Pagina 1 van 2
stotteren en remmenreiniger
Geplaatst: wo 23 mar, 2011 11:26
door Mart
Omdat ik op zoek ben naar een stotterprobleempje bij lage toerentallen.
Ik dacht dat als je bij stationair draaiende motor een klein beetje remmenreiniger in het luchtfilter bijspuit de motor wat sneller gaat draaien. Bij m'n Aca wil ie dan juist afslaan.
Weet iemand wat hier dan aan de hand is ?
Geplaatst: wo 23 mar, 2011 12:38
door Gerard2cv
Dit betekent dat het mengsel niet te arm is
Geplaatst: wo 23 mar, 2011 16:41
door brammie
waarom zou je remreiniger in je luchtfilter spuiten?
het werkt wel goed om lekkages op te zoeken van je carb maar dan moet je het eromheen spuiten
niet erin
Geplaatst: do 24 mar, 2011 09:44
door Mart
@Gerard
Je geeft aan dat het mengsel niet te arm is. De conclusie is dan dat het mengsel óf goed staat of te rijk staat.
Begrijp ik dan dat als het mengsel goed of te rijk staat het geen zin heeft om met remmenreinger te gaan zoeken naar een valse lucht lek ? Werkt dat dus alleen maar als het mengsel te arm staat en je het rijker maakt door remmenreiger in te spuiten ?
@ brammie
Ik ben op zoek naar een valse lucht trek. Toen ik bij de carburateur spoot, een beetje aan de onderkant wilde de motor afslaan. Omdat ik dit vreemd vond (bij een lek verwachtte ik sneller lopen) heb ik ter controle even in het luchtfilter gespoten. Daar wilde ie dus ook afslaan.
Ik heb hetzelfde probleem als Dennis2.
Hij trekt enorm goed op wanneer ik maar behoorlijk gas geef. Bij vollast is er niets aan de hand. Maar vanaf dat je rustig aan eenzelfde snelheid wilt rijden begint hij te stotteren. Ook heeft ie bij weinig gas geven bij versnellen (bijv. vanuit stilstand of in z'n 2 door de bocht en daarna willen versnellen met rustig gas geven) een dood gedeelte.
Weinig gas geven is stotteren en vervolgens gas terug nemen pakt ie weer gladjes op. Vervolgens iets meer gas geven gaat ie weer stotteren en bij veel gas is er niets aan de hand.
Het vreemde is dat ie exact hetzelfde gedrag vertoont zowel op LPG als op benzine.
Omdat je bij LPG geen gebruik maakt van de sproeiers dacht ik aan valse lucht.
Geplaatst: do 24 mar, 2011 11:20
door Gerard2cv
Mart,je zoek naar valse lucht,als je dan onder bij de gasklep spuit en hij wil afslaan, waarom???/ Omdat hij daar dus valse lucht zuigt. als hij daar dicht zou zijn,dan had het niets uitgemaakt als je daar spoot.Maar zoek op deze manier op alle plaatsen waar hij valse lucht zou kunnen zuigen.Ik zou je ook aanraden om het vuil/de slib onder in je convector af te tappen.
Geplaatst: do 24 mar, 2011 13:34
door backfire
Zoals Gerard aangeeft, het feit dat je eern reactie krijgt door bij de carburateurvoet te spuiten met remmenreiniger betekend dus valse lucht.
Geplaatst: do 24 mar, 2011 17:22
door achtpeter
Alles wat hiervoor is geschreven kan kloppen, maar ik zou ook denken aan een fout vlotterniveau of te arm stationair mengsel, dat gecompenseerd is door de gasklepaanslag ver in te schroeven. Dan krijg je een "gat in de carburatie", oftewel slecht oppakken, en inhouden bij weinig gas geven.
Geplaatst: do 24 mar, 2011 18:10
door Mart
@gerard
wat bedoel je met een convector ?
Een bekende eendenspecialist waarschuwde me dat wanneer ik aan de rechterzij- onderkant spoot het ook kan zijn dat het wel lijkt of er een valse luchtlek zat maar dat dit ook kon komen door het kleine gaatje onderin het spruitstuk. Je zou dan als het ware op het verkeerde been worden gezet.
Het vlotterniveau is goed en is van geen betekenis op LPG. Dan zou ie het wel op benzine maar niet op LPG moeten doen.
Het stationaire mengsel en gasklepaanslag zou kunnen maar voor de LPG wordt dit apart geregeld. Zal dit laatste toch gaan nakijken.
Geplaatst: vr 25 mar, 2011 06:46
door Gerard2cv
De convector ook wel verdamper genoemd
Geplaatst: zo 27 mar, 2011 11:57
door Mart
Je spreekt over vuil onderin de verdamper.
Bedoel je daarmee vuil in gasdeel of koelvloeistofdeel ?
Ik lees verder iets over de vacuümvervroeger. Kan dit misschien een mogelijke oorzaak zijn ?
Geplaatst: zo 27 mar, 2011 22:15
door brammie
het probleem wat je nu beschrijft had/heb ik ook!!
ik had er een nieuwe set met sproeiers ingezet maar die waren groter(van 78,5 naar 110)dan erin zaten
hij trok goed maar stotterde met cruisesnelheden
nu de oude er weer in gezet maar nu krijg ik het kreng niet meer goed stationair
verschil is dat de mijne niet op gas rijd

Geplaatst: ma 28 mar, 2011 07:14
door Gerard2cv
Die sludge zit in het gasgedeelte en dikwijls zit er onderaan een aftapstop.
De eend heeft nog nooit een vacuumvervroeger gehad,wel een vacuum
dingetje om de chokeklep een stukje open te zuigen als hij aanslaat.
Geplaatst: do 7 apr, 2011 13:53
door Mart
Andere sproeiers hebben ook niet het efect gehad helaas tegen het inhouden.
Ik heb nu gezien dat bij mij de pakkingen van het spruitstuk verkeerd om zitten. De pakking met het kleine lipje zit aan de uitlaatkant terwijl die aan de inlaatkant hoort te zitten.
Alle 4 de openingen hebben dus eigenlijk een fractie kleinere doorlaat nu.
ohhh.....en ik heb zo'n bloedhekel aan dat spruitstuk.
Geplaatst: do 7 apr, 2011 17:10
door brammie
gewoon rustig blijven en eerst de dynamo los en de olie vulding eraf
dan een sleutel afslijpen en de carb eraf trekken
ah nee eigenlijk heb ik er ook een hekel aan!!!

Geplaatst: do 7 apr, 2011 20:01
door achtpeter
Waarom? als het om die vier pakkinkjes gaat, kun te toch gewoon het spruitstuk compleet met carburateur en dynamo eraf tillen?