noord kaap
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
noord kaap
en kennis van mij gaat binnenkort naar de noord kaap met 4 2cv's.
hij gaat via Norwegen.
zijn er hier mensen met ervaring en adresjes voor onderdelen als het nodig is ect ect????
en waar kan ik de die handige lijst met reis onderdelen vinden???
hij gaat via Norwegen.
zijn er hier mensen met ervaring en adresjes voor onderdelen als het nodig is ect ect????
en waar kan ik de die handige lijst met reis onderdelen vinden???
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Apua -help natuurlijk!
http://www.2cv.fi/apuahelpUK.shtml
http://www.2cv.fi/apuahelpUK.shtml
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Je kan beter alles meenemen. En met vier eenden kan je in onderdelen heel wat meesjouwen.
Noorwegen is een beetje groot land dat niet zo ruim bedeeld is in zijn eendonderdelen. Zeker in het noorden niet. Zorg ervoor dat je niet afhankelijk bent van lokale onderdelenleveranciers. Dat is een beetje naief uitgangspunt.
Wat kan werken is iemand op het thuisfront die per exprespost de spullen kan opsturen die je mee had moeten nemen.
Noorwegen is een beetje groot land dat niet zo ruim bedeeld is in zijn eendonderdelen. Zeker in het noorden niet. Zorg ervoor dat je niet afhankelijk bent van lokale onderdelenleveranciers. Dat is een beetje naief uitgangspunt.
Wat kan werken is iemand op het thuisfront die per exprespost de spullen kan opsturen die je mee had moeten nemen.
tweeceevees zijn leuk!
- jjrietman
- Regelmatige poster
- Berichten: 269
- Lid geworden op: zo 17 mei, 2009 23:05
- Locatie: Rijsenhout
Wij hebben (2009) in Narvik een start storing gehad, en die is door de lokale Citroën garage opgelost voor de omgerekende kosten van het uitzoeken en plaatsen van een condensator € 342,00
Die condensator kost in NL nog geen tientje.
Vertrouw niet op de aanwezigheid van alle pompstations die op navigatie te vinden zijn.
Sommigen zijn echt al meer dan 10 jaar niet meer in gebruik.
wij hebben het grootste gedeelte via Zweden & Finland gereden.
Na Narvik weer dwars door Zweden (Kiruna) naar de Oostzeekust gereden.
een mega ervaring. Geniet van deze mooie en bijzondere trip.
Die condensator kost in NL nog geen tientje.
Vertrouw niet op de aanwezigheid van alle pompstations die op navigatie te vinden zijn.
Sommigen zijn echt al meer dan 10 jaar niet meer in gebruik.
wij hebben het grootste gedeelte via Zweden & Finland gereden.
Na Narvik weer dwars door Zweden (Kiruna) naar de Oostzeekust gereden.
een mega ervaring. Geniet van deze mooie en bijzondere trip.
JJ
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (AC334)
- 2CV6 Club (1982) cuivre indien (AC334)
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Wat je zeker mee kan nemen zijn de gewone standaard dingen als ijzerdraad, tywraps, duckttape, bobine, contactpuntjes, bougies, de genoemde benzine, noodruit, stroomdraad, multimeter/testlampje en verder de eend heel goed voorbereiden. Nieuwe kabels erop zorg dat de papieren slangen goed vastzitten etc etc.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zoals ook op het snailforum gemeld gaan wij eveneens dezelfde trip maken komende zomer. Van de tweede week juli tot de eerste week augustus.
De meeste (zo'n 4.500 volgens laatste peiling Citromobile) eenden gaan vast allemaal naar het zuiden vanwege de wereldmeeting.
Voor deze trip zijn we onze acadiane flink aangepakt. Technisch helemaal nagelopen, vervangen waar nodig en voor het zicht de slechte plekken gerepareerd en behandeld. Maar zoals eerder vermeld gaan er vaak dingen stuk die je niet mee hebt.
Het APUA boekje is zeker een aanrader..we hebben het nog niet binnen maar op aanraden van een medeeendrijder aangeschaft.
Zijn de 4 2cv's ook te volgen met de voorbereidingen en aankomende zomer? Ideaal als je wat tips en tricks kunt uitwisselen
De meeste (zo'n 4.500 volgens laatste peiling Citromobile) eenden gaan vast allemaal naar het zuiden vanwege de wereldmeeting.
