galvachassiswissel.. en hoe verder...
galvachassiswissel.. en hoe verder...
Na lange tijd was het dan zover!
De koets is eraf!
Over blijft een roestig oud chassis.
Het is tijd voor de wissel.
Het galva chassis ligt al tijden te wachten...
Ik zal jullie in dit topic proberen op de hoogte te houden van het verloop en hoop dat jullie mij weer kunnen helpen bij het oplossen van de probleempjes die ik gaande weg wel tegen zal komen
ff wat foto's van hoe het er voor staat:
De benzine tank is er ook al af.
het galva chassis staat klaar!!
Nu moeten de assen los en de schokbrekers en veerpotten.
En de wielen natuurlijk...
Wat is de goede volgorde en hebben jullie nog tips?
Er moet ook nog een balk voor de handrem e.d. in het nieuwe chassis gelast worden.(trommelremmen)
Kan dit het beste voor of na de wissel...?
BVD.
gr, pj
De koets is eraf!
Over blijft een roestig oud chassis.
Het is tijd voor de wissel.
Het galva chassis ligt al tijden te wachten...
Ik zal jullie in dit topic proberen op de hoogte te houden van het verloop en hoop dat jullie mij weer kunnen helpen bij het oplossen van de probleempjes die ik gaande weg wel tegen zal komen
ff wat foto's van hoe het er voor staat:
De benzine tank is er ook al af.
het galva chassis staat klaar!!
Nu moeten de assen los en de schokbrekers en veerpotten.
Er moet ook nog een balk voor de handrem e.d. in het nieuwe chassis gelast worden.(trommelremmen)
BVD.
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 14 Break 1998,ZX Break 1997,ZX 1995,BX Break 1993,C15d 1992 r.i.p.
Xsara 16 Break 2001
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...
Ik zou doen: schokbrekers (plus de pennen die in het chassis zitten, kunnen goed vast zitten).PJ'74 schreef: Nu moeten de assen los en de schokbrekers en veerpotten.
Daarna de assen, en als laatste de veerpotten. Let er wel op, dat je het chassis ondersteunt als je de trekstangen losmaakt van de draagarmen, anders pleurt ie op de grond.
Voor de wissel. Nu kun je overal beter bij (chassis bijvoorbeeld ondersteboven leggen. Plis zo kun je ook makkelijker van alle kanten het laswerk beschermen tegen roest.PJ'74 schreef:Er moet ook nog een balk voor de handrem e.d. in het nieuwe chassis gelast worden.(trommelremmen)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
Re: galvachassiswissel.. en hoe verder...
deze foto is erg goed, zo typerend!
ik in ieder geval wel
hoeveel van ons hebben zo al eens naast hun eendje gestaan?PJ'74 schreef:
ik in ieder geval wel
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga jouw volgorde maar aanhouden Tom.
Staat er veel druk op de schokbrekers? of kan ik ze er zo afpakken?
Ik heb het "handrembalkje" al besteld, dus als ik em heb moet dat dus eerst! Eigenlijk wel logisch ook
@ backfire: Een vin is toch niet nodig als je een kenteken en typeplaatje bij het chassis hebt?(thanks TB)
@ supercees: Zo sta ik er idd ook vaak bij te dromen....
De dromer op de foto is m'n broertje die overweegt het oude chassis weer op te knappen en er een elektrische eend van te maken!! Alles op z'n tijd..
Mijn garage was vroeger gemeente werkplaats. Uit die tijd stamt de
smeerput. Ik ben er nu ook heel blij mee en al m'n vrienden
Nog een sfeerfotootje.
gr, en ltrs, pj
Ik ga jouw volgorde maar aanhouden Tom.
Staat er veel druk op de schokbrekers? of kan ik ze er zo afpakken?
Ik heb het "handrembalkje" al besteld, dus als ik em heb moet dat dus eerst! Eigenlijk wel logisch ook
@ backfire: Een vin is toch niet nodig als je een kenteken en typeplaatje bij het chassis hebt?(thanks TB)
@ supercees: Zo sta ik er idd ook vaak bij te dromen....
De dromer op de foto is m'n broertje die overweegt het oude chassis weer op te knappen en er een elektrische eend van te maken!! Alles op z'n tijd..
Mijn garage was vroeger gemeente werkplaats. Uit die tijd stamt de
smeerput. Ik ben er nu ook heel blij mee en al m'n vrienden
Nog een sfeerfotootje.
gr, en ltrs, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 16 Break 2001
Het is geen lavendel, dat is meer paarsig.
Het zit wat meer tegen het zeegroen aan denk ik??
Misschien is dit wat??
De achterwielkuip heeft op deze foto van mrgaussie nog de orginele kleur maar ik zal proberen een betere foto te maken met wat meer blauw!
gr, pj
Het zit wat meer tegen het zeegroen aan denk ik??
Misschien is dit wat??
De achterwielkuip heeft op deze foto van mrgaussie nog de orginele kleur maar ik zal proberen een betere foto te maken met wat meer blauw!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 16 Break 2001
- Bluespirit
- Beginner
Je moet je oude chassis wel laten schouwen voordat je aan de chassis wissel begint. Anders gaan ze heel moeilijk doen als je met je nieuwe chassis komt voorrijden. Dan denken ze dat je met een omgekatte 2cv komt en keuren ze het niet goed.
Je moet je oude chassis wel laten schouwen voordat je aan de chassis wissel begint. Anders gaan ze heel moeilijk doen als je met je nieuwe chassis komt voorrijden. Dan denken ze dat je met een omgekatte 2cv komt en keuren ze het niet goed.
-
- Veelvuldig poster
kleur lijkt me bleu des tropiques, misschien heb je hier wat aan: http://www.eendengarage.nl/?gclid=CNrA3 ... 3godpw586w
anders ff googelen op 2cv met kleurnaam (code) die jij denkt dat het is en dan komt er vanzelf wel het een en ander aan beeldmateriaal voorbij waar je het goed op kan zien.
suc6 met het project!
anders ff googelen op 2cv met kleurnaam (code) die jij denkt dat het is en dan komt er vanzelf wel het een en ander aan beeldmateriaal voorbij waar je het goed op kan zien.
suc6 met het project!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Bedankt, ik heb rondgekeken op't net en denk idd bleu des tropique of lagune of petrel... Ik ben nog lang niet aant spuiten toe dus dat komt wel goed!
Eerst maar verder met het chassis e.d.
Ik heb de schokbrekers er al af en ik laat die pennen zitten want die zitten al op m'n galvachassis, dat scheelt weer werk
Vanavond proberen de assen los te krijgen zodat ik morgen met een gerust hart op vakantie ga , dan kan ik daarna vrolijk verder....
De bouten van de as kan ik aan de onderkant losdraaien toch? Of is er nog iets om rekening mee te houden. Ik heb de borgplaatjes al rechtgebogen en alles sopt al weken in de wd40 dus.....
Ik houd jullie op de hoogte!
gr, pj
Eerst maar verder met het chassis e.d.
Ik heb de schokbrekers er al af en ik laat die pennen zitten want die zitten al op m'n galvachassis, dat scheelt weer werk
Vanavond proberen de assen los te krijgen zodat ik morgen met een gerust hart op vakantie ga , dan kan ik daarna vrolijk verder....
De bouten van de as kan ik aan de onderkant losdraaien toch? Of is er nog iets om rekening mee te houden. Ik heb de borgplaatjes al rechtgebogen en alles sopt al weken in de wd40 dus.....
Ik houd jullie op de hoogte!
gr, pj
2cv6 1980
Xsara 16 Break 2001
Xsara 16 Break 2001