Pagina 1 van 2
Ik ga op vakantie en neem mee...
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 18:27
door Skorz
Besten,
Ik plan op vakantie te gaan met mijn eend. Wat raden jullie aan mee te nemen aan reserve onderdelen en gereedschap? Let wel, er moet ook nog alles mee om te kunnen camperen, dus ruimte is beperkt.
Ik heb hem net een grote beurt gegeven, dus contactpuntjes, bougies, etc zijn nieuw.
Ik denk zelf aan:
- bobine
- olie
- ...?
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 18:42
door JoF
Ligt er aan waar je naar toe gaat......
Frankrijk? Niks meenemen.
Andere landen? Bobine. Verder niets.
Ben 2 jaar geleden met een DS (1970) door Frankrijk gereden, geen probleem. Ben 1 dag thuis: lekke lekzak. Dat zijn toch geen onderdelen die je normaal gesproken meeneemt??? Met andere woorden: je wordt geacht goed onderhoud te plegen, en dan gaat het meestal goed. Maar een bobine kan je wel eens in de steek laten (conditie kun je niet beoordelen), en dat is lastig (maar supersnel te vervangen, als je hem bij je hebt).
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 19:02
door deusjevo
Wat ik geloof ik bij mij had:
Tierips, ducktape, ijzerdraad, assortiment schroefjes, gereedschapset, reserve ventilator, benzinepompje, reservewiel met goede band, multimeter.
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 20:16
door Art
telefoon, pin- en anwb pas (mocht je lid zijn)
en idd het hier voor genoemde, en oja. reserve sleutels (je zou ze maar kwijtraken, sta je daar!)
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 20:27
door Transat
Dit had ik bij me naar de Wereldmeeting:
schroevendraaiers, doppenset, steek/ringsleutels, multimeter, ducttape, tieraps, ijzerdraad, combinatietang, punttang, assorti stekkertjes plus bijbehorende draadstrip/afknip/stekkermonteer-tang, reservezekeringen, reservelampjes, olie plus een ouwe lap voor het peilen, bougiesleutel, staalborstel.
Volle jerrycan kan handig zijn als je naar een afgelegen gebied gaat.
Ik twijfelde over een v-snaar, maar die is vlak voor de WM vervangen, dus die had ik niet bij me.
Omdat ik twijfelde over m'n net gestelde kleppn had ik ook voelermaten en 2 kleppendekselrubbers bij me, maar dat zou ik als jou was thuislaten.
Verder heb ik m'n voorraad uitgebreid met drukkers en een drukkertang omdat m'n dakbandjes soms kapot gingen. Je kunt ook gewoon twee reservebandjes meenemen.
Tot vorig jaar had ik last van pingelen en als je je ontsteking wil verzetten, dan heb je een pijpsleutel (14?/15?) nodig plus een hamer om je fan los te krijgen.
Bobine is wel handig ja. De mijne ging een paar jaar geleden kapot toen ik gelukkig net bij een Eendengarage in Grasse was
.
Tja, er kan natuurlijk van alles kapot gaan onderweg (eigen ervaringen: remlichtschakelaar, raamvasthouder, dynamo, spatlappen, gesloopte koplamp, onderdeel carburateur verloren, moertje van dynamobevestiging verloren) en je kunt onmogelijk alles meenemen. Ik ben wel lid van de ANWB
Hopelijk heb je inmiddels genoeg tips en ik wens je een fijne Eendenvakantie! Waar ga je heen trouwens?
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 21:31
door Boudewijn
Toen ik mijn eerste eend kocht, kreeg ik van mijn moeder een auto plaid kado. Ik wist toen niet wat ik er mee moest, maar als je met pech staat is het best een handig dekentje, je zit niet op de koude vochtige grond en de onderdelen raken niet zoek in het lange gras. Daarnaast is het ook nog als picknick deken te gebruiken of als het toch koud is tijdens het kamperen heb je een extra deken.
Ik bedenk nu dat die van mij ruim 35 jaar oud moet zijn maar hij ligt standaard in mijn eend.
Geplaatst: wo 10 aug, 2011 22:58
door blanc/rouge2cv
Boudewijn schreef:Toen ik mijn eerste eend kocht, kreeg ik van mijn moeder een auto plaid kado. Ik wist toen niet wat ik er mee moest, maar als je met pech staat is het best een handig dekentje, je zit niet op de koude vochtige grond en de onderdelen raken niet zoek in het lange gras. Daarnaast is het ook nog als picknick deken te gebruiken of als het toch koud is tijdens het kamperen heb je een extra deken.
