Pagina 1 van 1

Rammelend geluid en uitlaatgas in de cabine

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 08:55
door Ronnie1
Ik rijd een Visa 2 cilinder. Ik weet niet of dat hier ook toegestaan is, als dat niet zo is dan merk ik het wel.

Als ik op de snelweg rijd met wat hogere snelheden met het raam open, heb ik last van uitlaatgassen in de cabine. Als ik het raam sluit heb ik nergens meer last van. Verder bij koude motor loopt de motor prima, maar zodra ik gas geef rammelt er iets.

Dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven. Het is geen getik, maar meer: KRRRRRR KRRRRRR alleen met gas geven en niet bij alle toerentallen. Kan dit een combinatie zijn met het uitlaatgas probleem? Bij warme motor hoor ik niks meer, alleen een lekker lopend blokje.

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 09:19
door AZL57
er zal ergens een van de uitlaat klemmen lekken, en het geluid mogelijk pingelen?

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 09:20
door Ronnie1
Er zit super benzine in zoals het hoort. Kan het ook aan verkeerd gestelde kleppen liggen?

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 10:32
door Ronnie1
Nu heb ik me wat bedacht.

Kan het niet gewoon zijn, dat met koude motor er gewoon een knetterend geluid is van een te grote naad ergens bij de uitlaat? En dat met warme motor het metaal is uitgezet en het niet meer knettert?

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 12:55
door Jeroen-citroen
Je mag hier wat mij betreft best dingen vragen over je visa 2 pitter, er rijden diverse eenden rond met zo'n blokje, maar ik wil je toch even wijzen op de visa club : http://www.citroenvisaclub.nl/
Ik denk dat je hier meer kennis vind over de visa dan op ons forum.

Groet, Jeroen

Geplaatst: do 19 mei, 2011 22:15
door Ronnie1
Bij de Visa club hebben ze geen forum helaas. Het beter vastzetten van de uitlaat heeft geen nut gehad. Eigenlijk is de vraag dan ook meer

Wat kan er aan de hand zijn als er een apart geluid uit het blok komt als de motor koud is. Zodra de motor iets op temperatuur komt (1 km) is het geluid weg.

Geplaatst: do 19 mei, 2011 22:30
door Michiel van G.
wat aan te raden is, als je de motor juist gestart hebt, even (zonder de uitlaat aan te raken!!!!) de koppelingen voorzichtig langs te gaan met je hand om te voelen of er ergens lucht uitgeblazen wordt. Nogmaals, niet aanraken, want het is heel snel kokend heet.
op die manier heb ik ook een lek bij mijn Dyane gevonden die ik eerst niet vonden kon.

Geplaatst: do 19 mei, 2011 22:58
door Transat
Ik sluit me aan bij AZL57 en Michiel:

Als dat KRR KRR van je ongeveer klinkt alsof je een handvol stalen knikkers in een zinken emmer laat vallen, dan is de kans groot dat je motor pingelt. En dat hoor je vooral bij plankgas in z'n vier waarschijnlijk?

En ik heb nu ook dat één cilinder niet heel goed op de uitlaat zit aangesloten. Dat klinkt als een soort FRRT en is inderdaad erger direct na het starten. Zodra de motor warm is wordt het minder. En volgens mij ruik ik ook heel even de uitlaatgassen meteen na het starten, dus ik moet zelf ook nog eea oplossen.

Succes!

Geplaatst: do 19 mei, 2011 23:09
door Ronnie1
Nee, pingelen is het niet. Het is echt bijna alleen naar het starten en de 1e honderden meters.

Bedankt voor de tips, en morgen ga ik er naar kijken. In de 4e versnelling bij lekker gassen hoor ik niks. Alleen een jankend boxermotortje.