Kachel
Kachel
Hallo allen,
Mijn eerste post hier, maar ik zal nog een topic maken in voorstellen binnenkort. Ik heb namelijk nog niet eens foto's gemaakt, en dat hoort er toch bij nietwaar
Ik heb gisteren mijn eerste eendje opgehaald en had gelijk een vraag die wel relevant is: hoe krijg ik de kachel uit.
Iets meer uitgebreid, het is bloed en bloedheet in mijn eend. Warme lucht komt netjes bij de voeten/ruit, ondanks dat ik de hendel van rood naar blauw heb gehaald.
Nu heb ik begrepen dat je de kachel niet echt uit kan zetten zoals in moderne auto's het geval is, klopt dit? Ook hoorde ik dat je dan de slangen er in de zomer af moet halen, maar welke worden er precies bedoeld? Ik heb 3 papieren slangen naar binnen toe, moeten deze er allen af of slechts 1?
Ik heb wel de methode gevonden om het klepje voorop open te krijgen, dus ik krijg wel iets van frisse lucht haha
Dank jullie wel alvast voor de tips!
Mijn eerste post hier, maar ik zal nog een topic maken in voorstellen binnenkort. Ik heb namelijk nog niet eens foto's gemaakt, en dat hoort er toch bij nietwaar
Ik heb gisteren mijn eerste eendje opgehaald en had gelijk een vraag die wel relevant is: hoe krijg ik de kachel uit.
Iets meer uitgebreid, het is bloed en bloedheet in mijn eend. Warme lucht komt netjes bij de voeten/ruit, ondanks dat ik de hendel van rood naar blauw heb gehaald.
Nu heb ik begrepen dat je de kachel niet echt uit kan zetten zoals in moderne auto's het geval is, klopt dit? Ook hoorde ik dat je dan de slangen er in de zomer af moet halen, maar welke worden er precies bedoeld? Ik heb 3 papieren slangen naar binnen toe, moeten deze er allen af of slechts 1?
Ik heb wel de methode gevonden om het klepje voorop open te krijgen, dus ik krijg wel iets van frisse lucht haha
Dank jullie wel alvast voor de tips!
Laatst gewijzigd door Tha_Duck op do 12 mei, 2011 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
als je echt geen warme lucht binnen wilt hebben kun je het best de luchtstroom richting de voeten richten en dan t gat dichtstoppen met een doek oid, werkt prima.
Het feit dat de kabels niet werken zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen, laat daar even naar kijken. Waar woon je ergens?
Het feit dat de kabels niet werken zal waarschijnlijk aan de afstelling liggen, laat daar even naar kijken. Waar woon je ergens?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Ik woon in ). Lekker centraal
Gat dichtstoppen aan de binnenkant neem ik aan dan? Dat zou wel mooi zorgen dat ik de ontwaseming kan blijven gebruiken door hem naar de ruit te richten met het hendeltje. Dat zou wel ideaal zijn dat je dan toch een keuze hebt.
Gat dichtstoppen aan de binnenkant neem ik aan dan? Dat zou wel mooi zorgen dat ik de ontwaseming kan blijven gebruiken door hem naar de ruit te richten met het hendeltje. Dat zou wel ideaal zijn dat je dan toch een keuze hebt.
Laatst gewijzigd door Tha_Duck op za 19 aug, 2023 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Eendrijder sinds 11/5/2011!
Je kunt het ook repareren! Er zit vast een kachelkabel ofzo los. Zorg dat de kachel binnen op koud staat en sluit alle kabels aan zoals op de bovenste drie foto's in dit topic:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=189 ... &start=371
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=189 ... &start=371
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Wonderbaarlijk nieuws, op de rode (warme) stand stopt de toevoer va de warme lucht!
Ik vermoed dus verkeerd aangesloten kabels Dat is dus iets voor binnenkort. Eerst de spatlappen weer goed vast zien te zetten en kijken of ik de kofferbak waterdicht kan krijgen. Weinig tijd dit weekend, dus komt me wel goed uit dat de warmte nu vooralsnog we is.
Vandaag voor het eerst naar mijn werk geweest met de eend, grandioos!
Dank voor de tips, ik zal me vanavond ook even voorstellen en km regelmatig langs want ik moet nog zoooooveel leren over de eend
Ik vermoed dus verkeerd aangesloten kabels Dat is dus iets voor binnenkort. Eerst de spatlappen weer goed vast zien te zetten en kijken of ik de kofferbak waterdicht kan krijgen. Weinig tijd dit weekend, dus komt me wel goed uit dat de warmte nu vooralsnog we is.
Vandaag voor het eerst naar mijn werk geweest met de eend, grandioos!
Dank voor de tips, ik zal me vanavond ook even voorstellen en km regelmatig langs want ik moet nog zoooooveel leren over de eend
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
De gaten moet ik nog zoeken, geen licht meer buiten helaas
Maar de klepjes lijken nog aardig te sluiten, ik snap nu ook wat er gebeurd. De lucht stroomt er nu uit bij de voorbanden. Nooit geweten dat dat zo ging, maar wel logisch omdat er anders veel te veel warmte blijft zitten.
Maar de klepjes lijken nog aardig te sluiten, ik snap nu ook wat er gebeurd. De lucht stroomt er nu uit bij de voorbanden. Nooit geweten dat dat zo ging, maar wel logisch omdat er anders veel te veel warmte blijft zitten.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
en anders kun je het dak ook nog opendoen!!!
Heerlijk, warme voeten en toch open rijden bij temp. onder de 15 c
Heerlijk, warme voeten en toch open rijden bij temp. onder de 15 c
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Haha je leert snel... denken en oplossingen vinden doe je als als een echte prof eendrijder...Tha_Duck schreef:Ik vermoed dat het nog simpeler wordt:Charlie schreef:haha wat je ook kan doen is een rode stikker op de blauwe plakken en een blauwe op de rode.....
Welkom overigens op dit leuke gezellige en leerzame forum!!
Rood = koud
Blauw = warm
En de mensen die dat niet snappen, die zitten in de sauna haha
#Echtemannenrijdendehelewinter2cv
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996
2cv6 Charleston -1984
Peugeot 106 - 1996