Nieuwe frotteurs, waar te koop?
Nieuwe frotteurs, waar te koop?
Mijn eend heeft frotteurs op de vooras en gewone schokdempers op de achteras, dit in combinatie met batteurs bij de wielen.Ik moet zeggen dat dit op hobbelweggetjes een zeer comfortabel geheel is, alleen bij drempels deint de voorkant echt heel erg. Ook is de veer uitslag erg groot aan de voorzijde en deint de eend er dus rustig op los. Denk wel een keer of 4/5. Aan de rechterkant is de stofhoes van de frotteur beschadigd, deze heb ik nu dicht gekit maar de beschermkap is volledig weggerot en heb ik er dus maar afgehaald. de rest van de frotteur lijkt in orde maar een beetje roestig.
ik denk dus dat het tijd is voor nieuwe. Zoiezo omdat ik nu dus beschermkap mis en een beschadigde stofhoes heb, die tijdelijk weer dicht is.......Mijn vraag is dus eigenlijk, aangezien ik ze op de div. site,s met eenden onderdelen niet kan vinden, Wie weet waar een nieuw setje frotteurs te koop is?
ik denk dus dat het tijd is voor nieuwe. Zoiezo omdat ik nu dus beschermkap mis en een beschadigde stofhoes heb, die tijdelijk weer dicht is.......Mijn vraag is dus eigenlijk, aangezien ik ze op de div. site,s met eenden onderdelen niet kan vinden, Wie weet waar een nieuw setje frotteurs te koop is?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
Ja dat kan, maar dan mis ik nog steeds een beschermkap en goede stofhoes. Daarbij is de frotteur wel wat roestig geworden dus als ik het dan toch uit elkaar haal, wil ik er liever niet dan achterkomen dat de frotteur aan z,n einde is gekomen terwijl ik geen vervangende heb.
Mocht iemand een gebruikte hebben liggen, die nog goed is. Kan dat ook natuurlijk
Prijs komen we vast wel uit. Dan hoor ik dat graag via pm
@ geert, bedankt voor de tip!
Mocht iemand een gebruikte hebben liggen, die nog goed is. Kan dat ook natuurlijk
Prijs komen we vast wel uit. Dan hoor ik dat graag via pm
@ geert, bedankt voor de tip!
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
Er zijn een aantal type froteurs:
1-gefelsde rand de hele handel is vast geklemd en deze zijn niet te reviseren.
2- geschroefde, kun je reviseren (moet je wat gereedschap maken maar goed te doen)
3- Na-stelbare, deze kunnen aan de buitenkant (van de auto) na-gesteld worden. Dus zonder ze uit de as te halen. Hier heb je verschillende uitvoeringen van.
En ja er zit kracht (koppel) verschil tussen voor en achter (volgens het boekje):
Voor 1.3 - 1.7 kgm
Achter 2.8 - 3.2 kgm
1-gefelsde rand de hele handel is vast geklemd en deze zijn niet te reviseren.
2- geschroefde, kun je reviseren (moet je wat gereedschap maken maar goed te doen)
3- Na-stelbare, deze kunnen aan de buitenkant (van de auto) na-gesteld worden. Dus zonder ze uit de as te halen. Hier heb je verschillende uitvoeringen van.
En ja er zit kracht (koppel) verschil tussen voor en achter (volgens het boekje):
Voor 1.3 - 1.7 kgm
Achter 2.8 - 3.2 kgm
http://link.marktplaats.nl/466558379
Ik heb deze op mp gezien, staat bij dat ze voor achter zijn, maar als de bevestiging hetzelfde is als voor..............iemand een idee of ik deze kan gebruiken?
Ik heb deze op mp gezien, staat bij dat ze voor achter zijn, maar als de bevestiging hetzelfde is als voor..............iemand een idee of ik deze kan gebruiken?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
bevestiging is gelijk, maar het kan dat de veren anders zijn, maar omdat ie instelbaar is zal dat wel niet zo'n probleem zijn. Dit lijkt me een zgn. Progress schokbreker. Hier past wel geen standaard deksel op, Progress had een eigen type rubber en/of plastic kappen. Maar je kunt mogelijk zelf iets maken.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
hmm, ik denk dat ik daar dan maar vanaf zie. Weet inmiddels wel waar de beschermkapjes los te koop zijn, dus ik waag me binnenkort wel een keer eraan om me eigen frotteurs te demonteren en schoonmaken/afstellen.
Als je de moer vaster zet word de schokdemper stugger toch?
Als je de moer vaster zet word de schokdemper stugger toch?
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8