volgende week hoop ik weer een rijdend onderstel te hebben dus blokje werkend op zijn plek en remmerij en andere mechanische dingen ook inorde..
hopelijk lukt het en loop ik niet tegen teveel dingen aan
IK heb nog wel een vraag, de remschotels achter wat doen jullie daarmee.. er zit behoorlijk wat roest en het meeste heb ik al wel schoon gemaakt, maar kun je dat schilderen of wordt dat niet geadviseerd. of kun je het op een andere manier conserveren ?
voorste as gemonteerd
achterste as gemonteerd, zie de haynes manual en een compleet werkplaatshandboek. Heel handig..
Mooie werkruimte.
Deksels gemonteerd, bedankt BCC ik wist het niet precies meer..
Schokbrekertje op zijn plek veerpotten zitten er weer in alleen de kantelmesjes nog even er in drukken
Inventief excentrieken verwijderen.. zo klem als de ziekte dus ook meteen schoongemaakt
Remtrommels even goed schoongemaakt nog een keertje schuren en dan in de zwarte hamerrite.
drukgroep gedemonteerd, Koppelingsplaat lijkt nieuw goed op dikte week nog geen mm af van origineel.
Diafragma is wel aan het eind.. dikke groef! dus die moet vervangen worden.
Versnellingsbak keurig netjes schoon en die zetten we nog in een conservering, iemand daar goede opties voor ?
ook de kabelboom moet er aangeloven, ik ben van plan om allemaal massakabels te maken naar de accu, dit om roestvorming op de body te voorkomen rondt de massa punten. Daarnaast komt er in het dashboard een kever klok. Schroefdraad voor de kmteller kabel heb ik al aangepakt zal ik ook een fototje van laten zien. alleen nog even een aanpassing maken voor de tankmeter.
Verdere foto's staan in de albums uit de start post!
de groeten..