En het leek zo duidelijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
En het leek zo duidelijk
Bij het demontreren van de eend natuurlijk geen foto's gemaakt van de bekabeling, want dat leek me wel duidelijk.
Jammer...
Ik heb aan de voorkant, waar de draden bij de ventilator naar buiten komen een probleem.
Zwart en geel gaan naar de bobine, daar had ik een foto van.
Verder komen er nog een rode, een zwarte en een grijze draad naar buiten.
Vanuit de kabelboom heb ik nog 3 groene en een grijze over, één teveel dus.
Wie weet hoe ik de draden vanuit de ventilator aansluit?
Jammer...
Ik heb aan de voorkant, waar de draden bij de ventilator naar buiten komen een probleem.
Zwart en geel gaan naar de bobine, daar had ik een foto van.
Verder komen er nog een rode, een zwarte en een grijze draad naar buiten.
Vanuit de kabelboom heb ik nog 3 groene en een grijze over, één teveel dus.
Wie weet hoe ik de draden vanuit de ventilator aansluit?
Eend voor allen, allen voor eend..
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne
- CVosje1994
- Gebruiker
- Berichten: 132
- Lid geworden op: za 28 aug, 2010 19:16
- Locatie: Linne
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je moet niet naar de kleur van de kabels kijken, maar naar de schoentjes. Tenminste als het hier over een originele draadboom gaat.
Vanuit de koeltunnel komen origineel 2 draden meen ik. Een van de oliedruksensor (bruin klein stekkertje) en een van de ontsteking.
Wanneer er een 123 is geplaatst komen er 4 draden uit de koeltunnel. De draad van de oliedruksensor en de 3 draden (geel, rood, zwart) van de 123. 2 daarvan gaan aan de bobine en de andere aan de kabel (rood) waar de originele onsteking ook aan hangt. Ik laat vaak bij het plaatsen van een 123 de originele kabel loos hangen. Wanneer de 123 kapot gaat, kun je dan makkelijk je punten terugplaatsen. Dit wordt door meerdere mensen gedaan, dus dat kan de loze draad zijn. Die hangt dan los ter hoogte van de 123 behuizing.
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/123.html
Vanuit de koeltunnel komen origineel 2 draden meen ik. Een van de oliedruksensor (bruin klein stekkertje) en een van de ontsteking.
Wanneer er een 123 is geplaatst komen er 4 draden uit de koeltunnel. De draad van de oliedruksensor en de 3 draden (geel, rood, zwart) van de 123. 2 daarvan gaan aan de bobine en de andere aan de kabel (rood) waar de originele onsteking ook aan hangt. Ik laat vaak bij het plaatsen van een 123 de originele kabel loos hangen. Wanneer de 123 kapot gaat, kun je dan makkelijk je punten terugplaatsen. Dit wordt door meerdere mensen gedaan, dus dat kan de loze draad zijn. Die hangt dan los ter hoogte van de 123 behuizing.
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/123.html
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Dat wist ik, maar sommige schoentjes zijn zodanig verkleurd dat ik er niet meer mee kan.Punky schreef:Je moet niet naar de kleur van de kabels kijken, maar naar de schoentjes. Tenminste als het hier over een originele draadboom gaat.
En ik zag net dat van de achterste kabelboom (bij de aansluitingen op het schutbord) de kleuren van de schoentjes ook niet echt kloppen. Tenmisnste, ik kan er niet echt logica in ontdekken. Paars is op oranje aangesloten en lichtblauw op donkerblauw
Punky schreef:Vanuit de koeltunnel komen origineel 2 draden meen ik. Een van de oliedruksensor (bruin klein stekkertje) en een van de ontsteking.
Wanneer er een 123 is geplaatst komen er 4 draden uit de koeltunnel. De draad van de oliedruksensor en de 3 draden (geel, rood, zwart) van de 123. 2 daarvan gaan aan de bobine en de andere aan de kabel (rood) waar de originele onsteking ook aan hangt. Ik laat vaak bij het plaatsen van een 123 de originele kabel loos hangen. Wanneer de 123 kapot gaat, kun je dan makkelijk je punten terugplaatsen. Dit wordt door meerdere mensen gedaan, dus dat kan de loze draad zijn. Die hangt dan los ter hoogte van de 123 behuizing.
Dus dat zijn dan 5 draden. Das mooi, dan lijkt dat opgelost.
Eend voor allen, allen voor eend..