bij mijn 2cv kwam al een tijdje af en toe een krak ergens bij de achterwielophanging vandaan. Dit ondanks dat de kantelmessen altijd goed gesmeerd zijn (zo elke 2 a 3000 km).
Heb van het weekeind de achterpartij eens van de grond gekrikt om e.e.a. eens goed te bekijken.
De kantelmessen goed schoongemaakt en opnieuw ingevet, siliconenspray op de schokbreker rubbers en weg gekraak.

Ook de achterwiellagers geluisterd en de draagarmen met de hand op en neer bewogen op een idee te krijgen hoe de lagers ervoor staan. Helaas viel me daarbij op dat de linkerdraagarm achter wat speling heeft rond de asbuis (zo'n 1 a 2 mm gok ik), duidelijk voelbaar wanneer je hem op en neer beweegt (met de wielen van de grond uiteraard).

Vandaar mijn vraag:
1) kan die speling kwaad?
2) betekent speling op de draagarm dat de draagarmlagers naar de filistijnen zijn? de draagarm gaat soepel op en neer, geen enkele weerstand
3) ik overweeg om eerst eens te trachten de draagarm opsluitmoer verder aan te draaien maar omdat de spiraal remleiding daarvoor zit kan dat niet of in elk geval niet met de speciaalsleutel die ik heb. Iemand enig idee of en zo ja hoe de opsluitmoer aan te draaien zonder de spiraalleiding te verwijderen? *)
*) nb. wat ik me kan herinneren is de spiraalleiding loshalen bij het draagarm verwijderen het meeste werk/geklooi dus als ik die eruit moet halen om de moer aan te halen kan ik net zo goed de hele draagarm er even afhalen om de lagers te bekijken, en als ik dan de draagarm er toch al afheb kan ik net zo goed de lagers gewoon vervangen ongeacht of ze nog goed lijken of niet, ze zitten er tenslotte al 20 jaar + op. Of zie ik dat verkeerd?

Elk advies welkom, met dank en zonnige Maleise Citroen groeten
Arnout-Jan