Hulp gevraagd!!

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Stieno
Beginner
Beginner

Hulp gevraagd!!

Bericht door Stieno » za 12 jun, 2004 15:47

Hee, hallo!

1 juli staat mijn charleston gepland om na een lange restauratie zijn/haar(ik ben er nog niet uit :lol: ) invoerkeuring te krijgen.

Er zijn echter nog een paar dingen die moeten gebeuren die ik niet zelf kan. nl: fusee pennen vervangen, uitlijnen+ stuurkogels en mtor goed afstellen (co)

Omdat ik nog geen nl kenteken heb is elke verplaatsing lastig. Is er iemand die tegen betaling langs zou kunnen komen om dit te doen? of weet er iemand een garage erg erg in of in de buurt van amersfoort?

Nog een vraagje, kan ik van iemand een enkel asser-autotrailer huren??

groeten Stijn! :!:
Tja.....duzzz

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 12 jun, 2004 17:00

Probeer Garage Timmer op de Isselt, die doet ook eendjes heb ik eens gehoord. Of anders is de dichts bij zijnde eendenboer Studio 2cv te Baarn, met de site: http://www.studio2cv.nl/

Succes!
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Stieno
Beginner
Beginner

Bericht door Stieno » zo 13 jun, 2004 11:48

Bedankt, zijn er mischien ook forumleden die dit kunnen, of die en aanhanger weten te vinden ergens?
Tja.....duzzz

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 13 jun, 2004 13:16

Ik heb gemerkt dat aanhangers goedkoop te huur zijn bij aanhangwagenbouwers.
tenslotte moeten zij het niet vooral van de huur hebben.
Mijn autoambulance (wel een grote twee asser) kostte €25, en dat was dan van vrijdagavond tot zaterdagmiddag.
Dat is niet erg veel lijkt me.
1977 Mehari

Stieno
Beginner
Beginner

Bericht door Stieno » zo 13 jun, 2004 18:09

Ik heb op citromobile enkelasser aanhangers gezien, speciciaal voor het vervoeren van kleine wagens, met de spoorbreedte van een eend natuurlijk. Ik weet alleen niet meer welk bedrijf dat was.. iemand n id?

want met een b rijbewijs mag je geen dubbel asser trekken..
Tja.....duzzz

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 13 jun, 2004 20:22

http://www.blaauw2cvcars.nl Daar staat de knop 'Kit-Kar'. Een autoambulance enkelassig. Speciaal voor A-types. 185kg eigen gewicht dus met het laadvermogen blijf je zoiezo onder de 750kg grens en mag je met een B rijbewijs rijden.

Een dubbelassige aanhangwagen kan officieel ook een enkelassige zijn, zolang beide wielharten minder dan een meter uit elkaar staan. Volgens mij is er niks geregeld over een tandemasser en de combinatie B+E.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 13 jun, 2004 22:34

Die mag niet achter een Eend want een Eend mag maximaal 400 kilo geremd trekken (ongeremd 280 kilo).
Afblijven.

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » zo 13 jun, 2004 22:42

He en hoeveel mag jij dan duwen met je eend als je je front-trekhaak hebt :?: :?: :?:
Het is dus de bedoeling de eend op een aanhanger te zetten en naar de keuring te toeren. Welke auto er dan voor komt te staan maakt niet uit als ie maar het totaal gewicht kan trekken, en nog steeds met een b-rijbewijs bestuurd kan worden. Maar dit leek me aardig duidelijk eigenlijk...

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 13 jun, 2004 23:26

BlueDuck schreef:He en hoeveel mag jij dan duwen met je eend als je je front-trekhaak hebt :?: :?: :?:
Ik heb even in het 2cv service-boekje gekeken maar daar staat het niet.
Iemand thuis in de verkeerswetgeving? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » zo 13 jun, 2004 23:42

Niets, dat is alleen voor manouvreer-activiteiten. Verboden op de openbare weg enzoo.

Maarruh, BlueDuck, ik had dus ten onrechte het vermoeden dat je er een Eend voor wou hangen, sorry.
Afblijven.

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » zo 13 jun, 2004 23:51

Lelijke Eend schreef:Niets, dat is alleen voor manouvreer-activiteiten. Verboden op de openbare weg enzoo.

