Lekt benzine!!

Plaats reactie
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Lekt benzine!!

Bericht door ejfrolich » do 2 jun, 2011 16:02

:shock:

Gister mijn Eend gehaald bij de garage. De rit naar huis verliep prima. Een ding blijft wat storen en dat is dat de motor lijkt in te houden. Hij verslikt zich wat lijkt. Volgens Jan normaal voor een tweetraps carburateur.

Gister met vrienden nog een stoer ritje in de buurt gereden. Ik ruik benzine zei een van de slachtoffers. Ja, die ruik ik ook wel een beetje.

Vandaag maar eens op onderzoek uit dus.

Het is niet de tank, niet de branstofleiding, niet de aansluiting op de carburateur (stationair laten draaien). Kortom ik rook niks en ik zag niks. Motor uit en nog wat pielen links en rechts. Het gaspedaal loopt wat zwaar, dus smeren. Een paar keer induwen en terug laten komen. Hee, nu wel benzine luchten ineens.

Onder de kap met moror uit gas geven. Tot half gas gebeurt er niets maar geef ik dan vol gas dan stroomt er onder de carburateur ergens een flinke slok benzine en loopt vervolgens over de rechter cilinder naar moeder aarde om daar ongebruikt tussen de tegels te zakken. Dit gebeurt elke keer als je vol gas geeft.

Wat viel ook op. Rechts (Links als je er voor staat) op de carburateur zit een armpje wat naar een soort vacuumpompje loopt. Er voor een asje met een soort maanvormig schijfje wat door de choke wordt bedient. Wat ik apart vind is dat het armpje van het vacuum membraan op geen enkele manier in beweging wordt gebracht door gas geven of choke bedienen. Ik ken het systeem wel van mijn motorfiets. Daar wordt het bedient als je snel vol gas geeft en is dus een acceleratie pomp.

Kort om. Kan iemand me een hint geven over de lekkage en weet iemand waar die wat ik denk een vacuum pomp doet en hoe die wordt bedient.

Vast bedankt,

Ernst-Jan

Die overigens blij was te ontdekken dat 180km rijden op de kop af 10 liter brandstof had verbruikt. Linker baan rijden is dan best te doen ineens!

Edit J.C. : garagenaam verwijderd ivm onze reclameregels
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door tweeceevee » do 2 jun, 2011 18:15

die lekkage hoort zo. Aan de onderkant van het spruitstuk onder de carburateur zit een heel klein gaatje. Daar stroomt de overtollige benzine uit. Die vacuum arm, wordt gebruikt als je de coke er volledig optrekt, dan zorgt dat ding ervoor dat de choke iets wordt terug gezet.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » do 2 jun, 2011 18:28

Ok, dat hoort dus zo... Geen valse lucht dan? Ok goed dat ik dat weet.

Thanks!
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 3 jun, 2011 08:01

Nee geen valse lucht, die lekkage moet wel alleen optreden met niet lopende motor. Is het veertje van chokeklep nog intact?
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie