Niet stationair willen draaien...

Plaats reactie
Thijs
Heavy user
Heavy user

Niet stationair willen draaien...

Bericht door Thijs » do 11 aug, 2011 14:02

Mijn motortje wil niet meer stationair draaien.

Ik heb de oude carburateur verwisseld met een andere welke ik helemaal schoon heb gemaakt.
Nieuwe pakking tussen de 2 helften, sproeiers 1 voor 1 er uit gehad en doorgeblazen met perslucht.

Nu na het inzetten start de auto prima (met choke of met gas er op).

Maar na het indrukken van de choke of het loslaten van het gas is het meteen over.

Nu is er niet heel veel in te stellen op de carburateur:

- CO-schroef. Heb ik helemaal ingedraaid en dan 2 slagen terug, zoals op de site van BCC.

- Stationairschroef linkerzijde. Hier kom ik niet eens aan toe. Helemaal ingedraaid doet hij nog niks...

- ? Verder!?!?

Help! :?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 11 aug, 2011 15:42

Pak eens de stationaire sproeier uit de oude carburateur, zit naast de aansluiting van de benzine leiding. Als je tenminste een dubbele carburateur hebt ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » do 11 aug, 2011 16:53

Ja, het is een dubbele.

Die had ik inderdaad al weer omgewisseld en doorgeblazen met perslucht.

Maar: Probleem opgelost. De BCC-methode werkte bij mijn auto dus niet.
Ik heb de CO-schroef veel verder uitgedraaid en toen liep hij wel stationair....
Daarna een beetje aan het pielen geweest er mee maar bij de APK moet hij maar weer afgesteld worden.

Mijn doel was om de topsnelheid van de auto wat te verhogen. Hij ging max. 100kmph. Nu met de schoongemaakte carb. wind mee 120 en wind tegen 105. Dus wat lastig te testen met deze harde wind maar ik denk wel dat het iets heeft uitgemaakt. Nog maar eens testen als de wind wat weg is.

Plaats reactie