2CV naar Pickup bouwverslag 'Nieuwe Foto's'

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 26 feb, 2011 14:49

Zo weer een paar avonden lekker geklust en ben nu ook bezig.. onder andere de remmen achter en het motorblok zijn aan de beurt..

volgende week hoop ik weer een rijdend onderstel te hebben dus blokje werkend op zijn plek en remmerij en andere mechanische dingen ook inorde..

hopelijk lukt het en loop ik niet tegen teveel dingen aan



IK heb nog wel een vraag, de remschotels achter wat doen jullie daarmee.. er zit behoorlijk wat roest en het meeste heb ik al wel schoon gemaakt, maar kun je dat schilderen of wordt dat niet geadviseerd. of kun je het op een andere manier conserveren ?


voorste as gemonteerd
Afbeelding

achterste as gemonteerd, zie de haynes manual en een compleet werkplaatshandboek. Heel handig..
Afbeelding

Mooie werkruimte.
Afbeelding

Deksels gemonteerd, bedankt BCC ik wist het niet precies meer..
Afbeelding

Schokbrekertje op zijn plek veerpotten zitten er weer in alleen de kantelmesjes nog even er in drukken
Afbeelding

Inventief excentrieken verwijderen.. zo klem als de ziekte dus ook meteen schoongemaakt
Afbeelding

Remtrommels even goed schoongemaakt nog een keertje schuren en dan in de zwarte hamerrite.
Afbeelding

drukgroep gedemonteerd, Koppelingsplaat lijkt nieuw goed op dikte week nog geen mm af van origineel.
Afbeelding

Diafragma is wel aan het eind.. dikke groef! dus die moet vervangen worden.
Afbeelding

Versnellingsbak keurig netjes schoon en die zetten we nog in een conservering, iemand daar goede opties voor ?
Afbeelding

ook de kabelboom moet er aangeloven, ik ben van plan om allemaal massakabels te maken naar de accu, dit om roestvorming op de body te voorkomen rondt de massa punten. Daarnaast komt er in het dashboard een kever klok. Schroefdraad voor de kmteller kabel heb ik al aangepakt zal ik ook een fototje van laten zien. alleen nog even een aanpassing maken voor de tankmeter.
Afbeelding


Verdere foto's staan in de albums uit de start post!


de groeten..
Laatst gewijzigd door HB op zo 27 feb, 2011 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 26 feb, 2011 15:36

De fototjes van de keverklok




de tankmeter is er uit ben ik mee bezig om die hetzelfde te krijgen als die van de 2cv..
Afbeelding


de messing bus heb ik zelfgedraaid en maakt het mogelijk om de km-teller kabel direct op de klok aan te sluiten..
Afbeelding

ik heb deze klok gekozen ivm de aanwezige lampjes dus dadelijk op het dashboard alleen maar schakelaars geen lampjes meer..
verder moet ik nog testen of de overbrenging van het toerental in een kever gelijk is aan dat van een 2cv.. maar dat kan ik testen met de mondriaan.. dus een kwestie van klok eruit km-kabel aansluiten en rijden met de gps.. en je weet snel genoeg of het klopt.. :)
anders moet ik nog een tandwiel overbrenging bouwen maar dat komt wel goed.
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » zo 27 feb, 2011 12:47

Motorblokje aanpakken en goed nakijken / schoonmaken

Weer lekker veel gedaan gister, potje met wasbenzine en een tandenborstel en maar schrobben. De eerste helft van het carter schoongemaakt en nagekeken. Zo komen we aardig in de buurt van een gereviseerd blokje!!!


enig idee of er normaal een pakking tussen de benzine pomp en het blok hoort of doen de meesten dat met vloeibare pakking.. kwam een hoop zooi vanaf in ieder geval toen ik dat schoonmaakte......

Verder zie hier onder het resultaat...

deze kant moet nog maar is al wel een keer schoongeblazen nog niet gepoetst
Afbeelding

vliegwiel kan ook schoner
Afbeelding

ook de kop moet gepoetst best wel aardige koolaanslag....
Afbeelding

carterhelft die wel schoon is alleen de koolaanslag op de zuiger nog....
Afbeelding

beetje peut in de kop om te kijken of de kleppen lekken..
Afbeelding

zuigertje weer netjes, zo kan je de symbooltjes ook weer zien.. grove zooi verwijdert met een krabbertje en daarna met een zacht koperborsteltje gepoetst, zelfde gedaan met de kop.
Afbeelding

Nieuwe O-ring in de oliepomp kan die ook weer terug. die zag er verder prima uit.
Afbeelding

en een kratje met motordelen voor de poedercoater, velgjes liggen eral en alles wordt dezelfde kleur. RAL 7035 is de keus..
Afbeelding


Als laatste trommels inmiddels 2x in de hammerrite en ook het vliegwiel maar meegenomen.. wel zo strak.. pasvlakken daarna even met korrel 800 schuren en alles kan er weer 15 jaar tegen....
Afbeelding

Volgende week meer.. wel 2weekjes wachten op de poedercoater dus dan kan waarschijnlijk alles pas terug gebouwt worden. maar we zien wel..

als het blokje er weer inzit ook meteen testen, weet namelijk niet of de versnellingsbak kraak vrij is.. er kwamen welliswaar geen stukjes mee met de olie..

We zien het wel..