Maarruh, BlueDuck, ik had dus ten onrechte het vermoeden dat je er een Eend voor wou hangen, sorry.
Ach joh, weet ik ook wel, maakt ook niet uit. gewoon de humor ervan inzien :wink: :D
[offtopic]Van de week de mini van de broer van n maatje weggebracht naar zn nieuwe eigenaar. Was een engelssprekende hongaar. Toen ik hem vertelde dat ik niet van de mini's maar van de eenden was, kreeg ik t volgende te horen: Wow THE duck?? Than you must have a good character! Dat zegt dus iets over ons allemaal he :D Ik wou t maar ff gezegd hebben haha. [/offtopic]

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 jun, 2004 00:11

Het rijden met een B rijbewijs in niet afhankelijk van het aantal assen van de aanhanger. Sommige aanhangers met 2 assen naast elkaar staan wel te boek als enkelasser. Dit is bijvoorbeeld het geval bij onze paardentrailer.

Om met een autoambulance te rijden met 2 assen kun je sowieso vergeten. Deze combinatie wordt veels te zwaar. Ze gaan namelijk uit van de gewichten op papier en niet wat er op de aanhanger staat. Mag je 2000 laden en er staat maar 560 op, dan heb je pech dan houdt de politie de maat 2000 aan.

hieronder een schema om te kijken wanneer je mag rijden met B en wanneer met BE:

Afbeelding
Bron: http://www.infopolitie.nl/verkeer/maste ... bewijs.htm

Let wel ze gaan dus uit van de gewichten die staan op de kentekenpapieren van zowel de auto als de aanhanger!!!

Alle andere instanties en sites over dit onderwerp melden hetzelfde. Ik heb mezelf hier pas in verdiept vanwege de aanschaf van die paardentrailer. Deze mag namelijk net (verschil van 2kg) achter mijn vectra hangen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 jun, 2004 00:14

Dit zou dus een oplossing zijn:

Afbeelding
Bron: http://www.blaauw2cvcars.nl/Start/Dutch ... it-kar.htm

Al is het een dure oplossing. Verder gaat dit voor mij iet op. Mijn eend weegt volgens de papieren 570 ipv de gebruikelijke 560kg. Dat kun je hebben met een ingevoerde eend. :?

Maar ja ee triangel vindt ik een betere en goedkopere optie. al moet de wagen dan wel verzekerd zijn en een APK hebben. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Stieno
Beginner
Beginner

Bericht door Stieno » ma 14 jun, 2004 12:11

Ik heb Blaauw gemaild met de vraag of de autoambulances ook te huur zijn. Dat is namelijk precies wat ik zoek!

Heeft niemeand zo iets te huur?
Tja.....duzzz

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » ma 14 jun, 2004 14:11

Punky schreef:Dit zou dus een oplossing zijn:

Afbeelding
Bron: http://www.blaauw2cvcars.nl/Start/Dutch ... it-kar.htm

Al is het een dure oplossing. Verder gaat dit voor mij iet op. Mijn eend weegt volgens de papieren 570 ipv de gebruikelijke 560kg. Dat kun je hebben met een ingevoerde eend. :?

Maar ja ee triangel vindt ik een betere en goedkopere optie. al moet de wagen dan wel verzekerd zijn en een APK hebben. :wink:
Als je het allemaal officieel wilt doen, dan mag een triangel (ook) niet. Vroeger mocht het wel.

Overigens, er zijn geen eisen omtrent de bouw van een aanhanger, behalve dat deze deugdelijk moet zijn en dat er bepaalde verlichting/reflectors op moeten zitten enzovoorts. Daarom kan het best zijn dat de aanhanger berekend is op een gewicht veel hoger dan die 565 kg maar dat ze er een plaatje op gepopnageld hebben waarop staat dat er maximaal 565 kg op mag (want daar gelden weer geen eisen voor).

Daarbij: een Eend met standaard bepakking weegt geheid meer (hoeveel meer weet ik niet) dan wat er op het kentekenbewijs staat. Je hebt n.l. altijd wat extra spul mee zoals een krik, een hamer, wat spijkers en meer van dat soort gedoe.

Dus je overlaadt de aanhanger alleen en als je bedenkt dat de pilitie pas gaat bekeuren bij een overbelading van -volgens mij- 5% (oftewel 37,5 kg teveel op je aanhanger) dan heb je weinig te vrezen. Dat is n.l. net als te hard rijden, daar zit ook een kleine marge in.

Maarruh, alles op eigen risico he ! Dus ik betaal een (eventuele) boete en/of schade en/of andere nadelige gevolgen als gevolg van deze uitleg niet ! ! !
Afblijven.

Gesloten