


(klik op de foto voor een vergroting)
de vorige eigenaar had ze in zijn burton van 430 kilo en haalde een top van 180

nu is mijn doel niet om 180 te gaan rijden maar ik wil een wat hogere top dan standaard. ik wil niet zo gaan lopen knallen want dan kan je steeds de versnellingsbak vervangen, maar het lijkt het mij leuk en leerzaam project.
ik ben benieuwd wie hier ervaring heeft met dubbele carburateurs, zelf heb ik alleen wat theoretische kennis helaas.
bij montage moeten ze in ieder geval gesynchroniseerd worden, zodat beide cilinders hetzelfde mengsel krijgen. schijnt lastig te zijn.
daarnaast heb ik nog de keuze om de twee sensoren te gebruiken in combinatie met een ontstekingsmodule gekoppeld aan de versnellingsbak?? gewone of elektronisch geregelde sproeiers ?? voordelen?? nadelen??
het zal dan ingebouwd worden (als ik ooit aan de '66 er azu toekom) op een 602 blok met dyanebak.
en wat moet ik aan de uitlaatkant doen?
wie weet welke carburateurs dit zijn en wat zegt dat dan?
gooi al je kennis er maar uit!