Sinds 15 april ben ik weer in het bezit van een eend: een lavendelblauwe 89-er. In de periode 1995-1998 heb ik ook al eend gereden, tijdens de studietijd in Groningen. Dat waren een rode en een witte, dus om de nationale driekleur te voleinden zat er maar één ding op: blauw.
Mijn eend ziet er rondom vrij goed uit, hier een daar een bijgewerkt plekje. Afgelopen week heeft hij groot onderhoud gehad van Jan Heling in Zwiggelte.
Weer een eend in het noorden erbij!
Weer een eend in het noorden erbij!
1996-1997: 2CV6 rood
1998: 2CV6 wit
2011: 2CV6 bleu celeste
-
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Hier dan foto's!
Hier dan enkele foto's:
[/img]
[/img]
[/img]
Toen ik de auto kocht was deze voorzien van een uitlaat zonder tweede demper (brulpijp) en sportluchtfilter. Inmiddels zijn deze weer origineel en zijn kleppen gesteld, 123-ignition geplaatst, nieuwe bougies en -kabels en nu loopt de auto ongelofelijk veel stiller en haalt met wind mee 110kmh. Naar mijn gevoel heeft de carburatuer nog een goede schoonmaakbeurt nodig.
Tweede helft jaren '90 heb ik ook 2 eenden gehad. De eerste, een rode, had een knik in het chassis en kwam niet meer door de APK. De tweede, een witte met kenteken SP-26-GG, was in behoorlijk goede staat en is door mij in ca. 1998 verkocht. Het zou leuk zijn als iemand deze auto later nog heeft gezien!

Toen ik de auto kocht was deze voorzien van een uitlaat zonder tweede demper (brulpijp) en sportluchtfilter. Inmiddels zijn deze weer origineel en zijn kleppen gesteld, 123-ignition geplaatst, nieuwe bougies en -kabels en nu loopt de auto ongelofelijk veel stiller en haalt met wind mee 110kmh. Naar mijn gevoel heeft de carburatuer nog een goede schoonmaakbeurt nodig.
Tweede helft jaren '90 heb ik ook 2 eenden gehad. De eerste, een rode, had een knik in het chassis en kwam niet meer door de APK. De tweede, een witte met kenteken SP-26-GG, was in behoorlijk goede staat en is door mij in ca. 1998 verkocht. Het zou leuk zijn als iemand deze auto later nog heeft gezien!
1996-1997: 2CV6 rood