Groeten Hessel
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 feb, 2011 14:49

Er hoort inderdaad twee pakkingen tussen, van die dunne papieren.

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » zo 27 feb, 2011 14:51

hmm ok, dus dat wordt een retourtje automaterialen zaak voor een beetje pakking papier.. :)
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 27 feb, 2011 15:54

Volgens mij hoort er een dikke pakking te zitten.
Verder staat er nog dit over in de "Vraagbaak"

Plaats de tussenflens (goed schoon maken!).
- Meet met de schuifmaat hoever de stoterstang uitsteekt boven de tussenflens
Dit moet 1,2 mm zijn. Als dit niet zo is moet u een dunnere flens aanbrengen.
- De ruimte in het pomphuis waar de hefbomen bewegen, vullen met vet. -
Breng de pomp aan en zet de bouten vast met 14-19 Nm (1,4-1,9 kgm). -
Breng de leidingen aan.

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » zo 27 feb, 2011 15:57

Die dikke pakking heb ik die zat vast met vloeibare pakking, daarom de vraag of daar normaal nog iets anders tussen hoort te zitten.. maar daar kan ik me wel op uitleven
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 27 feb, 2011 17:08

Ik ken ook alleen de dikke voetpakking. Monteer ze altijd alleen met deze pakking en zonder vloeibare en heb er nog nooit problemen mee gehad. Op die plek komt nagenoeg geen olie hoor. De as sluit het gat af. Het vet wat ik altijd op het asje van de pomp veeg, zit er na meerdere km's ook altijd nog op zonder olie.

Remschotels kun je wel lakken. Alleen het loopvlak van de trommel moet schoon blijven. Verder zorgen dat alle bewegende delen kunnen blijven bewegen. Ook de afstelstukken die in de remschotel zitten. Scheelt je later weer een hoop gepiel.

Versnellingsbakken conserveer ik nooit. Zorgen ze zelf meestal wel voor. Zitten na een jaaar weer onder een dunne olielaag. Bovenop zit namelijk een ontluchtingsgaatje. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » zo 27 feb, 2011 17:32

Dan heb ik van de week nog zeker wat te doen.. maar fijne tips..

In iedergeval maak ik nu progressie en dat is het belangrijkste..
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 26 mar, 2011 19:15

Zo afgelopen weken weinig tijd gehad drukte met een andere auto en werk enzo..
maar vandaag wezen shoppen nieuwe vloerdelen gekocht en spullen van de poedercoater zijn weer terug..

Tevens een nieuwe koppelingset gemonteerd en nog druk met blokje opknappen binnenkort weer foto's nu moet er tegen deze tijd volgende week toch wel weer een motorblokje op het chassis staan met de mooie rode onderdelen :D



dan kan ik me als hij een keer gelopen heeft volledig gaan focussen op de cabine en die hoop ik eind april af te bouwen.. dan hoef ik daarna alleen nog maar een bakje te maken.. we zien wel hoe snel het gaat... voor nu in elk geval deze foto...

Verkeersrood en Zwart.. in combinatie met een ijzermenie kleurige pickup met wit dak :) dat moet mooi worden..

Afbeelding

SNEL MEER :D
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » wo 30 mar, 2011 22:12

Ziet er netjes uit zo.

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » za 9 apr, 2011 21:42

het is volgens mij weer tijd voor een update, ik had mezelf beloofd wat meer vaart te gaan maken aangezien hij met de zomervakantie klaar moet zijn voor een behoorlijke tocht.

dus vandaag met het zonnetje in de rug het blokje afgebouwd. de laatste foto's geven ook de laatste stand van zaken weer.

er moest onder andere nog een karter helft schoon gemaakt en een cilinder schoongemaakt worden, daarnaast moest natuurlijk ook alles weer opgebouwd worden.

123 onsteking erop, olie koeler terugplaatsen, nieuwe bougies, en filters vervangen. alles weer in elkaar gedrukt en ja hoor het is gelukt. vlak voor 8 uur vanavond heeft het blokje zijn eerste teugjes lucht weer genomen en ademde hij er weer heerlijk op los.

Voor de rest van deze maand carroserie en laswerk.. :D cabine afmaken en elektriek op orde maken.. dan volgende maand hopelijk alleen het de bak achterop nog doen ..

dan hoeven er alleen maar kilometers mee gereden te worden :)

Afbeelding

Afbeelding

klik hier ....HIJ LOOPT.... klik hier


overigens voor de mensen die afvragen wat ik met de puntjes en andere oude onderdelen doe! die zitten allemaal netjes opgeborgen in een koffertje wat meegaat op de trip door het oostblok mocht er dan wat gebeuren kan ik altijd terug naar het oude systeem.
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » zo 10 apr, 2011 08:57

Gefeliciteerd :!:
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Dabdriver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 12 jul, 2010 13:32
Locatie: Alkmaar

Bericht door Dabdriver » zo 10 apr, 2011 13:19

Ziet er strak uit hoor! :-D

HB
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 20 feb, 2011 13:16
Locatie: Nijmegen

Bericht door HB » zo 10 apr, 2011 16:00

Bedankt! ik ben dolblij dat dit gebeurd is nu alleen het aandrijfwerk nog op orde maken remmen en aandrijfassen. Dan cabine afmaken en wordt het weer een auto.

Heerlijk gevoel geeft dat zeker als je weer buiten in het zonnetje kan werken!
Listen to the bearded fellow

2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300

Plaats reactie