verschil zuigers visa motoren

Plaats reactie
DX11
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 2 jul, 2010 14:09

verschil zuigers visa motoren

Bericht door DX11 » za 26 feb, 2011 11:05

Er zijn zuigers door mijn vingers gegaan met de volgende opdruk 8.4 en 9.
wie weet welke waar in moet, in welke motor
ik zou ook graag het verschil weten tussen de motoren 06/664 en 06/665
Vr gr,
Evert

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 26 feb, 2011 11:38

Goeie vraag, ik weet dat er verschil zit tussen de drie modellen, de eerste heeft een agressieve nokkenas, welke later is aangepast om aan de milieueisen te kunnen voldoen.

Nog even dit van de site van Jeroen Cats (wie anders)

There are 3 basic 652 engine types:

* V06/630, fitted to older LNA and Visa, low 9:1 compression but very good camshafts
* V06/644, most common 652, 9.5:1 compression but "ECO" short overlap camshaft
* V06/66?, last model Visa, suitable for 95 octane fuel, low 9:1 compression, ECO camshaft

A very good starting point is the combination of the 630 camshafts and 644 pistons. On some 652 engines the sparkplugs don't sit deep enough in the head to give good combustion. To improve this, longer shaft sparkplugs can be used or the seats modified to let the standard sparkplug sit deeper. Last point of easy improvement is porting the cylinderheads, especially on later engines the standard porting can be quite a bit off.

DX11
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 2 jul, 2010 14:09

Bericht door DX11 » za 26 feb, 2011 12:12

Dank je voor het meedenken
Ook de site van Jeroen Cats is mij bekend,jammer dat dit soort info aan het verdwijnen is
ook in de mauals en service boeken is het niet te vinden
daarom is de vraag wie kan mij deze info geven

Vr gr, Evert

Plaats reactie