Voor deze trip zijn we onze acadiane flink aangepakt. Technisch helemaal nagelopen, vervangen waar nodig en voor het zicht de slechte plekken gerepareerd en behandeld. Maar zoals eerder vermeld gaan er vaak dingen stuk die je niet mee hebt.
Het APUA boekje is zeker een aanrader..we hebben het nog niet binnen maar op aanraden van een medeeendrijder aangeschaft.
Zijn de 4 2cv's ook te volgen met de voorbereidingen en aankomende zomer? Ideaal als je wat tips en tricks kunt uitwisselen

Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
het mischien repareren aan 2cv's is het probleem niet.
de kennis sleuteld al meer dan 30 jaar aan eend en is ik weet niet hoelang al eigenaar van citroen specialist garage in Bussum.
hij neemt ook zeker het 1 en ander mee maar was vooral benieuwd naar ervaring en dingen dingen die hij zelf mischien niet aan gedacht heeft.
de link voor APUA heeft hij van mij gehad.
de datum weet ik zo ff niet dat hij gaat.
de kennis sleuteld al meer dan 30 jaar aan eend en is ik weet niet hoelang al eigenaar van citroen specialist garage in Bussum.
hij neemt ook zeker het 1 en ander mee maar was vooral benieuwd naar ervaring en dingen dingen die hij zelf mischien niet aan gedacht heeft.
de link voor APUA heeft hij van mij gehad.
de datum weet ik zo ff niet dat hij gaat.
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Gebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 19:43
- Locatie: vlaardingen
Noordkaap
Zelf ben ik nu 4x op de Nordkapp geweest. 3x met Eend, waarvan 1x in de winter en 1x met andere Citroen. Vraag anders aan Frank of Alfred wat mee te nemen of kijk op www.2cvtravel.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 998
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
In 2000 ben ik samen met een goede vriend in 10 dagen heen en weer naar de Noordkaap per 2cv geweest. Heen via Noorwegen en de Lofoten eilanden en terug via Finland. Ik had de eend toen omgebouwd dat we er met 2 personen gestrekt in konden slapen ( dat beviel zo goed dat we dat nog nog doen!) we hadden inderdaad 2 jerrycans van 20 liter bij ons. Verder de gereedsschapskist onder de voorstoel geklemd samen met de ehbo doos.
Warme kleding is ook wel fijn alsmede wat te eten...
Sinds de rit naar Polen ( een paar jaar na deze rit) hebben we ook een setje koppelingsplaten bij ons. verder had ik een bobine, benzinepompje, wat zekeringen en nog wat klein materiaal in een grote trommel in het reservewiel die op de beugel onder de motorkap lag.
De reserve dynamo lag onder de voorstoel.
Natuurlijk hadden we het Apua boekje in de kaarvakken van de deur bij ons ( dat zit er standaard in)
Was een zeer bijzondere rit van ruim 8000km en 9 boot overtochten en dat zonder pech! Alleen bij terugkomst moest ik de voorbanden vernieuwen want die waren helemaal kaal...
Prachtige rit, zou het zo weer doen!
Bedenk dat alle extra gewicht aan onderdelen ook nadelig is en wat je meeneemt moet je zo laag mogelijk en goed vast zetten voor de beste wegligging.
Heb er een mooi fotoboek verslag van gemaakt toen we weer thuis waren.
Warme kleding is ook wel fijn alsmede wat te eten...
Sinds de rit naar Polen ( een paar jaar na deze rit) hebben we ook een setje koppelingsplaten bij ons. verder had ik een bobine, benzinepompje, wat zekeringen en nog wat klein materiaal in een grote trommel in het reservewiel die op de beugel onder de motorkap lag.
De reserve dynamo lag onder de voorstoel.
Natuurlijk hadden we het Apua boekje in de kaarvakken van de deur bij ons ( dat zit er standaard in)
Was een zeer bijzondere rit van ruim 8000km en 9 boot overtochten en dat zonder pech! Alleen bij terugkomst moest ik de voorbanden vernieuwen want die waren helemaal kaal...
Prachtige rit, zou het zo weer doen!
Bedenk dat alle extra gewicht aan onderdelen ook nadelig is en wat je meeneemt moet je zo laag mogelijk en goed vast zetten voor de beste wegligging.
Heb er een mooi fotoboek verslag van gemaakt toen we weer thuis waren.
met eendige groeten,