stotteren en remmenreiniger
stotteren en remmenreiniger
Omdat ik op zoek ben naar een stotterprobleempje bij lage toerentallen.
Ik dacht dat als je bij stationair draaiende motor een klein beetje remmenreiniger in het luchtfilter bijspuit de motor wat sneller gaat draaien. Bij m'n Aca wil ie dan juist afslaan.
Weet iemand wat hier dan aan de hand is ?
Ik dacht dat als je bij stationair draaiende motor een klein beetje remmenreiniger in het luchtfilter bijspuit de motor wat sneller gaat draaien. Bij m'n Aca wil ie dan juist afslaan.
Weet iemand wat hier dan aan de hand is ?
@Gerard
Je geeft aan dat het mengsel niet te arm is. De conclusie is dan dat het mengsel óf goed staat of te rijk staat.
Begrijp ik dan dat als het mengsel goed of te rijk staat het geen zin heeft om met remmenreinger te gaan zoeken naar een valse lucht lek ? Werkt dat dus alleen maar als het mengsel te arm staat en je het rijker maakt door remmenreiger in te spuiten ?
@ brammie
Ik ben op zoek naar een valse lucht trek. Toen ik bij de carburateur spoot, een beetje aan de onderkant wilde de motor afslaan. Omdat ik dit vreemd vond (bij een lek verwachtte ik sneller lopen) heb ik ter controle even in het luchtfilter gespoten. Daar wilde ie dus ook afslaan.
Ik heb hetzelfde probleem als Dennis2.
Hij trekt enorm goed op wanneer ik maar behoorlijk gas geef. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te stotteren. Ook heeft ie bij weinig gas geven bij versnellen (bijv. vanuit stilstand of in z'n 2 door de bocht en daarna willen versnellen met rustig gas geven) een dood gedeelte.
Weinig gas geven is stotteren en vervolgens gas terug nemen pakt ie weer gladjes op. Vervolgens iets meer gas geven gaat ie weer stotteren en bij veel gas is er niets aan de hand.
Het vreemde is dat ie exact hetzelfde gedrag vertoont zowel op LPG als op benzine.
Omdat je bij LPG geen gebruik maakt van de sproeiers dacht ik aan valse lucht.
Je geeft aan dat het mengsel niet te arm is. De conclusie is dan dat het mengsel óf goed staat of te rijk staat.
Begrijp ik dan dat als het mengsel goed of te rijk staat het geen zin heeft om met remmenreinger te gaan zoeken naar een valse lucht lek ? Werkt dat dus alleen maar als het mengsel te arm staat en je het rijker maakt door remmenreiger in te spuiten ?
@ brammie
Ik ben op zoek naar een valse lucht trek. Toen ik bij de carburateur spoot, een beetje aan de onderkant wilde de motor afslaan. Omdat ik dit vreemd vond (bij een lek verwachtte ik sneller lopen) heb ik ter controle even in het luchtfilter gespoten. Daar wilde ie dus ook afslaan.
Ik heb hetzelfde probleem als Dennis2.
Hij trekt enorm goed op wanneer ik maar behoorlijk gas geef. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te stotteren. Ook heeft ie bij weinig gas geven bij versnellen (bijv. vanuit stilstand of in z'n 2 door de bocht en daarna willen versnellen met rustig gas geven) een dood gedeelte.
Weinig gas geven is stotteren en vervolgens gas terug nemen pakt ie weer gladjes op. Vervolgens iets meer gas geven gaat ie weer stotteren en bij veel gas is er niets aan de hand.
Het vreemde is dat ie exact hetzelfde gedrag vertoont zowel op LPG als op benzine.
Omdat je bij LPG geen gebruik maakt van de sproeiers dacht ik aan valse lucht.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Mart,je zoek naar valse lucht,als je dan onder bij de gasklep spuit en hij wil afslaan, waarom???/ Omdat hij daar dus valse lucht zuigt. als hij daar dicht zou zijn,dan had het niets uitgemaakt als je daar spoot.Maar zoek op deze manier op alle plaatsen waar hij valse lucht zou kunnen zuigen.Ik zou je ook aanraden om het vuil/de slib onder in je convector af te tappen.
@gerard
wat bedoel je met een convector ?
Een bekende eendenspecialist waarschuwde me dat wanneer ik aan de rechterzij- onderkant spoot het ook kan zijn dat het wel lijkt of er een valse luchtlek zat maar dat dit ook kon komen door het kleine gaatje onderin het spruitstuk. Je zou dan als het ware op het verkeerde been worden gezet.
Het vlotterniveau is goed en is van geen betekenis op LPG. Dan zou ie het wel op benzine maar niet op LPG moeten doen.
Het stationaire mengsel en gasklepaanslag zou kunnen maar voor de LPG wordt dit apart geregeld. Zal dit laatste toch gaan nakijken.
wat bedoel je met een convector ?
Een bekende eendenspecialist waarschuwde me dat wanneer ik aan de rechterzij- onderkant spoot het ook kan zijn dat het wel lijkt of er een valse luchtlek zat maar dat dit ook kon komen door het kleine gaatje onderin het spruitstuk. Je zou dan als het ware op het verkeerde been worden gezet.
Het vlotterniveau is goed en is van geen betekenis op LPG. Dan zou ie het wel op benzine maar niet op LPG moeten doen.
Het stationaire mengsel en gasklepaanslag zou kunnen maar voor de LPG wordt dit apart geregeld. Zal dit laatste toch gaan nakijken.
het probleem wat je nu beschrijft had/heb ik ook!!
ik had er een nieuwe set met sproeiers ingezet maar die waren groter(van 78,5 naar 110)dan erin zaten
hij trok goed maar stotterde met cruisesnelheden
nu de oude er weer in gezet maar nu krijg ik het kreng niet meer goed stationair
verschil is dat de mijne niet op gas rijd
ik had er een nieuwe set met sproeiers ingezet maar die waren groter(van 78,5 naar 110)dan erin zaten
hij trok goed maar stotterde met cruisesnelheden
nu de oude er weer in gezet maar nu krijg ik het kreng niet meer goed stationair
verschil is dat de mijne niet op gas rijd

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Andere sproeiers hebben ook niet het efect gehad helaas tegen het inhouden.
Ik heb nu gezien dat bij mij de pakkingen van het spruitstuk verkeerd om zitten. De pakking met het kleine lipje zit aan de uitlaatkant terwijl die aan de inlaatkant hoort te zitten.
Alle 4 de openingen hebben dus eigenlijk een fractie kleinere doorlaat nu.
ohhh.....en ik heb zo'n bloedhekel aan dat spruitstuk.
Ik heb nu gezien dat bij mij de pakkingen van het spruitstuk verkeerd om zitten. De pakking met het kleine lipje zit aan de uitlaatkant terwijl die aan de inlaatkant hoort te zitten.
Alle 4 de openingen hebben dus eigenlijk een fractie kleinere doorlaat nu.
ohhh.....en ik heb zo'n bloedhekel aan dat spruitstuk.