Extra schakelaar...waar en hoe?

Plaats reactie
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Extra schakelaar...waar en hoe?

Bericht door ejfrolich » ma 13 jun, 2011 19:14

Een cryptische omschrijving voor:

Ik zoek een mogelijkheid om een paar schakelaars onder het dashboard te hangen. Voor in elk geval de AR verwarming. Ik had voor mijn vorige auto een paneeltje gekregen waar 2 schakelaars in passen en wat onder het dashboard kan bijgeschroeft. Ik zoek me blind bij auto en elektronica pooiers maar het lijkt een soort van uitgestorven dit soort LOW-TECH onderdelen.

Wie weet waar het vandaan te halen is? Of hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik zat al te denken om de schakelaar voor het mistachterlicht te gebruiken maar dat schakelt alleen in met licht aan...

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door tweeceevee » ma 13 jun, 2011 19:52

Bedoel je zoiets?

Afbeelding

Afbeelding

heb deze op voorraad op het werk.

Bijpassende schakelaars heb ik ook.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 13 jun, 2011 21:58

de 2cv6 had een schakelaar voor het mistachterlicht links op de zijkant van het dashbord als ik me niet vergis. Kun je niet beter een origineel schakelaar daarnaast hangen, een vierkant gat in de plastic zagen lijkt me niet zo'n probleem ;-)
diverse Citroens, wat anders.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » ma 13 jun, 2011 22:22

Ik heb een klein dashboard. Daar zit links naast de snelheidsmeter idd de schakelaar voor het mistachtericht. Het is een metalen plaat. Ik kan eens kijken of er ruimte is op iets bij te jongen.

Aan de andere kant was ik idd op zoek naar de bevestigingplaaltjes die Tweeceevee op de foto laat zien. Als daar schakelaars in kunnen die ook een lampje, liefst twee verschillende kleuren, in zich hebben dan werkt dat denk ik net zo goed. En zonder boren in het standaard dash.

Ik ben wel benieuwd waarom ik die dingen niet kan vinden. Hoe noem je ze?

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door tweeceevee » di 14 jun, 2011 08:18

Google eens op, switch mounting panels.

Zo heten ze bij mij op het werk.

Ik kan ze wel voor je meenemen, als je nog even geduld hebt, neem ik ze mee naar de Betuwerit.
PM anders maar indien interesse.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » di 14 jun, 2011 14:55

Hallo allen,

Het was even zoeken tot mijn buurman me naar een adresje stuurde in de buurt. Ze hadden alles, ook de inbouwpanneeltjes. Die kosten €1,31 p/st. Dus alles is in huis voor de verbouwing.

Dank dus voor het aanbod, het blijkt niet nodig...

Ernst-Jan

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 24 jun, 2011 15:54

Ernst Jan,

Plaats eens wat foto's ben nieuwsgirerig hoe je de dingen oplost en hoe je eens eruitziet.

Greetz David :P

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » vr 24 jun, 2011 19:01

Ha David,

Als ik nog een eend had... Natuurlijk moet in de toekomstige eend ook iets komen voor het aansluiten van verwarming (weet niet eens of dat er wel in zit eigenlijk) en aansluitingen voor GPS en telefoon.

Tegen de tijd (begin September) dat ik er mee verder ga zal ik dat wel melden denk ik. In dit topic staat wat van tweeceevee, hij kan je wel vertellen hoe je dat technisch goed kunt oplossen. Vraag hem om advies!

EJ

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

schakelaar

Bericht door schroef » zo 26 jun, 2011 11:46

IK doe meestal een oud tellerhuis van een Club of Chareston afzagen en een deel ervan gebuiken om de extra schakelaars en controlelampjes te monteren.Bij een eendenboer kost zo'n oud tellerhuis 10 of 15 euro en volgens mij kan je het niet veel origineler maken,

geen idee hoe je foto moet bijplaatsen, maar ze staan wel op mijn Flickr-acount
http://www.flickr.com/photos/56729762@N ... otostream/
en
http://www.flickr.com/photos/56729762@N ... otostream/

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » zo 26 jun, 2011 12:29

Wat een mooie manier voor extra schakelaars. Dank je wel!

Plaats reactie