Ik bedenk nu dat die van mij ruim 35 jaar oud moet zijn maar hij ligt standaard in mijn eend.
dacht dat die kleedjes voor de buitensex op stiekeme plekjes met me
vriendinnetje was, maar je kan ze ook voor andere dingen gebruiken lees ik
Geplaatst: do 11 aug, 2011 07:30
door Geert
Als ik al de reacties lees denk ik dat je ook beter een aanhangwagen kunt meenemen om al het geadviseerde in mee te nemen
Geplaatst: do 11 aug, 2011 09:46
door Eminence Grise
toevallig.......ik had behalve een bobine en spanningsregelaar een reserve pouly meegenomen. 25 km voor Salbri stond ik stil met een gebroken pouly. 15 min later kon ik dus weer de weg op.
Kennelijk toch een bekend euvel bij de eend.voor mij was dit de 2e keer dat een pouly sneuvelde. Bij de handelaren op het wm terrein was geen geschikte pouly te vinden. Gelukkig bij de 2e hands markt een vrijwel nieuwe kunnen scoren dus met een gerust hart terug naar nederland kunnen rijden..
Geplaatst: do 11 aug, 2011 10:08
door Tom Duckpower
Veel van wat je meeneemt heb je eigenlijk niet nodig, of er is redelijk gemakkelijk aan te komen.
Ik heb alleen een gereedschapskist bij me, met daa extra in een pijpsleutel 14 voor de fan los te krijgen, stekkertjes + tang, tiewraps en tape.
Ook zitten er in die kist een setje bougiekabels en bougies.
Daarnaast een bobine en wanneer ik op vakantie ga zorg ik dat ik een reserve poulie bij me heb.
Nam voorheen een dynamo enzo mee, maar nooit nodig gehad.
Als de auto goed onderhouden is (of geef m vlak voor vertrek een beurt), dan moet de reis probleemloos kunnen verlopen.
Geplaatst: do 11 aug, 2011 21:39
door Erasmo
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 09:35
door Twécévé
Briljant plaatje!
Gezien mijn ervaringen met pech onderweg en reis door Noorwegen:
- ijzerdraad
- ducktape
- tie rips (hoe schrijf ik dat?)
- WD40
- bobine
- contactpuntjes en condensator
- jerrycan (afhankelijk van 't land)
- wat standaardgereedschap in de juiste maat
Dan heb je geen aanhangwagentje nodig, stelt niks voor bij elkaar. Zie ook hier:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=196 ... ht=#196014
Gewoon klein doosje volgooien met spul.
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 12:49
door Erasmo
Voor de rest neem ik op vakantie niet veel meer mee dan in Nederland.
-ANWB pas
-Lampensetje
-Puntenset voor als de 123 problemen geeft
-Bobine
-Olie en benzine.
-Tie rips
-Ducktape
-Koperdraad
-Knijpverbindingen
-Multitool
-Bahco
-WD40
-Startgas
-Water
Als je het een beetje tactisch neerlegt kun je het allemaal om je reservewiel kwijt.
In de winter heb ik ook altijd een oude slaapzak mee en een blik erwtensoep+minigasbrander.
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 12:58
door Bull Frog Bleu
..naast het eerder genoemde lijstje had ik nog een reservestartmotor, dynamo, spanningsregelaar en ventilator meegenomen. Neemt niet heel veel extra ruimte in en was blij dat ik dit jaar extra spanningsregelaar mee had want die begaf het helaas.
Meer meenemen is absoluut niet nodig. Zorg voor een mooie ANWB pas en je rijdt onbezorgt overal naar toe
Geplaatst: vr 12 aug, 2011 16:56
door 2cvmaarten
Ik had een alu-kistje met onderdelen en gereedschap mee. achteraf zelfs de reserve olie enz niet nodig gehad. Dus voor mij een leer! Volgende keer alleen 1L olie, jerrycan benzine, aluminium tape, ty-raps, paar stukjes elect. bekabeling en isolatietape. Past op de olie en benzine na allemaal in mijn klein gereedschapstasje.