stotteren en remmenreiniger

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

stotteren en remmenreiniger

Bericht door Mart » wo 23 mar, 2011 11:26

Omdat ik op zoek ben naar een stotterprobleempje bij lage toerentallen.

Ik dacht dat als je bij stationair draaiende motor een klein beetje remmenreiniger in het luchtfilter bijspuit de motor wat sneller gaat draaien. Bij m'n Aca wil ie dan juist afslaan.

Weet iemand wat hier dan aan de hand is ?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 23 mar, 2011 12:38

Dit betekent dat het mengsel niet te arm is

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 23 mar, 2011 16:41

waarom zou je remreiniger in je luchtfilter spuiten?

het werkt wel goed om lekkages op te zoeken van je carb maar dan moet je het eromheen spuiten
niet erin
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » do 24 mar, 2011 09:44

@Gerard
Je geeft aan dat het mengsel niet te arm is. De conclusie is dan dat het mengsel óf goed staat of te rijk staat.
Begrijp ik dan dat als het mengsel goed of te rijk staat het geen zin heeft om met remmenreinger te gaan zoeken naar een valse lucht lek ? Werkt dat dus alleen maar als het mengsel te arm staat en je het rijker maakt door remmenreiger in te spuiten ?

@ brammie
Ik ben op zoek naar een valse lucht trek. Toen ik bij de carburateur spoot, een beetje aan de onderkant wilde de motor afslaan. Omdat ik dit vreemd vond (bij een lek verwachtte ik sneller lopen) heb ik ter controle even in het luchtfilter gespoten. Daar wilde ie dus ook afslaan.

Ik heb hetzelfde probleem als Dennis2.
Hij trekt enorm goed op wanneer ik maar behoorlijk gas geef. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te stotteren. Ook heeft ie bij weinig gas geven bij versnellen (bijv. vanuit stilstand of in z'n 2 door de bocht en daarna willen versnellen met rustig gas geven) een dood gedeelte.
Weinig gas geven is stotteren en vervolgens gas terug nemen pakt ie weer gladjes op. Vervolgens iets meer gas geven gaat ie weer stotteren en bij veel gas is er niets aan de hand.

Het vreemde is dat ie exact hetzelfde gedrag vertoont zowel op LPG als op benzine.

Omdat je bij LPG geen gebruik maakt van de sproeiers dacht ik aan valse lucht.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 24 mar, 2011 11:20

Mart,je zoek naar valse lucht,als je dan onder bij de gasklep spuit en hij wil afslaan, waarom???/ Omdat hij daar dus valse lucht zuigt. als hij daar dicht zou zijn,dan had het niets uitgemaakt als je daar spoot.Maar zoek op deze manier op alle plaatsen waar hij valse lucht zou kunnen zuigen.Ik zou je ook aanraden om het vuil/de slib onder in je convector af te tappen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 24 mar, 2011 13:34

Zoals Gerard aangeeft, het feit dat je eern reactie krijgt door bij de carburateurvoet te spuiten met remmenreiniger betekend dus valse lucht.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 24 mar, 2011 17:22

Alles wat hiervoor is geschreven kan kloppen, maar ik zou ook denken aan een fout vlotterniveau of te arm stationair mengsel, dat gecompenseerd is door de gasklepaanslag ver in te schroeven. Dan krijg je een "gat in de carburatie", oftewel slecht oppakken, en inhouden bij weinig gas geven.

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » do 24 mar, 2011 18:10

@gerard
wat bedoel je met een convector ?

Een bekende eendenspecialist waarschuwde me dat wanneer ik aan de rechterzij- onderkant spoot het ook kan zijn dat het wel lijkt of er een valse luchtlek zat maar dat dit ook kon komen door het kleine gaatje onderin het spruitstuk. Je zou dan als het ware op het verkeerde been worden gezet.

Het vlotterniveau is goed en is van geen betekenis op LPG. Dan zou ie het wel op benzine maar niet op LPG moeten doen.

Het stationaire mengsel en gasklepaanslag zou kunnen maar voor de LPG wordt dit apart geregeld. Zal dit laatste toch gaan nakijken.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 25 mar, 2011 06:46

De convector ook wel verdamper genoemd

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » zo 27 mar, 2011 11:57

Je spreekt over vuil onderin de verdamper.
Bedoel je daarmee vuil in gasdeel of koelvloeistofdeel ?

Ik lees verder iets over de vacuümvervroeger. Kan dit misschien een mogelijke oorzaak zijn ?

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » zo 27 mar, 2011 22:15

het probleem wat je nu beschrijft had/heb ik ook!!
ik had er een nieuwe set met sproeiers ingezet maar die waren groter(van 78,5 naar 110)dan erin zaten
hij trok goed maar stotterde met cruisesnelheden
nu de oude er weer in gezet maar nu krijg ik het kreng niet meer goed stationair

verschil is dat de mijne niet op gas rijd :?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 28 mar, 2011 07:14

Die sludge zit in het gasgedeelte en dikwijls zit er onderaan een aftapstop.
De eend heeft nog nooit een vacuumvervroeger gehad,wel een vacuum
dingetje om de chokeklep een stukje open te zuigen als hij aanslaat.

Mart
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 jul, 2010 23:26

Bericht door Mart » do 7 apr, 2011 13:53

Andere sproeiers hebben ook niet het efect gehad helaas tegen het inhouden.

Ik heb nu gezien dat bij mij de pakkingen van het spruitstuk verkeerd om zitten. De pakking met het kleine lipje zit aan de uitlaatkant terwijl die aan de inlaatkant hoort te zitten.

Alle 4 de openingen hebben dus eigenlijk een fractie kleinere doorlaat nu.

ohhh.....en ik heb zo'n bloedhekel aan dat spruitstuk.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » do 7 apr, 2011 17:10

gewoon rustig blijven en eerst de dynamo los en de olie vulding eraf
dan een sleutel afslijpen en de carb eraf trekken

ah nee eigenlijk heb ik er ook een hekel aan!!! :evil:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » do 7 apr, 2011 20:01

Waarom? als het om die vier pakkinkjes gaat, kun te toch gewoon het spruitstuk compleet met carburateur en dynamo eraf tillen?

Plaats reactie