CB-in de Eend
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Ik heb laatst een heuse New Old Stock Sirio-antenne op de kop getikt. Die heb ik met een kleefpoot op m'n GSA break gezet, in combinatie met een President Lincoln die nog in een stoffige hoek op zolder lag. Alles werkte nog. Zelfs een keurige SWR van 1:1 ondanks de magneetvoet. Dus 'branden maar' dacht ik.
Helaas, na er een paar dagen mee rondgereden te hebben nog steeds niks interessants gehoord. Het spul ligt nu weer in een hoek.
Misschien leuk om CB serieus nieuw leven in te blazen bij (Citroën)oldtimerrijders? Beginnend met een standaard oproepkanaal. Leuk bij meetings.
Helaas, na er een paar dagen mee rondgereden te hebben nog steeds niks interessants gehoord. Het spul ligt nu weer in een hoek.
Misschien leuk om CB serieus nieuw leven in te blazen bij (Citroën)oldtimerrijders? Beginnend met een standaard oproepkanaal. Leuk bij meetings.
Ouwe meuk is leuk!
-
- Regelmatige poster
Ik heb er standaard eentje ingebouwd zitten op de plek waar normaal de radio zit, radio zit bij mij links omdat ik linkshandig ben. Helaas is het tegenwoordig zo dat wanneer mijn moeder en ik op ritten komen wij nog de enige zijn met een bakkie, dat was een paar jaar geleden wel anders....
Ik zou hem gewoon standaard inbouwen, dan weet je zeker dat je m werkend bij je hebt tijdens ritten.
Ik zou hem gewoon standaard inbouwen, dan weet je zeker dat je m werkend bij je hebt tijdens ritten.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Midfriesland Mobiel
Nou, de ouwe Lincoln ligt nu mooi vastgeklemd tussen de kussens van de achterbank. Gaat geen kant op en is toch gemakkelijk demontabel en de kabels kunnen mooi onder de bank langs.
Ik heb ook nog een aangepast snoertje gemaakt zodat het geluid van de bak door de linker speaker van de radio komt, zonder dat de bak de radio opblaast of de radio de bak.
Er staat nu trouwens een wat minder monsterlijke (maar knalrode) Wilson-antenne op het dak. Met een magneetvoetje uiteraard.
Inmiddels heb ik de eerste tokkeltjes gehad met wat mensen uit de omgeving en het bereik bleek best goed te zijn voor dat ik hier tussen de flatgebouwen stond. Op kwart vermogen zomaar nog een zeventje op de klok, ruim 10 Km verderop.
Alleen nog wel wat geknetter via de antenne als de motor aanstaat. De prik staat al helemaal achterop het dak, ik heb extra ontstoringscondensatortjes geplaatst en de aarding van motorkap gecontroleerd. Eens kijken of ik ergens modernere bougiekabels kan vinden voor de GSA.
Zullen we voor meetings e.d. één vast Citroën-kanaal invoeren?
Ik vind 20 wel een mooi rond getal. Bovendien centraal in de band, dus optimale afstemming van de antenne en daardoor het beste bereik.
De 'new old stock' Wilson:

Ietsjepietsje minder opzichtig dan de e-nor-me Sirio. Die Dukes of Hazzard-antenne gaat er wél op bij meetings. Voor de lol.
Achterbankbakkie:

Kanaal 22 wordt hier in Leeuwarden e.o. veel gebruikt als oproep/kwebbelkanaal.
Ik heb ook nog een aangepast snoertje gemaakt zodat het geluid van de bak door de linker speaker van de radio komt, zonder dat de bak de radio opblaast of de radio de bak.
Er staat nu trouwens een wat minder monsterlijke (maar knalrode) Wilson-antenne op het dak. Met een magneetvoetje uiteraard.
Inmiddels heb ik de eerste tokkeltjes gehad met wat mensen uit de omgeving en het bereik bleek best goed te zijn voor dat ik hier tussen de flatgebouwen stond. Op kwart vermogen zomaar nog een zeventje op de klok, ruim 10 Km verderop.
Alleen nog wel wat geknetter via de antenne als de motor aanstaat. De prik staat al helemaal achterop het dak, ik heb extra ontstoringscondensatortjes geplaatst en de aarding van motorkap gecontroleerd. Eens kijken of ik ergens modernere bougiekabels kan vinden voor de GSA.
Zullen we voor meetings e.d. één vast Citroën-kanaal invoeren?
Ik vind 20 wel een mooi rond getal. Bovendien centraal in de band, dus optimale afstemming van de antenne en daardoor het beste bereik.
De 'new old stock' Wilson:

