Punky schreef:Dit zou dus een oplossing zijn:

Bron:
http://www.blaauw2cvcars.nl/Start/Dutch ... it-kar.htm
Al is het een dure oplossing. Verder gaat dit voor mij iet op. Mijn eend weegt volgens de papieren 570 ipv de gebruikelijke 560kg. Dat kun je hebben met een ingevoerde eend.
Maar ja ee triangel vindt ik een betere en goedkopere optie. al moet de wagen dan wel verzekerd zijn en een APK hebben.

Als je het allemaal officieel wilt doen, dan mag een triangel (ook) niet. Vroeger mocht het wel.
Overigens, er zijn geen eisen omtrent de bouw van een aanhanger, behalve dat deze deugdelijk moet zijn en dat er bepaalde verlichting/reflectors op moeten zitten enzovoorts. Daarom kan het best zijn dat de aanhanger
berekend is op een gewicht veel hoger dan die 565 kg maar dat ze er een plaatje op gepopnageld hebben waarop staat dat er maximaal 565 kg op mag (want daar gelden weer geen eisen voor).
Daarbij: een Eend met standaard bepakking weegt geheid meer (hoeveel meer weet ik niet) dan wat er op het kentekenbewijs staat. Je hebt n.l. altijd wat extra spul mee zoals een krik, een hamer, wat spijkers en meer van dat soort gedoe.
Dus je overlaadt de aanhanger alleen en als je bedenkt dat de pilitie pas gaat bekeuren bij een overbelading van -volgens mij- 5% (oftewel 37,5 kg teveel op je aanhanger) dan heb je weinig te vrezen. Dat is n.l. net als te hard rijden, daar zit ook een kleine marge in.
Maarruh, alles op eigen risico he ! Dus ik betaal een (eventuele) boete en/of schade en/of andere nadelige gevolgen als gevolg van deze uitleg niet ! ! !
Afblijven.