Bougie, kleur

Plaats reactie
ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bougie, kleur

Bericht door ejfrolich » di 21 jun, 2011 12:43

Ik heb net eens de bougies uit mijn blok gehaald om te zien hoe die er uit zien.

De elektrode laat op bijde bougies een rode aanslag zien. Het is een kleur die ik niet ken. Meestal toch een soort beige. Ook is bij beide maar ongeveer de helft verkleurd. Ik vond het wat lastig te zien waar dat dan zit als ze vast in de kop zitten. Verder zijn ze een beetje zwart aan het eind van de schroefdraad.

Ik ben wel benieuwd of iemand die kleur herkend en weet wat het betekend?

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » di 21 jun, 2011 13:00

1977 Mehari

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » di 21 jun, 2011 13:44

Ha Joos,

Ja die had ik gevonden inderdaad. Verder heb ik al heel wat bougies in mijn handen gehad. De kleur die de mijne, alle twee, laten zien ken ik niet. En staat dus ook niet in je overzichtje helaas. Misschien hoort het wel bij equiem? Dat merk had ik niet eerder.

Ernst-Jan
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 21 jun, 2011 15:13

Plaats eens een fotootje, praat wat makkelijker.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » di 21 jun, 2011 16:19

Hoi,

Voor een goede foto moet je een lens hebben die héél dichtbij scherp kan stellen... Sorry wordt niks. Heloof me, niet grijs of beige maar rood... Ziet er verder goed uit maar ik kan die kleur niet thuisbrengen.

Zit ineens te denken, kan het aan de octaan booster liggen. Eigenlijk nooit gezien bij m'n BWW boxer maar kan dat?

Ernst-Jan

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 jun, 2011 18:49

Zou kunnen. Maar een gewone foto van een bougie voldoet ook al hoor. De camera's van tegenwoordig zijn daar goed genoeg voor.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door deusjevo » di 21 jun, 2011 22:35

ejfrolich schreef: Zit ineens te denken, kan het aan de octaan booster liggen.
Waarom gebruik je dat spul?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » wo 22 jun, 2011 06:32

Ernst Jan schreef:
Voor een goede foto moet je een lens hebben die héél dichtbij scherp kan stellen... Sorry wordt niks.
As je een digitale camera neemt met een behoorlijke resolutie (5 megapixels of meer) dan lukt het altijd. Je stelt de camera in op foto's met de hoogst mogelijke resolutie en neemt gewoon een foto op zeg 1 m afstand. Later knip je er het stukje rond de elektrode uit. Dat kleine stukje foto heeft dan nog voldoende resolutie voor een scherp beeld. Als je niet weet hoe dat moet download anders het gratis beeldbewerkingsprogramma GIMP (www.gimp.org)

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door ejfrolich » wo 22 jun, 2011 09:55

Hoi Kulio,

Ik weet hoe het moet. Het is alleen ondoenlijk de kleur over te brengen. Dat moet je zien.

Voor wat betreft deze auto is het verder ook niet meer belangrijk, hij gaat terug naar de verkoper. Ik ben weer Eendloos helaas.

Ernst-Jan

Plaats reactie