handremblokken vervangen
-
- Beginner
handremblokken vervangen
Wie kan mij helpen,
De handremblokjes van mijn 2CV6 zijn aan vervanging toe.
Mijn vraag is hoe deze te vervangen zonder daarbij de remklauw te demonteren (lees: remleidingen los te koppelen e.d.).
Is dit mogelijk en zo ja hoe moet ik dan te werk gaan.
Met "De Vraagbaak" kom ik er niet uit.
Ik ben benieuwd.................
Groeten Freek
Ps na anderhalfjaar eindelijk m'n "Carte Grise"
De handremblokjes van mijn 2CV6 zijn aan vervanging toe.
Mijn vraag is hoe deze te vervangen zonder daarbij de remklauw te demonteren (lees: remleidingen los te koppelen e.d.).
Is dit mogelijk en zo ja hoe moet ik dan te werk gaan.
Met "De Vraagbaak" kom ik er niet uit.
Ik ben benieuwd.................
Groeten Freek
Ps na anderhalfjaar eindelijk m'n "Carte Grise"
-
- Beginner
Zo simpel????
Bedankt voor je snelle antwoord!!!
Maar is het zo simpel?
Blokjes eruit duwen en de nieuwe erin, daarna afstellen met excenter etc.
En eventuel "veertjes"waar ik inmiddels veel over gelezen heb, hoe zit het daar dan mee??
Gr. Freek
Maar is het zo simpel?
Blokjes eruit duwen en de nieuwe erin, daarna afstellen met excenter etc.
En eventuel "veertjes"waar ik inmiddels veel over gelezen heb, hoe zit het daar dan mee??
Gr. Freek
Ja, het is zo simpel. Die anti-rammelveertjes blijven op hun plaats als je de nieuwe blokjes van bovenaf een beetje schuin op hun plek drukt. eventueel kun je ze (de veertjes) met een fittingschroevendraaiertje iets indrukken. Het kan helpen als je met een vijl de randen van het frictiemateriaal iets afschuint. Dat mag tegenwoordig, tenzij je nog ergens NOS-asbest hebt opgeduikeld.
de veertjes zijn kleine bladveertjes die de blokjes van de zijkant op hun plaats houden. Dit tegen het trillen neem ik aan. Het enige lastige kan soms zijn dat ze er niet uit willen. Dan met een dunne schroevendraaier of iets dergelijks tussen schijf en blokje proberen het om te duwen.
Zie foto 2 van onderen nummer 10 is de plaats van de veertjes, onderste foto dat zijn die veertjes. Nieuwe blokje op de veer zetten, indrukken en op zijn plaats kantelen.
Zie foto 2 van onderen nummer 10 is de plaats van de veertjes, onderste foto dat zijn die veertjes. Nieuwe blokje op de veer zetten, indrukken en op zijn plaats kantelen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
Over 5 weken ga ik weer terug naar Frankrijk.
Geloof me, het eerst wat ik ga doen is de remblokjes vervangen op de door jou aangewezen manier (het hoge gras maaien komt op de tweede plaats, is mijn vrouw minder blij mee. Maar ja je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven )
Ik begrijp (ongeveer) hoe het moet, hoewel ik mij afvraag hoe ik zo'n blokje er van bovenaf schuin in moet drukken.
Lijkt mij (te)weinig ruimte (1ste plaatje no.3), Zit de remschijf dan niet in de weg?
Denk je nu niet "Jezus wat heb ik op mijn nek gehaald door iemand te helpen die er geen moer van snapt?"
Ik hoop dat je het nog even volhoudt, daarna een standbeeld voor jou, of een weekje geheel kosteloos in ons huisje in Frankrijk (met met een goed gevulde ijskast en voldoende wijn in de cave
Hoe dan ook, bedankt voor al je moeite en ik hoop dat je toch nog even reageert.
Groeten Freek
Geloof me, het eerst wat ik ga doen is de remblokjes vervangen op de door jou aangewezen manier (het hoge gras maaien komt op de tweede plaats, is mijn vrouw minder blij mee. Maar ja je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven )
Ik begrijp (ongeveer) hoe het moet, hoewel ik mij afvraag hoe ik zo'n blokje er van bovenaf schuin in moet drukken.
Lijkt mij (te)weinig ruimte (1ste plaatje no.3), Zit de remschijf dan niet in de weg?
Denk je nu niet "Jezus wat heb ik op mijn nek gehaald door iemand te helpen die er geen moer van snapt?"
Ik hoop dat je het nog even volhoudt, daarna een standbeeld voor jou, of een weekje geheel kosteloos in ons huisje in Frankrijk (met met een goed gevulde ijskast en voldoende wijn in de cave
Hoe dan ook, bedankt voor al je moeite en ik hoop dat je toch nog even reageert.
Groeten Freek
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Haal wat van de coating van de zijkant af. De nieuwe remblokken zijn zo dik gecoat, dat ze klem komen te zitten in de remklauw. Hierdoor functioneert het niet zoals het zou moeten. Even een schuurpapiertje langs de zijkant halen en ze liggen er losser in zoals het hoort.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
Bedankt voor het advies, maar...........van welke kant moet ik de blokjes nu aanbrengen. Vanaf de boevenkant lukt dit volgens mij niet, daar lijkt mij geen ruimte voor, remschijf zit in de weg (klopt dat??), of moet ik de hefboompjes verwijderen en de blokjes vanaf de zijkant erin plaatsen.
"AchtPeter" heeft al veel tijd aan mijn vragen besteed en het is voor mij grotendeels duidelijk wat hij bedoelt (dit ligt absoluut aan mij!!!), behalve , nogmaals, hoe (van welke kant) de blokjes te plaatsen.
Wie het weet mag het (nogmaals ) zeggen, geef het a.u.b. niet op (doe ik ook niet
Groeten Freek
"AchtPeter" heeft al veel tijd aan mijn vragen besteed en het is voor mij grotendeels duidelijk wat hij bedoelt (dit ligt absoluut aan mij!!!), behalve , nogmaals, hoe (van welke kant) de blokjes te plaatsen.
Wie het weet mag het (nogmaals ) zeggen, geef het a.u.b. niet op (doe ik ook niet
Groeten Freek
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner
-
- Gebruiker
handremblokjes
Jammer dat je niet in de buurt zit, anders deed ik het even voor...
-
- Beginner
In de eerste plaats dank voor je reactie.............
De eend staat in Frankrijk, anders was ik zeker even langs gekomen, ongeacht waar je woont. Maar is het juist dat de blokjes na het verwijderen van de hefboompjes, in horizontale richting moeten worden aangebracht, omdat ik denk dat voor aanbrengen vanaf de bovenkant, geen genoeg ruimte is (i.v.m. de remschijf die daar zit)
Nogmaals bedankt
Groeten Freek
Ps misschien een You-tube filmpje (of ga ik nu te ver??)
De eend staat in Frankrijk, anders was ik zeker even langs gekomen, ongeacht waar je woont. Maar is het juist dat de blokjes na het verwijderen van de hefboompjes, in horizontale richting moeten worden aangebracht, omdat ik denk dat voor aanbrengen vanaf de bovenkant, geen genoeg ruimte is (i.v.m. de remschijf die daar zit)
Nogmaals bedankt
Groeten Freek
Ps misschien een You-tube filmpje (of ga ik nu te ver??)
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner