Ik ben bezig met het uitbouwen van de motor + versnellingsbak. Ik doe alles zoals in het werkplaatshandboek wordt beschreven. Alles lukt behalve een dingetje, de handrem.
Men beschrijft dat je de overbrengingshefboom loshaalt door de splitpen en het asje te verwijderen. Simpel, gelukt natuurlijk. Maar vervolgens heeft men het over het asje aan schutbordplankzijde en de rol; verwijder kabels. Nu heb ik die rol gevonden en het zit heel logisch in elkaar, maar hoe krijg ik dat asje eruit?!
De remklauwen en schijven kunnen toch gewoon blijven zitten?? Steekassen heb ik er ook al af.
Alvast bedankt voor de reacties, groeten Tom.
Hoe haal ik de parkeerrem los?
-
- Regelmatige poster
hoi
is altijd een beetje gepiel, volgens mij is het handigst om de kabels los te maken aan de kant van de handrem. als je de druk eraf hebt en ze iets ontspannen krijgt kan je ze iets terug duwen en er zo uit krijgen maar is vrij lastig. meenstal is het handig een van beide kabels iets losser te zetten.
succes
is altijd een beetje gepiel, volgens mij is het handigst om de kabels los te maken aan de kant van de handrem. als je de druk eraf hebt en ze iets ontspannen krijgt kan je ze iets terug duwen en er zo uit krijgen maar is vrij lastig. meenstal is het handig een van beide kabels iets losser te zetten.
succes
Is gelukt, asje er niet uit gehaald maar gewoon de kabels losgetrokken. Probleem was ook dat de stelmoer op een van de remklauwen muur en muurvast zat. Zelfs met kruipolie niet los te krijgen. Terwijl de andere kant zo los kwam. Maar met een hoop kracht een tang erop gezet en de beide kabels uit de hefboom kunnen krijgen. Motor is er nu uit