Knipperlicht rechtsachter doet het niet
Knipperlicht rechtsachter doet het niet
Stomme vraag (ja sorry, net nieuw! Over 2 jaar ben ik ook pro haha).
Mijn knipperlicht rechtsachter doet het niet. De rest doet het prima (alhoewel wat sloom, maar dat is standaard vermoed ik). Nu heb ik de lampjes al omgewisseld links en rechts, maar dan blijft rechts het niet doen en links wel.
De massa aansluiting heb ik al aantal dingen over gelezen, maar die geldt ook voor de rem/gewoon licht neem ik aan? Die doen het namelijk allemaal prima
Iemand die me een beetje op weg kan helpen?
Mijn knipperlicht rechtsachter doet het niet. De rest doet het prima (alhoewel wat sloom, maar dat is standaard vermoed ik). Nu heb ik de lampjes al omgewisseld links en rechts, maar dan blijft rechts het niet doen en links wel.
De massa aansluiting heb ik al aantal dingen over gelezen, maar die geldt ook voor de rem/gewoon licht neem ik aan? Die doen het namelijk allemaal prima
Iemand die me een beetje op weg kan helpen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
- Locatie: Zwijndrecht
Stekkertjes aan de achterkant (in de kofferbak) van de schterlichten al nagekeken? Misschien is er eentje losgegaan.
Massaproblemen kan rare lichteffecten geven, dus als de stekkertjes goed zitten kun je daar ook even naar kijken. Alle aansluitingen even goed schoonmaken en weer opnieuw vastzetten.
Kabelbreuk is natuurlijk ook mogelijk....
Succes!!
Massaproblemen kan rare lichteffecten geven, dus als de stekkertjes goed zitten kun je daar ook even naar kijken. Alle aansluitingen even goed schoonmaken en weer opnieuw vastzetten.
Kabelbreuk is natuurlijk ook mogelijk....
Succes!!
Eend voor allen, allen voor eend..
Tis alleen rechtsachter. De aansluitingen lijken goed. Ik moet alleen even een multimeter halen want ik kan het nu niet fatsoenlijk testen.
De kabel van voor naar achter zal wel een crime zijn, ze zijn allemaal groen (bedankt meneer Citroën) waardoor het wel lastig zal worden de juiste te vinden.
De bedrading vind ik sowieso wel bijzonder, 1 van de draadjes die vanaf links komt zit zowel aan het bovenste (remlicht) als onderste aansluiting (knipperlicht).
Ik zal morgen in ieder geval hem even doormeten en de massa schoonmaken!
De kabel van voor naar achter zal wel een crime zijn, ze zijn allemaal groen (bedankt meneer Citroën) waardoor het wel lastig zal worden de juiste te vinden.
De bedrading vind ik sowieso wel bijzonder, 1 van de draadjes die vanaf links komt zit zowel aan het bovenste (remlicht) als onderste aansluiting (knipperlicht).
Ik zal morgen in ieder geval hem even doormeten en de massa schoonmaken!
http://www.2cv.nl/alledag/elek_schema.gif
de kleuren van de lijntjes geven de kleuren van de stekkertjes weer.. de stekkertjes hebben een kleur code.. vlak onder het raam of onder de plank bij het contact slot wordt de kabelboom opgesplitst in voor en achter dit is ook met stekker verbindingen vanaf daar is het vrij snel te ontdekken welke kant het opgaat.
alle knipperlichten zitten via de alarmlicht schakelaar als je die erin hebt zitten die mist in dit schema. het enige wat deze doet is een omloop maken om de knipperlicht schakelaar van het relais naar de lichten als hij uit is moeten van alle contacten links (in en uit) en rechts (in en uit)
in en uit zijn dan doorverbonden
de kleuren van de lijntjes geven de kleuren van de stekkertjes weer.. de stekkertjes hebben een kleur code.. vlak onder het raam of onder de plank bij het contact slot wordt de kabelboom opgesplitst in voor en achter dit is ook met stekker verbindingen vanaf daar is het vrij snel te ontdekken welke kant het opgaat.
alle knipperlichten zitten via de alarmlicht schakelaar als je die erin hebt zitten die mist in dit schema. het enige wat deze doet is een omloop maken om de knipperlicht schakelaar van het relais naar de lichten als hij uit is moeten van alle contacten links (in en uit) en rechts (in en uit)
in en uit zijn dan doorverbonden
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Ik had vroeger een electriciteitsschroevendraaier van 12 volt, maar die is kapot gegaan En die van 220 doet het logischerwijs niet op de 12v installatie van de eend. Maar dat verhielp inderdaad al 90% van de problemen.achtpeter schreef:Wat is de multimeter toch populair op dit forum. Leg toch een proeflampje van een paar euro in je kist, of pruts er zelf één in elkaar. Goed genoeg om de meeste elektrische storingen op te lossen, zeker aan de verlichting.
Het voordeel van de meter is dat je ook gelijk kan zien of de spanning is wat je verwacht (13,8v).
Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
en je kunt je massa makkelijk doormeten, slechte massa is zo vaak een probleem
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
3. En er zitten ook 3 lampjes in.
Ik heb een trekhaak onder de eend, en de draadjes komen vanaf links (groen) aan, gaan dan naar het linkerachterlicht en dan naar het rechteracherlicht. En vervolgens ook nog met 2 kabels naar het stroompunt bij de trekhaak vanuit het linker en rechterachterlicht.
Ik heb een trekhaak onder de eend, en de draadjes komen vanaf links (groen) aan, gaan dan naar het linkerachterlicht en dan naar het rechteracherlicht. En vervolgens ook nog met 2 kabels naar het stroompunt bij de trekhaak vanuit het linker en rechterachterlicht.
Eendrijder sinds 11/5/2011!