Pagina 1 van 1

uitlaatpot/versnellingsbak

Geplaatst: do 2 jun, 2011 20:17
door ejfrolich
Hallo,

Als ik het goed zie hoort de uitlaat pot die dwars onder de bak hangt daaraan vast te zitten. Daarvoor horen er twee bevestiginsbouten in de bak te kunnen. Bij mij lijkt er één afgebroken en de andere zit los. Is dit erg of gebruikelijk bij een Eend?

Geplaatst: do 2 jun, 2011 20:23
door Ramon
is naar mijn idee geen probleem! ik laat ze altijd achterwegen, heb wel eens een drempel geraakt wat ervoor gezorgd heeft dat de bak is gaan scheuren.... dus ik zeg bespaar je de moeite laat hem lekker zo hangen!

versnellingsbak/ uitlaat

Geplaatst: do 2 jun, 2011 21:03
door schroef
En als je er toch boutjes in doet, ik doe het namelijk altijd wel, niet te lange nemen. Te lange boutjes kunnen het versnellingsbakhuis kapot maken waardoor ongemerkt de olie wegloopt.

Geplaatst: do 2 jun, 2011 22:47
door ejfrolich
Het kon dus nog simpeler dan meneer Boulanger dacht blijkbaar. Misschien had hij zijn naam eer aan moeten doen? Alhoewel...

Dank weer, zo leert een mens snel!

Geplaatst: vr 3 jun, 2011 07:59
door AZL57
maar zonder boutjes is het wel iets lastige de uitlaat netjes gemonteerd te krijgen. Als je alle delen moet monteren tenminste

uitlaatpot

Geplaatst: vr 3 jun, 2011 09:31
door Roadrunner
Met AZL57 helemaal eens. Er zijn zelfs nog Eenden met remschijfkoeling, waar ik trouwens een groot voorstander van ben, die daar met hetzelfde boutje vast horen te zitten.

Geplaatst: za 4 jun, 2011 10:34
door Ramon
remschijfkoeling is echt niet nodig met een gezond remsysteem.

Geplaatst: za 4 jun, 2011 13:00
door Mart
Toen ik de uitlaat verving heb ik netjes de boutjes op de bak ook bevestigd. Ondertussen zijn ze alle twee verdwenen. Ik laat het zo.

De remschijfkoeling is volgens mij een absoluut overbodig ding. Ik heb 'm dicht gemaakt zodat ik in verband met LPG wat meer koeling heb.

Geplaatst: za 4 jun, 2011 17:26
door ejfrolich
Ik heb wel schijfremmen maar duidelijk geen extra koeling. De rem herhaal proef laat zien dat het zaakje dan ook gewoon ged, lees het zelfde, remt. Vandaag geprobeerd met erg warm weer dus...

EJ

Geplaatst: za 4 jun, 2011 21:06
door deusjevo
ejfrolich schreef:Ik heb wel schijfremmen maar duidelijk geen extra koeling. De rem herhaal proef laat zien dat het zaakje dan ook gewoon ged, lees het zelfde, remt. Vandaag geprobeerd met erg warm weer dus...

EJ
Die remkoelingen bewijzen pas echt hun nut in de bergen weet ik uit ervaring.
In NL zijn ze waarschijnlijk wel overbodig of je moet op het scherp van de snede op circuits rijden.

Geplaatst: zo 5 jun, 2011 18:27
door ejfrolich
Ik ben wel benieuwd hoe die koeling er dan in zit. Wellicht volgend jaar wel de bergen in en dan liever geen rem problemen heuvel (lees berg) af...

EJ

uitlaat

Geplaatst: zo 5 jun, 2011 19:57
door schroef
Die remkoeling is best goed hoor. Misschien merk je er nu niks van, maar geloof me, als je vaak snel in de stad rijdt, zoals de meeste BMW's dan heb je ze nodig. Ook in de bergen zijn ze zeer aan te raden. Het voordeel is ook dat de schijven niet nat worden als je door plassen rijdt. De meeste auto's hebben geen plaat meer onder de versnellingsbak, zodat de schijven nat kunnen worden. Ietsje meer werk en iets meer onderhoud, maar een groot voordeel.