentonige afstand) dat hij het had .
toch maar een keer het blokje geopend en ja hoor het was wat versleten :-)
dit was wel een oud blokje dat nog nooit was open geweest.
maar goed ,voor je begint kijk eerst de andere punten na natuurlijk.
see you when you see me

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 31 dec, 2010 14:42

Ik had een zelfde soort probleem, het bleken bij mij beschadigde zuigers te zijn.
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 31 dec, 2010 15:46

Helemaal uitbenen, dan vind je het wel

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 31 dec, 2010 22:41

gelijk aardig fenomeen van een vorig topic van iemand .
klinkt dit bekent voor je ???? :?: :?: :?: :idea: :idea: :idea:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=957 ... highlight=
see you when you see me

Plaats reactie