Pagina 1 van 2
noord kaap
Geplaatst: vr 13 mei, 2011 12:44
door björn
en kennis van mij gaat binnenkort naar de noord kaap met 4 2cv's.
hij gaat via Norwegen.
zijn er hier mensen met ervaring en adresjes voor onderdelen als het nodig is ect ect????
en waar kan ik de die handige lijst met reis onderdelen vinden???
Geplaatst: vr 13 mei, 2011 14:59
door marcopr
Let Op!
er is een plaats in noorwegen waar de versnellingsbak stukgaat.

Geplaatst: vr 13 mei, 2011 15:09
door björn
ja jesper en nog iemand begreep ik

Geplaatst: zo 15 mei, 2011 15:12
door björn
maar niemand iets??
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 16:20
door André Post
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 19:35
door björn
thanks die link heb ik hem vanmidag door gelinkt.
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 20:22
door marcopr
Je kan beter alles meenemen. En met vier eenden kan je in onderdelen heel wat meesjouwen.
Noorwegen is een beetje groot land dat niet zo ruim bedeeld is in zijn eendonderdelen. Zeker in het noorden niet. Zorg ervoor dat je niet afhankelijk bent van lokale onderdelenleveranciers. Dat is een beetje naief uitgangspunt.
Wat kan werken is iemand op het thuisfront die per exprespost de spullen kan opsturen die je mee had moeten nemen.
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 21:58
door supercees
er gaat altijd iets stuk wat je niet meegenomen hebt, helaas, weet ik uit ervaring.
voor noorwegen lijkt mij een jerrycan of twee met benzine wel handig in de kofferbak en dan een grote beurt voor vertrek.
Geplaatst: zo 15 mei, 2011 22:11
door jjrietman
Wij hebben (2009) in Narvik een start storing gehad, en die is door de lokale Citroën garage opgelost voor de omgerekende kosten van het uitzoeken en plaatsen van een condensator € 342,00
Die condensator kost in NL nog geen tientje.
Vertrouw niet op de aanwezigheid van alle pompstations die op navigatie te vinden zijn.
Sommigen zijn echt al meer dan 10 jaar niet meer in gebruik.
wij hebben het grootste gedeelte via Zweden & Finland gereden.
Na Narvik weer dwars door Zweden (Kiruna) naar de Oostzeekust gereden.
een mega ervaring. Geniet van deze mooie en bijzondere trip.
Geplaatst: ma 16 mei, 2011 09:28
door Jeroen-citroen
Wat je zeker mee kan nemen zijn de gewone standaard dingen als ijzerdraad, tywraps, duckttape, bobine, contactpuntjes, bougies, de genoemde benzine, noodruit, stroomdraad, multimeter/testlampje en verder de eend heel goed voorbereiden. Nieuwe kabels erop zorg dat de papieren slangen goed vastzitten etc etc.
Geplaatst: ma 16 mei, 2011 10:51
door Bull Frog Bleu
Zoals ook op het snailforum gemeld gaan wij eveneens dezelfde trip maken komende zomer. Van de tweede week juli tot de eerste week augustus.
De meeste (zo'n 4.500 volgens laatste peiling Citromobile) eenden gaan vast allemaal naar het zuiden vanwege de wereldmeeting.
Voor deze trip zijn we onze acadiane flink aangepakt. Technisch helemaal nagelopen, vervangen waar nodig en voor het zicht de slechte plekken gerepareerd en behandeld. Maar zoals eerder vermeld gaan er vaak dingen stuk die je niet mee hebt.
Het APUA boekje is zeker een aanrader..we hebben het nog niet binnen maar op aanraden van een medeeendrijder aangeschaft.
Zijn de 4 2cv's ook te volgen met de voorbereidingen en aankomende zomer? Ideaal als je wat tips en tricks kunt uitwisselen

Geplaatst: ma 16 mei, 2011 12:38
door björn
het mischien repareren aan 2cv's is het probleem niet.
de kennis sleuteld al meer dan 30 jaar aan eend en is ik weet niet hoelang al eigenaar van citroen specialist garage in Bussum.
hij neemt ook zeker het 1 en ander mee maar was vooral benieuwd naar ervaring en dingen dingen die hij zelf mischien niet aan gedacht heeft.
de link voor APUA heeft hij van mij gehad.
de datum weet ik zo ff niet dat hij gaat.
Noordkaap
Geplaatst: za 21 mei, 2011 07:29
door Roadrunner
Zelf ben ik nu 4x op de Nordkapp geweest. 3x met Eend, waarvan 1x in de winter en 1x met andere Citroen. Vraag anders aan Frank of Alfred wat mee te nemen of kijk op
www.2cvtravel.nl
Geplaatst: za 21 mei, 2011 13:23
door björn
hey bedankt was frank zijn site vergeten.
Geplaatst: zo 5 jun, 2011 13:16
door hobbes
In 2000 ben ik samen met een goede vriend in 10 dagen heen en weer naar de Noordkaap per 2cv geweest. Heen via Noorwegen en de Lofoten eilanden en terug via Finland. Ik had de eend toen omgebouwd dat we er met 2 personen gestrekt in konden slapen ( dat beviel zo goed dat we dat nog nog doen!) we hadden inderdaad 2 jerrycans van 20 liter bij ons. Verder de gereedsschapskist onder de voorstoel geklemd samen met de ehbo doos.
Warme kleding is ook wel fijn alsmede wat te eten...
Sinds de rit naar Polen ( een paar jaar na deze rit) hebben we ook een setje koppelingsplaten bij ons. verder had ik een bobine, benzinepompje, wat zekeringen en nog wat klein materiaal in een grote trommel in het reservewiel die op de beugel onder de motorkap lag.
De reserve dynamo lag onder de voorstoel.
Natuurlijk hadden we het Apua boekje in de kaarvakken van de deur bij ons ( dat zit er standaard in)
Was een zeer bijzondere rit van ruim 8000km en 9 boot overtochten en dat zonder pech! Alleen bij terugkomst moest ik de voorbanden vernieuwen want die waren helemaal kaal...
Prachtige rit, zou het zo weer doen!
Bedenk dat alle extra gewicht aan onderdelen ook nadelig is en wat je meeneemt moet je zo laag mogelijk en goed vast zetten voor de beste wegligging.
Heb er een mooi fotoboek verslag van gemaakt toen we weer thuis waren.