Pagina 1 van 1

En het leek zo duidelijk

Geplaatst: zo 6 mar, 2011 20:17
door Willem2
Bij het demontreren van de eend natuurlijk geen foto's gemaakt van de bekabeling, want dat leek me wel duidelijk.
Jammer...

Ik heb aan de voorkant, waar de draden bij de ventilator naar buiten komen een probleem.

Zwart en geel gaan naar de bobine, daar had ik een foto van.
Verder komen er nog een rode, een zwarte en een grijze draad naar buiten.

Vanuit de kabelboom heb ik nog 3 groene en een grijze over, één teveel dus.

Wie weet hoe ik de draden vanuit de ventilator aansluit?

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 00:14
door CVosje1994
Ik zal morgen even kijken

Ik ben nu net bezig geweest met die draadjes

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 06:48
door Willem2
Tof!!

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 13:09
door CVosje1994
Heb je 123 ignition of contactpuntjes

Want bij mij komen er maar twee draadjes naar buiten

Een daarvan gaat naar de bobine en de andere gaat naar de kabelboom

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 13:40
door Punky
Je moet niet naar de kleur van de kabels kijken, maar naar de schoentjes. Tenminste als het hier over een originele draadboom gaat.

Vanuit de koeltunnel komen origineel 2 draden meen ik. Een van de oliedruksensor (bruin klein stekkertje) en een van de ontsteking.
Wanneer er een 123 is geplaatst komen er 4 draden uit de koeltunnel. De draad van de oliedruksensor en de 3 draden (geel, rood, zwart) van de 123. 2 daarvan gaan aan de bobine en de andere aan de kabel (rood) waar de originele onsteking ook aan hangt. Ik laat vaak bij het plaatsen van een 123 de originele kabel loos hangen. Wanneer de 123 kapot gaat, kun je dan makkelijk je punten terugplaatsen. Dit wordt door meerdere mensen gedaan, dus dat kan de loze draad zijn. Die hangt dan los ter hoogte van de 123 behuizing.

http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/123.html

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 20:11
door AZL57
grijze draad kan de claxon zijn.

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 21:59
door Willem2
Punky schreef:Je moet niet naar de kleur van de kabels kijken, maar naar de schoentjes. Tenminste als het hier over een originele draadboom gaat.
Dat wist ik, maar sommige schoentjes zijn zodanig verkleurd dat ik er niet meer mee kan.
En ik zag net dat van de achterste kabelboom (bij de aansluitingen op het schutbord) de kleuren van de schoentjes ook niet echt kloppen. Tenmisnste, ik kan er niet echt logica in ontdekken. Paars is op oranje aangesloten en lichtblauw op donkerblauw :?

Punky schreef:Vanuit de koeltunnel komen origineel 2 draden meen ik. Een van de oliedruksensor (bruin klein stekkertje) en een van de ontsteking.
Wanneer er een 123 is geplaatst komen er 4 draden uit de koeltunnel. De draad van de oliedruksensor en de 3 draden (geel, rood, zwart) van de 123. 2 daarvan gaan aan de bobine en de andere aan de kabel (rood) waar de originele onsteking ook aan hangt. Ik laat vaak bij het plaatsen van een 123 de originele kabel loos hangen. Wanneer de 123 kapot gaat, kun je dan makkelijk je punten terugplaatsen. Dit wordt door meerdere mensen gedaan, dus dat kan de loze draad zijn. Die hangt dan los ter hoogte van de 123 behuizing.

Dus dat zijn dan 5 draden. Das mooi, dan lijkt dat opgelost.

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 22:07
door Willem2
AZL57 schreef:grijze draad kan de claxon zijn.
Die heb ik al aangesloten.

Dus vanuit ventilatorhuis 5 draden:

* zwart naar bobine
* geel naar bobine
* rood naar contact
* zwart loze draad van oude ontsteking
* grijs oliedrukzender

Geplaatst: ma 7 mar, 2011 23:55
door Punky
Kijk voor de zekerheid die loze draad even na. Die hangt dan los bij het ontstekingshuis. Zorg dat deze wel goed vastzit en niet in je ventilator kan komen. ;-)

Geplaatst: di 8 mar, 2011 06:51
door Willem2
Okidoki,

Bedank allemaal!!

Geplaatst: za 12 mar, 2011 21:58
door Willem2
Weet iemand toevallig de waardes van de zekeringen? Ik heb er 5 verdeeld over 2 zekeringdoosjes. Ze zijn zo geroest dat ik het niet meer kan lezen.

Het betreft een 2cv6 special s6 uit 1986.

Geplaatst: ma 14 mar, 2011 10:55
door Punky
http://www.2cv.nl/alledag/elek_schema.gif

Hier kun je het een en ander terugvinden.

Geplaatst: ma 14 mar, 2011 12:30
door Willem2
Die had ik ook al gevonden, alleen staan daar maar 3 zekeringen op, ik heb er 5.
Als ik voor de ontsteking eentje neem van 16 en voor de rest 10 ampere zit ik volgens mij wel aardig, denk ik.

Vanavond maar eens proberen.

Geplaatst: ma 14 mar, 2011 14:58
door Gerard2cv
De ontsteking niet zekeren.is origineel ook niet en kan alleen maar problemen geven.ruitenwisser is 16A