Motor buiten de auto starten
Motor buiten de auto starten
Ik vroeg me af wat een blokje allemaal nodig heeft.. Laten we uitgaan van een compleet blokje! Maar kan je deze door op de accu aan te sluiten gewoon starten? En natuurlijk bezine? Of zie ik nu een heleboel over het hoofd?
Greetz Burt
Greetz Burt
Dus in principe heb ik geen bak nodig.
Als de startmotor bevestigt word op de versnellingsbak. Heb ik dan uberhaubt wel een accu nodig? Of hoef ik hem echt alleen aan te slingeren?
Heel erg bedankt!
(Btw kwamen er nog andere mensen achter hoeveel je op dit forum zit toen het forum eventjes offline was?)
Greetz Burt
Overigens is het een blokje A 06/635...
Als de startmotor bevestigt word op de versnellingsbak. Heb ik dan uberhaubt wel een accu nodig? Of hoef ik hem echt alleen aan te slingeren?
Heel erg bedankt!
(Btw kwamen er nog andere mensen achter hoeveel je op dit forum zit toen het forum eventjes offline was?)
Greetz Burt
Overigens is het een blokje A 06/635...
Even kijken of ik het helemaal door heb.
Stap 1. Zet het blok goed vast.
Stap 2. Neem bobine + Bougies. En sluit deze direct aan op een accu.
Stap 3. Pas op voor alles wat draaien kan.
Stap 4. Olie in het blok
Stap 5. Beetje benzine erin.
Stap 6. Slinger de motor aan door een sleutel in de ventilator te steken en te slingeren met de klok mee.
Of is er iets dat hier niet aan klopt?!
edit: natuurlijk benzine..
Stap 1. Zet het blok goed vast.
Stap 2. Neem bobine + Bougies. En sluit deze direct aan op een accu.
Stap 3. Pas op voor alles wat draaien kan.
Stap 4. Olie in het blok
Stap 5. Beetje benzine erin.
Stap 6. Slinger de motor aan door een sleutel in de ventilator te steken en te slingeren met de klok mee.
Of is er iets dat hier niet aan klopt?!
edit: natuurlijk benzine..
Laatst gewijzigd door Bartjeeh op ma 14 mar, 2011 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is het nog gelukt? Ik moet mij reserve blok binnenkort ook starten. Ben van plan om hem op een pallet te zetten en dan de voorste motorsteunen aan het pallet vast te schroeven. Moet volgens mij voldoende zijn om de motor (zonder versnellingsbak) op zijn plaats te houden.
Heb vandaag de benzine pomp er op gezet en een slangetje (40 cm) in een potje met benzine gehangen, maar als ik slinger komt er geen benzine uit de pomp. Is het toerental dan te laag of is er iets anders aan de hand? iemand ervaring hier mee.
Heb vandaag de benzine pomp er op gezet en een slangetje (40 cm) in een potje met benzine gehangen, maar als ik slinger komt er geen benzine uit de pomp. Is het toerental dan te laag of is er iets anders aan de hand? iemand ervaring hier mee.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Heb het gedaan met een versnellingsbak aan
Klein beetje benzine in de carburator kappen en starten maar
maakt wel veel lawaai zonder uitlaat
http://youtu.be/NVgZfBzvqLw

Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
Wow wat ziet die motor er netjes uit zeg...2cv Michel schreef:Heb het gedaan met een versnellingsbak aan
En het geluid is wel tof zo

-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Deze is een volledige revisie; vele nieuwe onderdelen koelmantel en kachelpotten gestraald en in de 2k lak gezet en was aan het proefdraaien
( staat te koop voor de geintereseerde voor een schappelijke prijs)
nieuwe cilinders 9/1

( staat te koop voor de geintereseerde voor een schappelijke prijs)
nieuwe cilinders 9/1

Kijk ook eens op mijn site
www.michelenmichel.be
www.michelenmichel.be
Draait inderdaad lekker dat motortje! Ik heb besloten mijn blokje eerst maar eens een beetje schoon te maken. En dan eens te kijken hoe ik hem starten kan! Het betreft namelijk ALLEEN het blok. Dus cilinders enz natuurlijk wel. maar geen versnellingsbak en geen koelhuis. Zal dus iets moeten vinden om hem toch aan te kunnen slingeren. Zonder dat ik mijn armen breek wanneer hij aanslaat... doordat de slinger mee gaat draaien...
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster