Oliekoeler vervangen 2CV6

Plaats reactie
McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Oliekoeler vervangen 2CV6

Bericht door McTommi » vr 6 mei, 2011 11:41

Gisteren gepoogd een lekke oliekoeler te wisselen van een 2CV6, maar dat zat even tegen......
Eraf is niet zo'n punt, kwestie van het lekke geval losknippen en een dop 16 over de bevestigings"bouten", fluitje van een cent.En nu moet de nieuwe erop, maar hoe zet je die goed vast ? met een steeksleutel kom je haast niet bij de zeskant,
Kan me herinneren dat ze bij het Eendeëi een speciale "opengezaagde" pijpsleutel hadden voor dit doel.
Maar kan het ook anders, met "normaal" gereedschap ?
Iemand een tip ?????

P.S. Heb slechts éénmaal eerder een lekke oliekoeler meegemaakt, maar dat was die van mijn AMI6 en die zit met banjobouten vast, die draai je met de juiste dop, zó los en vast !

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 6 mei, 2011 16:00

Zit de windtunnel er nog op? Want ik heb er nooit geen problemen mee gehad, maar dat was ook altijd zonder deze tunnel.

Kun je geen steeksleutel aanpassen/buigen om erbij te kunnen?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » vr 6 mei, 2011 16:10

Ik heb een 16 mm ringsleutel ingekort en opengeslepen zodat hij op een groot model remleidingsleutel lijkt. Werkt prima.

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door McTommi » vr 6 mei, 2011 17:04

Punky schreef:Zit de windtunnel er nog op? Want ik heb er nooit geen problemen mee gehad, maar dat was ook altijd zonder deze tunnel.
De auto zit nog helemaal compleet inelkaar, dus zit alle tunnelbeplating er nog gewoon op !

McTommi
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door McTommi » vr 6 mei, 2011 17:05

achtpeter schreef:Ik heb een 16 mm ringsleutel ingekort en opengeslepen zodat hij op een groot model remleidingsleutel lijkt. Werkt prima.
Bedankt voor de tip, is vast een stuk goedkoper dan speciaal gereedschap !

Plaats reactie