Ami 8 break paar vragen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
Ami 8 break paar vragen
Ik heb sinds kort een Ami 8 gekocht en ik wil binnenkort beginnen met opknappen. Ik moet ook wat roest wegwerken bij de dakrand. weet iemand hoe je de chromenrand moet weghalen? Hoe kan ik het beste schuren. Ik heb wel eens gelezen eerst grof schuurpapier en dan steeds minder grof. Klopt dit? Hoe en waarmee kan ik het beste de bodem behandelen? Deze is nog onbehandeld
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Die rand durf iuk niet te zeggen.
Net zolang schuren dat alle roest weg is en hope dat er geen gaten vallen. Kale plek behandelen met Fertan. Dan primer en aflakken. Dit houdt het bij mijn Ami al even. Vergeet niet aan de binnenzijde te behandelen. Als je de kappen waar je zonneklep aan vast zit verwijderd, dan kun je door de gaten wat ML of iets dergelijks spuiten.
Bodembehandeling is een persoonlijke voorkeur wat betreft middelen. Gebruik daar de zoekfunctie eens voor. Dan kun je er veel over lezen.
Vergeet bij een Ami koets ook niet alle dorpels vol te spuiten met iets. Dus onderdorpels, maar ook de bovendorpels boven de deur. Zul je wel wat voor moeten boren. Ook de holle doos, waar je voordeur aan is opgehangen, mag wel wat tectyl ML ofzo aan de binnenzijde gebruiken.
Net zolang schuren dat alle roest weg is en hope dat er geen gaten vallen. Kale plek behandelen met Fertan. Dan primer en aflakken. Dit houdt het bij mijn Ami al even. Vergeet niet aan de binnenzijde te behandelen. Als je de kappen waar je zonneklep aan vast zit verwijderd, dan kun je door de gaten wat ML of iets dergelijks spuiten.
Bodembehandeling is een persoonlijke voorkeur wat betreft middelen. Gebruik daar de zoekfunctie eens voor. Dan kun je er veel over lezen.
Vergeet bij een Ami koets ook niet alle dorpels vol te spuiten met iets. Dus onderdorpels, maar ook de bovendorpels boven de deur. Zul je wel wat voor moeten boren. Ook de holle doos, waar je voordeur aan is opgehangen, mag wel wat tectyl ML ofzo aan de binnenzijde gebruiken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
schuren:
als je gaat plamuren, P80, tot de plaat kaal is, plamuur schuren met P180, P280, dan primer.
primer schuren met P400 en aflakken, rest, alles schuren met P400. hoekjes en randjes met grijze scotchbrite matteren.
tussendoor steeds goed ontvetten.
als je gaat plamuren, P80, tot de plaat kaal is, plamuur schuren met P180, P280, dan primer.
primer schuren met P400 en aflakken, rest, alles schuren met P400. hoekjes en randjes met grijze scotchbrite matteren.
tussendoor steeds goed ontvetten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
De rvs dakrand van een 8 Break pulk je "gewoon" voorzichtig los met een schroevendraaiertje en een tang. Achteraan zit vaak een popnageltje of parkertje. Houd in de gaten wat boven en onder is. Het terugzetten is een kwestie van voorzichtig wringen en knijpen. Helemaal gaaf en strak houden is een kwestie van geluk; de lijsten in het AVN-magazijn hebben allemaal wel een vouwtje of knikje. De oorspronkelijke plastic sierlijsten op de dakrand van de 8 Berline zijn niet te redden, die breken onder je handen dankzij tientallen jaren inwerking van uv-licht. Neem vooral ook de raad van Punky ter harte; in de dakgoot ligt de dakplaat gepuntlast. De naad moet echt goed onder de kit of dikke verf gehouden worden.
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Dat maakt wel degelijk uit! Minimaal wasbenzine, of thinner. Terpentine laat toch iets van een vet laagje achter, dat levert putjes in je lak op, waar je de primer weer ziet. Zonde van je werk. Als je dik lakt met een roller maakt dat weinig uit, ga je spuiten, dan ga je dat zien.Gerard2cv schreef:Tinner of terpetine maakt niet uit.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 191
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2011 23:43
- Locatie: Leeuwarden
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik zou ook voor grijs gaan. Die strip achterop het dak bij je achterklep is makkelijk los te maken. Achhterklep eraf en 2 popnagels doorboren en je hebt die strip los. Zit verder niet veel bijzonders onder. Kun je het mooi lakken en daarna de strip weer terugmonteren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!