Ietsjepietsje minder opzichtig dan de e-nor-me Sirio. Die Dukes of Hazzard-antenne gaat er wél op bij meetings. Voor de lol.
Achterbankbakkie:

Kanaal 22 wordt hier in Leeuwarden e.o. veel gebruikt als oproep/kwebbelkanaal.
Ouwe meuk is leuk!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De rode Wilson-antenne is afgelopen week van m'n auto gejat. Men heeft de kabel uit de voet getrokken. Gelukkig geen schade aan de auto... Wel jammer, 't ding was lekker compact en werkte best aardig.
Je ziet ze ook zelden in de knalrode uitvoering, dus als iemand er eentje tegenkomt in de buurt van Leeuwarden, laat 't dan maar even weten.
Nu staat de giga-Sirio er weer op...
Je ziet ze ook zelden in de knalrode uitvoering, dus als iemand er eentje tegenkomt in de buurt van Leeuwarden, laat 't dan maar even weten.
Nu staat de giga-Sirio er weer op...
Ouwe meuk is leuk!
-
- Gebruiker
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
toch leuk dat er nog mensen lol in hebben... ik heb ook nog standaard een bakkie in m'n aca maar behalve onverstaanbare buitenlanders en vrachtwagenchauffeurs is er weinig meer op te beleven. Zelfs niet op meetings, zelfs niet bij toerritten.
Des te leuker vind ik het als het hier toch weer een beetje gaat leven en weer meer mensen een bak in de eend (etc) nemen.
Des te leuker vind ik het als het hier toch weer een beetje gaat leven en weer meer mensen een bak in de eend (etc) nemen.
-
- Veelvuldig poster
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Heb net een bakkie aangeschaft voor in de eend! Ben benieuwd of er op te horen valt. Wat zijn de standaard-kanalen? Ik weet nu:
9: noodkanaal
11: testkanaal
19: truckerskanaal
Is er iets van een 2cv kanaal? (ik krijg niet de indruk.)
9: noodkanaal
11: testkanaal
19: truckerskanaal
Is er iets van een 2cv kanaal? (ik krijg niet de indruk.)
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik ben voor!Captain Krimson schreef:nee is er niet, maar ik zou kanaal 22 willen voorstellen, dat lijkt op twee eendjes die in het water drijven

Lijkt het bijna nog nuttiger om ht truckerskanaal uit te luisteren, daar rijd ik toch het meest tussen!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Heavy user
een kanaal spreek je toch af zodra je met mensen afspreekt om in kolonne te rijden?
meestal spraken wij kanaal een(d) of twee(cv) af
tegenwoordig rij ik eigenlijk nooit meer toerritten en/of in kolonne dus heb nu niet meer zo'n ding in de auto.
meestal spraken wij kanaal een(d) of twee(cv) af

tegenwoordig rij ik eigenlijk nooit meer toerritten en/of in kolonne dus heb nu niet meer zo'n ding in de auto.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
ik heb er in de eend geeneendje zitten
hoor ik toch niks van als ik over de snelweg knal
in de samurai heb ik er wel een voor het terreinrijden
op kanaal 4x4.........16 dus
in de HY heb ik er eendje gehad naar zweden en wat denk je......
niets gehoord door het lawaai
hoor ik toch niks van als ik over de snelweg knal
in de samurai heb ik er wel een voor het terreinrijden
op kanaal 4x4.........16 dus

in de HY heb ik er eendje gehad naar zweden en wat denk je......
niets gehoord door het lawaai
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb bij de Betuwerit voor het eerst een CB in de auto gehad. Erg gemakkelijk als je bij een verkeerslicht de aansluiting met de rest verliest. Ook gezelliger als je alleen rijdt. Alleen moeilijk te verstaan. Mijn zender heeft de speaker aan de onderzijde, dus als je hem op de aflegplank legt is de speaker afgedekt. Ik moet nog op zoek naar een externe speaker. Buiten deze rit heb ik nog nooit iemand ontvangen op de CB, geen vrachtwagen chaufeurs en ook geen Polen.
Schultenbräu das ist mein Bier !