Rammelend geluid en uitlaatgas in de cabine
Rammelend geluid en uitlaatgas in de cabine
Ik rijd een Visa 2 cilinder. Ik weet niet of dat hier ook toegestaan is, als dat niet zo is dan merk ik het wel.
Als ik op de snelweg rijd met wat hogere snelheden met het raam open, heb ik last van uitlaatgassen in de cabine. Als ik het raam sluit heb ik nergens meer last van. Verder bij koude motor loopt de motor prima, maar zodra ik gas geef rammelt er iets.
Dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven. Het is geen getik, maar meer: KRRRRRR KRRRRRR alleen met gas geven en niet bij alle toerentallen. Kan dit een combinatie zijn met het uitlaatgas probleem? Bij warme motor hoor ik niks meer, alleen een lekker lopend blokje.
Als ik op de snelweg rijd met wat hogere snelheden met het raam open, heb ik last van uitlaatgassen in de cabine. Als ik het raam sluit heb ik nergens meer last van. Verder bij koude motor loopt de motor prima, maar zodra ik gas geef rammelt er iets.
Dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven. Het is geen getik, maar meer: KRRRRRR KRRRRRR alleen met gas geven en niet bij alle toerentallen. Kan dit een combinatie zijn met het uitlaatgas probleem? Bij warme motor hoor ik niks meer, alleen een lekker lopend blokje.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Je mag hier wat mij betreft best dingen vragen over je visa 2 pitter, er rijden diverse eenden rond met zo'n blokje, maar ik wil je toch even wijzen op de visa club : http://www.citroenvisaclub.nl/
Ik denk dat je hier meer kennis vind over de visa dan op ons forum.
Groet, Jeroen
Ik denk dat je hier meer kennis vind over de visa dan op ons forum.
Groet, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
wat aan te raden is, als je de motor juist gestart hebt, even (zonder de uitlaat aan te raken!!!!) de koppelingen voorzichtig langs te gaan met je hand om te voelen of er ergens lucht uitgeblazen wordt. Nogmaals, niet aanraken, want het is heel snel kokend heet.
op die manier heb ik ook een lek bij mijn Dyane gevonden die ik eerst niet vonden kon.
op die manier heb ik ook een lek bij mijn Dyane gevonden die ik eerst niet vonden kon.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: za 12 mar, 2005 16:24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij AZL57 en Michiel:
Als dat KRR KRR van je ongeveer klinkt alsof je een handvol stalen knikkers in een zinken emmer laat vallen, dan is de kans groot dat je motor pingelt. En dat hoor je vooral bij plankgas in z'n vier waarschijnlijk?
En ik heb nu ook dat één cilinder niet heel goed op de uitlaat zit aangesloten. Dat klinkt als een soort FRRT en is inderdaad erger direct na het starten. Zodra de motor warm is wordt het minder. En volgens mij ruik ik ook heel even de uitlaatgassen meteen na het starten, dus ik moet zelf ook nog eea oplossen.
Succes!
Als dat KRR KRR van je ongeveer klinkt alsof je een handvol stalen knikkers in een zinken emmer laat vallen, dan is de kans groot dat je motor pingelt. En dat hoor je vooral bij plankgas in z'n vier waarschijnlijk?
En ik heb nu ook dat één cilinder niet heel goed op de uitlaat zit aangesloten. Dat klinkt als een soort FRRT en is inderdaad erger direct na het starten. Zodra de motor warm is wordt het minder. En volgens mij ruik ik ook heel even de uitlaatgassen meteen na het starten, dus ik moet zelf ook nog eea oplossen.
Succes!